A kiemelkedően fontos mechanizmus a deflect, azaz eltérítés. Ez hasonlóan működik, mint a jól ismert hárítás, de nemcsak kardcsapásokat, hanem ránk kilőtt tűzlabdákat vagy felénk száguldó villámokat is képes vagyunk eltéríteni vele. Ha nem tanuljuk meg tökéletesen időzíteni a deflect-et, akkor esélyünk sincs a játékban. A játékban egy másik fontos új mechanizmus a morálrendszer. A
Wo Longban mindenkinek, a főszereplőnek és az ellenfeleknek is van egy adott morálszintjük, amely meghatározza az erejüket, a bevihető sebzést és az elszenvedett sérülés mértékét. Minden pálya nullás morállal kezdődik, de ahogy haladunk és megszerezzük a különböző zászlókat (amelyek a mentési pontokkal egyeznek meg), folyamatosan növekszik az alap morálunk. Ez az érték sosem csökkenhet, és folyamatosan változik az élményeinktől függően. A varázslatok is a morálunkhoz vannak kötve, így kezdetben nem tudjuk használni az összes módszert. Az ellenfeleinknek is van saját moráljuk, ami befolyásolja, hogy mennyi sebzést okoznak nekünk. A maximális morálérték minden pályán 25, és ha magas morállal nézünk szembe egy alacsony morálú főellenséggel, javíthatjuk a győzelmi esélyeinket. Elhalálozás esetén valamennyit veszítünk a morálból, de nem nullázódik le. A pályák tömve vannak zászlóhelyekkel, melyeket megtalálva és aktiválva egyre feljebb tornázható a morálalap, azaz az a szint, ahová a morál visszaesik egy esetleges elhalálozás esetén. Így ugyan a soulslike-játékokhoz hasonlóan most is újra és újra végig kell vágni ugyanazokon az ellenfeleken, de ezúttal már nem nulláról újrakezdve, ez pedig rengeteget tompít a nehézségből eredő frusztráción, és messze az egyik legflexibilisebb, már-már legkönnyebb soulslike-játékká teszi a
Wo Longot.
Összességében a Wo Long: Fallen Dynasty egy izgalmas, újító és élvezetes soulslike játék a kifejezetten rugalmas nehézségi szintjével. A Complete Edition a három DLC-t is tartalmazza, így a teljes élményt egy csomagban kapjuk.