Kategóriák: CikkekPC tesztek

WW2 Rebuilder – Játékteszt

A frissen alapult Madnetic games első játékában a porig rombolt Európába kísér el minket, ahol nem kisebb feladattal vagyunk megbízva, minthogy a háború utáni pusztítást hozzuk helyre. A játékban jelenleg az Egyesült királyságba, Német- és Franciaországba, valamint Lengyelországba látogathatunk el. Lengyelország különbözően a többi helyszíntől eltérően egy sandbox játszóteret biztosít 3 szintes üres területet a játékosra bízva, itt nincsenek nyersanyagkövetelmények, építhetünk és dekorálhatunk ahogy csak szeretnénk, ez a hely részben a játék modelljeinek bemutatására szolgál (épületek, bútorok és egyéb díszítőelemek).

A játék küldetései során egy renovációs alkalmazottat alakítva feladatunk egy megrongált, esetekben lerombolt helyszínt helyreállítása, megtisztítása, illetve újraépítése. Ezen feladatok elvégzésében segítségünkre lesznek szerszámaink: a törmelék összedarabolására használt kalapácsunk, a tisztogatásra használt kefénk, a fémszerkezetek felbontására használt vágópisztolyunk, festésre használatos ecsetünk, és persze a törmelék és egyéb nyersanyagok felkapására szolgáló lapátunk. Minden küldetésünk során találkozni fogunk rengeteg félig törött bútorral, félbeszakadt raklapokkal, illetve nagyméretű törmelékkupacokkal, melyeket kalapácsunk segítségével felhasználható nyersanyaggá alakíthatunk, illetve előfordul, hogy találunk a társaságunk által előre összekészített, becsomagolt nyersanyagokat is, melyek rendkívül megkönnyítik majd helyreállítási teendőinket.

Eszközeink mellett segítségünkre lesz több vezethető jármű is, melyek több tekintetben könnyítik majd meg a dolgunkat. A legalapvetőbb (és véleményem szerint leghasznosabb) járművünk egy lánctalpas traktor mely a rá szerelt tolólappal képes az összes elénk kerülő akadályt lerombolni, rendkívüli módon meggyorsítva a rombolási folyamatot a sima kalapácsolásához képest. Emellett nehéz tárgyak szállítására alkalmas darukat is irányíthatunk, illetve a személyes kedvencem: egy katonai terepjáró, melynek az utánfutóján magunkkal vihetjük a személyünkön nem elférő nyersanyagtöbbletünket.

                Nyersanyagokból összesen négyfajta áll rendelkezésünkre, melyek mind megszerzési, mind felhasználási módjukban merőben különböznek egymástól. Ezen nyersanyagok a következők: tégla, fa, fém és a már korábban említett törmelék. A fémeket a széttört kukákból, ledőlt kandeláberekből, illetve a vágópisztoly használatával felvágott nagyobb fémtárgyakból szerezhetjük be. A fát pedig raklapok, törött padok és ládák kalapáccsal történő széttörésével, illetve kalapács használata nélkül a földön található fatörmelék összelapátolásával. A tégla és a törmelék mondhatni egymás ellentétéként működik: a téglát a társaságunk szállítja zárt dobozokban, illetve előkészített kupacokban, nekünk csak a felhasználásukkal kell foglalkoznunk, míg a törmeléket teljes mértékben magunknak kell előállítanunk törmelékkupacok szétzúzásával és félig leomlott falak ledöntésével.

Játékmenet tekintetében a fentebb felsorolt mechanikák felhasználásával egy könnyed puzzle-sandbox élményt kapunk. A küldetéseken végig haladva 3 kategóriába sorolt feladatok várnak ránk: Fő, mellék és opcionális. A fő küldetések teljesítése a minimum követelmény a helyszín késznek nyilvánításához, és a következőre való haladáshoz. A mellék és opcionális küldetések teljesítése további csillagok megszerzésére szolgál, melyekkel eszköztárunk hatásfoka fejleszthető. Egy pályán maximálisan megszerezhető csillagok száma 5 darab. A fejlesztések egyszerű mozgási sebesség növeléstől a kefe tisztítási felületének növelésén át egészen a kalapács eldobásával történő bontásig rengeteg módon javítják mind az élményt, mind a munkavégzésünk eredményességét.

Bár a játékmenet pihentető, az összes helyszínen találkozhatunk árnyakkal, melyeket megérintve betekinthetünk a múltba, mely felfedi mi is történt, ami a jelenben látható romboláshoz és káoszhoz vezetett. Ezek nagy problémája, hogy úgy is beaktiválhatjuk őket, hogy nem áll szándékunkban és nem is arra nézünk, amerre a történések vannak, ugyanis ilyenkor a belső nézetű kamera továbbra is a játékos irányítása alatt marad, és nem mozdul el a történések irányába.

A játék hangulatának tökéletesen megfelelő, lassú ütemű klasszikus zenét választottak, mely rövidebb szakaszokon kellemesen kiegészíti azt, azonban, mivel ugyan az a zene ismétlődik, hosszabb játék után már-már frusztráló lehet.

Grafikailag egy kimondottan szép játékról beszélünk, azonban optimalizálás téren hagy némi kívánnivalót, ugyanis SSD-re telepítve is kimondottan hosszú töltési idők jellemzik indításkor, illetve 1-1 küldetés betöltésekor. Azonban ezt ellensúlyozza, hogy a pályára megérkezés után nincsenek töltőképernyők amíg azt el nem hagyjuk, a pályák teljesítéséhez szükséges idő pedig elég hosszúnak tekinthető.

Legfrissebb bejegyzések

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18

Ara: History Untold – játékteszt

Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…

2024-11-17

Metaphor ReFantazio – játékteszt

Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…

2024-11-16

Lego Horizon Adventures – Játékteszt

Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…

2024-11-15

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14