Wo Long: Fallen Dynasty Teszt
A Fallen Dynasty egy fantasztikus kaland- és szerepjáték, mely egy olyan világban játszódik, ahol egykor virágzó birodalmak, hatalmas császárságok álltak, de most már csak romok maradtak belőlük. A játékban a játékosoknak lehetőségük van felfedezni ezeket a romokat, feltárni a titkokat és kincseket, valamint szembeszállni a veszélyekkel és gonosz erőkkel.
A Team Ninja bár műfajt nem váltott, de egy újabb, komor, történelmi dark fantasy világban játszódó soulslike játékkal bővítette a repertoárját. A Wo Long: Fallen Dynasty a Nioh és a Sekiro ötvözete lett, sokan a Nioh egyfajta folytatásának is nevezik, hiszen a játékrendszere szinte ugyanolyan. Ezúttal Kínát szabadíthatjuk meg a szörnyektől. A játék a Három Királyság korában játszódik, ahol a háború után nem csak banditák, hanem félelmetes szörnyek is veszélyeztetik a békés életet. Főhősünk mindent elveszített az életében, és ezért bosszút esküdve vállalja magára azt a nemes feladatot, hogy megvédi a Királyságot az azt fenyegető veszélyektől. A soulslike játékokhoz illően harcközpontú játékmenetet kínál, és a történet egy idő után a háttérbe szorul.
Többfajta fegyverrel – késekkel, íjakkal – harcolhatunk – amiket gyűjthetünk és pénzért fejleszthetünk. Viszont a főhősünk fejlesztéséről sem szabad megfeledkezni, akit az öt kínai elem – fa, tűz, föld, vas, víz – mentén fejleszthetünk tovább attól függően, hogy melyik elem általi előnyöket szeretnénk magunknak tudni, például erősebb védekezést vagy gyorsabb támadást szeretnénk. Az eddigi soulslike játékokkal ellentétben az újonnan bevezetett Spirit-rendszer van hatással a harcainkra és ez határozza meg a képességeinket. Ez az életerőnk alatti kis csúszka attól függően megy egyik vagy másik irányba, hogy éppen támadunk vagy védekezünk. Ennek következtében a folyamatos védekezés és a támadások elhárítása nagyon nehéz helyzetbe sodorhatnak minket. Az eddig ismert staminát elfelejthetjük, helyette az életerősáv alatt található a spirit kijelzője a fontos. Ha sikeresen támadunk az alap támadással, a spiritünk növekedni kezd, és felfelé halad a kék sávban. A spiritet különböző képességekre tudjuk költeni: fegyverek extra képességeire, varázslatokra, kitérésekre, blokkolásra. A klasszikus heavy attack helyett a spirit attackot használhatjuk, mely nagyobb sebzést okoz az ellenfélnek, és csökkenti az ő spirit szintjét is. A cél az, hogy az ellenfél spiritjét minimumra csökkentsük, így kivitelezhetünk egy erős kivégzőmozdulatot. Karakterünket saját magunk tudjuk igencsak alaposan megalkotni, a hajszín, szemszín, testalkat, hangszín beállítása mellett még a csontozatot is milliméterenként húzhatjuk be. Akinek viszont nincs kedve vagy türelme ilyesmikkel bíbelődni, azoknak a játék felkínál már kész karakterkódokat.A tutorial boss kimondottan nehéz, a játék pár kisebb harc után gyakorlatilag azonnal bedob minket a mélyvízbe, bár kapunk segítőket a harchoz, de a jelenlétük egy idő után elenyésző.
A kiemelkedően fontos mechanizmus a deflect, azaz eltérítés. Ez hasonlóan működik, mint a jól ismert hárítás, de nemcsak kardcsapásokat, hanem ránk kilőtt tűzlabdákat vagy felénk száguldó villámokat is képes vagyunk eltéríteni vele. Ha nem tanuljuk meg tökéletesen időzíteni a deflect-et, akkor esélyünk sincs a játékban. A játékban egy másik fontos új mechanizmus a morálrendszer. A Wo Longban mindenkinek, a főszereplőnek és az ellenfeleknek is van egy adott morálszintjük, amely meghatározza az erejüket, a bevihető sebzést és az elszenvedett sérülés mértékét. Minden pálya nullás morállal kezdődik, de ahogy haladunk és megszerezzük a különböző zászlókat (amelyek a mentési pontokkal egyeznek meg), folyamatosan növekszik az alap morálunk. Ez az érték sosem csökkenhet, és folyamatosan változik az élményeinktől függően. A varázslatok is a morálunkhoz vannak kötve, így kezdetben nem tudjuk használni az összes módszert. Az ellenfeleinknek is van saját moráljuk, ami befolyásolja, hogy mennyi sebzést okoznak nekünk. A maximális morálérték minden pályán 25, és ha magas morállal nézünk szembe egy alacsony morálú főellenséggel, javíthatjuk a győzelmi esélyeinket. Elhalálozás esetén valamennyit veszítünk a morálból, de nem nullázódik le. A pályák tömve vannak zászlóhelyekkel, melyeket megtalálva és aktiválva egyre feljebb tornázható a morálalap, azaz az a szint, ahová a morál visszaesik egy esetleges elhalálozás esetén. Így ugyan a soulslike-játékokhoz hasonlóan most is újra és újra végig kell vágni ugyanazokon az ellenfeleken, de ezúttal már nem nulláról újrakezdve, ez pedig rengeteget tompít a nehézségből eredő frusztráción, és messze az egyik legflexibilisebb, már-már legkönnyebb soulslike-játékká teszi a Wo Longot.
Összességében a Wo Long: Fallen Dynasty egy izgalmas, újító és élvezetes soulslike játék a kifejezetten rugalmas nehézségi szintjével. A Complete Edition a három DLC-t is tartalmazza, így a teljes élményt egy csomagban kapjuk.
Értékelés
75%
Összefoglaló Az új morálrendszer sokkal dinamikusabbá teszi a többi soulslike játékhoz képest. Egyedi karakteralkotás. A tutorial indokolatlanul nehéz. A soulslike szerelmeseinek tetszeni fog, de új embereket nem vonz be.