A szórakozástatáshoz pedig a könnyed, finoman humoros megközelítést választották, ezzel nagyban csökkentve a túlzó erőszakosságot emlegető vádakat, amikkel gyakorta (és nem feltétlenül alaptalanul) illetik a beat-em-up játékokat. Azért a ló túlsó oldalára sem estek át a vicceskedéssel, és nem, a ZHeroesból nem lett egy zsáner-paródia, mert a paródia programok többsége (a néhány üdítő, de sajnos ritka kivételtől eltekintve) már középtávon kifullad, és a folyamatos poén-puffogtatás közben egyre inkább ellaposod humor hosszú távon már inkább kínos és unalmas, mintsem szórakoztató. Itt szerencsére ilyesmiről szó nincs, s bár az átvezető videók, a játszható karakterek és az ellenfelek kinézetében bőséggel kapott szerepet a karikatúrák túlzó eszköztára, a játék során nem ezen, hanem az akción, az ellenfelek miszlikbe pofozásán van a hangsúly. A vicces vonások felfedezéséhez elég csak a világok feletti uralomra törő gonosz-géniusz speciális billentyűzetére nézni a nyitó animációban, vagy épp Mike sziklatömböket lepipáló és végtelenül szögletes állára pillantani.
Persze a műfaj klasszikus szabályaihoz híven, az egymást adott sorban követő pályákon is jelen van ez a képi humor, de a hangsúlyt az akció kapja. Ágyútöltelék ellenfelek számolhatatlanul özönölő seregén kell keresztülverekednie magát a játékosnak. És itt a verekedés szó szerint értendő,
Mike öklét vagy Dory talpélét használva számolja fel az ellenük törő ellenségek nagytöbbségét. A pusztakezes harc mellett időnként azért a fegyvereknek is jut némi szerep. Egyrészt a ZHősök felszereléséhez tartozó kézifegyvert vetheti be a játékos tetszése (no meg a gyorsan fogyatkozó és lassacskán gyűjtögethető lőszermennyiség) szerint. A kézi gyorstüzelő leghasznosabb tulajdonsága, hogy igen nagy szórással dolgozik, vagyis nem egyetlen ellenfelet, hanem az összes egy irányban gyülekező rosszfiút sebzi. Az igazi móka ideje pedig akkor érkezik el, mikor a játékos rátalál egy mech-re, mert a robotpáncélzatba pattanva indulhat a kőkemény zúzás, ami ügyelve a robotizált páncélzat energia utánpótlására igen sok ellenfél, igen látványos végét jelentheti.
Szintén a zsáner szabályaihoz híven, a játékos irányította karakter képességei, fegyverzete fejleszthető a pályákon nyújtott teljesítmény után járó fejlesztési tokenek. A harci képesség hatékonyságának növeléséhez nem árt tehát jó magas pontszámot gyűjteni a pályákon. Igy nem csak a móka kedvéért jön jól, hogy az ellenfelek szimpla szétveréséért járó értéknél jóval többet lehet összeszedni, ha az időnként igencsak látványos mozdulatsort eredményező ütés-kombinációkat sikerül hiba nélkül végig vinni.
A klasszikus verekedős játékokat idézi még a szétverhető tárgyakból gyűjthető gyógyító- és fegyver-energia mellett az is, hogy a ZHeroes helyi többjátékos üzemmóddal teszi lehetővé, hogy két játékos együtt küzdjön meg a világok elfoglalására készülő ellenséges seregekkel.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!