A Wildfrost világa egy jeges pusztaság, ahol a nap megfagyása után három törzs próbál olyan erőt létrehozni, amely le tudja győzni a világot sanyargató örök telet. A természetet, a mágiát vagy a gépeket felhasználva indulnak harcba a túlerőben lévő ellenségeikkel szemben, hogy megmentsék otthonukat. A Wildfrost egy roguelike pakliépítő játék, mely a Gaziter és a Deadpan Games gondozásában jött létre, és fejlődik tovább a megjelenést követően is. A játék a taktikai gondolkodásra és a napi kihívásokkal való végtelen újrajátszhatóságra épül, megfűszerezve egy gyönyörű látványvilággal.
A legfontosabb dolog minden játék esetében a játékmenet. A Wildfrost e tekintetben hordoz jó és rossz aspektusokat is. A jóval kezdve, a Wildfrost rendkívül szórakoztató és addiktív. Akik szeretik a pakliépítőket, a Wildfrostban otthonukat fogják találni. A játék érdekes és egyedi rendszerekkel rendelkezik, amelyek sok mélységet hoznak. A kártyáknak rengeteg szinergiájuk van, és remek érzés megtalálni azt a csapat dinamikát, ami képes túlélni a legcsúnyább hordákat és emellett hatalmas sebzést okozni. A játékban három törzs van, mindegyiknek megvannak a maga egyedi kártyái és mechanikái.
A Snowdwellers törzs tagjai az ellenfelet hóba borítva késleltethetik azok támadásait, a shroom gombákkal megmérgezhetik az ellenfeleket, a saját sebzésüket pedig csípős fűszerekkel növelhetik ideiglenesen. A Shademancer törzs tagjai ideiglenes szövetségeseket, úgynevezett árnyakat hozhatnak létre, akik helyettük harcolnak, vagy feláldozzák magukat, hogy erősítsék sgademancert. A Clunkmasterek szemétkártyákat hoznak létre, amelyeket újra hasznosítva különösen erős kártyákat használhatunk, vagy szövetségeseken elhasználva őket különböző erősítő hatásokat adhatunk nekik, amelyek egészen a harc végéig kitartanak.
A Wildfrost legerősebb része a művészi, meséket idéző stílusa. Egy havas világba helyezni a játékot egyfajta művészi csapda, és általában a színek teljes mellőzését és a környezet fantáziátlanságát vonzza magával. A Wildfrostban szerencsére ennek nyoma sem lesz. A téli környezet és törzsek különbözőségei remekül lettek kialakítva. A törzsek mind a háttértörténetüknek megfelelő kultúrával és öltözködéssel rendelkeznek, ezzel színt és élénkséget visznek a környezetbe. Maguk a karakterek is nagyon egyedin néznek ki, és animációikon keresztül rengeteg személyiséggel és bájjal rendelkeznek.
Az egyetlen igazi probléma a játékmenettel kapcsolatban az, hogy a játék nagyon kemény. Pontosabban annyira nehéz, hogy sokakat elijeszthet a további felfedezéstől, ugyanis sokszor előfordulhat, hogy az első követőnket sem tudjuk megszerezni (erre nagyjából minden nekifutásnál az első/második harc után kerül sor), mire elesik a hősünk és új menetet kell küzdenünk. A játék szinte minden harca alapos megfontolást és tervezést igényel, és minden hibát szigorúan megbüntetnek. Személyes tapasztalatom, rengeteg roguelike játék kipróbálása után az, hogy a Wildfrost az első olyan játék, ahol egy nagyon szerencsés és kemény csapat összeállítása sem garancia arra, hogy a legelső nagyobb boss harcot teljesíteni tudjuk.
Ennek egyik fő oka, hogy bár általában a roguelike-ok eleve könnyebbé válnak a gyakorlással és az által, hogy kiismerjük a játék mechanikáit. Ez itt nem feltétlenül valósul meg, ugyanis a két legfőbb probléma az, hogy a játék egyszerűen nem ad elégséges mennyiségű felszerelést az első nagy megmérettetés előtt, illetve talán egy kicsit túl sok múlik a szerencsén is. Van egy törékeny egyensúly, amelyet fenntartva egy játék kihívást tud jelenteni anélkül, hogy frusztrációba fordulna, sok esetben azonban ez a Wildfrost ezt az egyensúlyt nem tudja fenntartani. A játéknak egy csúnya szokása, hogy nyerhetetlen helyzetekbe sodorja az embert, ahol próbálkozhatunk ugyan, de csupán csak végig nézzük, ahogy az ellenséges horda felaprítja a gondosan összerakott csapatunkat.
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…