Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő
Az utóbbi időben a Lovecraft-féle horror világa reneszánszát éli. Legyen szó a Cult of the Lamb bájosan sötét univerzumáról, a Dredge tengeri kalandjáról, vagy a klasszikus Call of Cthulhu TTRPG-ről, a csápos lények és véráldozatok mindenhol felbukkannak. Ebbe a trendbe tökéletesen illeszkedik a Worshippers of Cthulhu, amely egyedi módon ötvözi a városépítést a Lovecraft novellákba illő kultuszok sötét művészetével.
A Worshippers of Cthulhu egy városépítő és logisztikai szimulátor, amely egy ködös szigetcsoporton játszódik. Az elhagyott kolóniák romjai között ősi, sötét lények szobrai magasodnak, a játék során pedig egy Cthulhu tiszteletére létrejött kultusz főpapját alakítjuk. Fő feladatunk a játék során az lesz, hogy végrehajtsuk a szükséges rituálékat melyek segítségével elhozzuk a kozmikus lények uralmát.
A játékmenet a városépítő műfaj jól ismert alapjaira épít: úthálózatokat tervezünk, speciális épületeket húzunk föl, és nyersanyagok előállítására alkalmas munkásokat nevezünk ki. Ezek a rendszerek leginkább a Fabledom, a Manor Lords vagy az Against the Storm játékokra emlékeztetnek, az alapmechanikák ismerősek lesznek – ugyanakkor a játék Lovecraft-ihlette hangulata és egyedi mechanikái új színt adnak az élményhez.
A Worshippers of Cthulhu nem csak a nevében hordozza a kultuszra való utalásokat, közösségünk tagjai ugyanis nem csupán munkások: ők Cthulhu ébredésének éltető ereje. A Cult of the Lamb-hez hasonlóan rítusokat végezhetünk rajtuk a játék során, melyek meghatározzák szerepüket. Átalakíthatjuk őket félelmetes szörnyekké, hogy meghódítsák a rivális szigeteket, vagy akár fel is áldozhatjuk őket isteni kegyekét cserébe.
A követőink a közösségben betöltött rangját növelhetjük, kezdve a tanítványoktól egészen a fanatikusokig. A magasabb rangok nemcsak hatékonyabb munkavégzést jelentenek számunkra, hanem lehetőséget nyújtanak különleges termékek, például kukoricasör vagy steak előállítására, amelyek további bónuszokat adnak sötét falvainknak.
A játékban a hit az elsődleges erőforrás, amelyet a közösségünk jólétének biztosításával tudjuk növelni. Ez egy pozitív visszacsatolási hurkot hoz létre: az elégedett kultisták több árut termelnek, ami több jólétet eredményez, mely tovább javítja a termelést. A kultistáink lelkesedése határozza meg, hogy milyen bónuszok aktívak, és hogy mennyire gyorsan fejlődik a birodalmunk.
A játék a városépítés mellett RTS-elemekkel is kiegészült, tengeri csatákat vívhatunk és ahogy korábban említettem, szigeteket foglalhatunk el, hogy azokon bővítsük az általunk irányított területeket. Bár a harcrendszer jelenleg elég kiforratlan, a fejlesztők ígérete szerint a jövőbeli frissítések bővítik majd a játék ezen területét.
Vizuálisan a Worshippers of Cthulhu tökéletesen hozza a Lovecrafti hangulatot: a részletgazdag 3D-s épületek és a szigetek nyomasztó atmoszférája tökéletesen idézi a novellák idegen, borzongató világát. A kísérteties hangeffektek és az eldritch zenei aláfestés pedig tovább fokozzák ezt az élményt.
Bár a játék korai hozzáférésben van, a városépítés és a kultisták specializálása egy-egy munkakörre már most is remekül kidolgozott. A fejlődési rendszer egyedi és érdekes, a történetvezetés érdekesen van felépítve, és a Lovecraft-univerzum teremtményeinek a felbukkanása a későbbiekben nagyon érdekes jövőt sejtet a játéknak.