Oldal kiválasztása

Zero Sievert – bemutató

Zero Sievert – bemutató

A CABO Studio első játéka, a ZERO Sievert egy elég érdekes koncepcióval indul. Keveredik itt ugyanis a STALKER világa, az Escape from Tarkov mechanikáival, amit megfejeljük egy felülnézetes pixelgrafikával.

A cél egyszerű: bunkerünket elhagyva ellátmányokat és fegyvereket gyűjtünk, küldetéseket teljesítünk, ideális esetben, élve visszatérünk otthonunkba. A retro grafikát idéző stílus és az izgalmas játékmenet egy egyedi és friss élményt nyújt.

A ZERO Sievert világa feszült és kegyetlen, amit azonnal világossá is tesz. Bár az Escape from Tarkov által népszerűvé tett extraction shooter műfajt képviseli, a ZERO Sieverben nincs többjátékos mód, az ellenségek mind-mind a játék által irányított karakterek lesznek, azonban intelligenciájuknak hála legalább olyan veszélyesek lesznek, mint egy másik játékos.

A játék egyszerű, pixeles megjelenése megtévesztő, első ránézésre egy klasszikus twin stick shooter juthat eszünkbe, azonban az ilyen játékok általában könnyedebbek, és túljuthatunk rajtuk a szokásos körbe-körbe szaladgálással és lövöldözéssel. Azonban már az első expedíciónk során szembesülni fogunk azzal, hogy itt sokkal többről van szó. Amíg ki nem ismerjük a ZERO Sievert alapjait, egy „egyszerű” vaddisznó is halálos fenyegetés lesz ránk nézve.

A világ procedurálisan generált, így minden kimerészkedésünk új kihívásokat tartogat, és nem lesz lehetőségünk kitanulni előre elhelyezett veszélyeket. Ez frissességet ad a játékmenetnek, de néha frusztráló lehet, például azokban az esetekben, ahol egy konkrét zsákmányt akarunk megszerezni, azonban ez az egyik küldetés alatt lehet, hogy könnyen elérhető, máskor viszont lehet, hogy nem is találunk egyet sem belőle a térkép egészén.

A felszerelések és készségek variálása és kitapasztalása rengeteg lehetőséget nyit meg. Az, hogy milyen fegyverekkel hagyjuk el a bunker biztonságos zónáját, alapvetően meghatározza az adott küldetés során a használható taktikákat. Lopakodáshoz kisebb, csendes fegyvereket használhatunk, közelharci, közepes vagy nagy hatótávtávok? A készségek fejlesztésével tovább növelhetjük a lehetőségeinket. A leghasznosabb fejlesztések pedig elég sokszínűek lehetnek: gyorsabb tapasztalatszerzés, hosszabb sprintelés vagy pontosabb célzás mozgás közben.

Ahogy manapság az inkluzivitás fontos szerepet játszik a játékok világában, a nehézségi szint rendkívüli részletességgel testre szabható a ZERO Sievertben. Új játék indításakor számos paramétert beállíthatunk, ezzel könnyítve, vagy nehezítve a saját dolgunkat. Például az éhségrendszer hatását erősíthetjük vagy gyengíthetjük, a permadeath mechanikát ki tudjuk kapcsolni, illetve a kereskedők árait, valamint a kapott és kiosztott sebzés mértékét is tudjuk állítani.

Az extraction shooterek egy sokak számára elriasztó mechanikája a PvP, mely nélkül, az egyszerű külsejű ZERO Sievert mindenképpen megér egy merülést ebben a feszült, kihívásokkal teli és emlékezetes világban.

Véleményünk szerint

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »