Oldal kiválasztása

Warriors: Abyss – játékteszt

Warriors: Abyss – játékteszt86% XP86% XP

A KOEI TECMO 2025-ben számos remek és várva várt játékot tartogat az évre, többek között a Ninja Gaiden széria iránti érdeklődés újbóli felkeltésével, a nemrég kiadott második rész felújított verziójával és persze a bejelentett folytattásal, ezen felül a Dynasty Warriors sorozat zseniális Origins részével. Az Atelier franchise rajongói is a széria egyik legígéretesebb címére számíthatnak márciusban. Ezen lista mellett azonban a KOEI TECMO egy meglepetés játékkal is megörvendeztette rajongóit, ez pedig a Warriors: Abyss volt. A 2025. februári State of Play során nem csak bemutatásra, de rögtön kiadásra került a cím, mely a megszokott Samurai és Dynasty Warriors formulát helyezi át egy izometikus nézetű roguelike köntösébe. Ez az új játékmenet jelentősen merít a Hadesből, amely az elmúlt évek egyik legnagyobb sikerű izometrikus akció-roguelike játéka.

A Warriors: Abyss egyedi koncepcióval rázza fel a Warriors játékokat, ám ez nem csak a játékmenetben fog megmutatkozni. A történet szerint Enma király, az alvilág uralkodója elvesztette az irányítást birodalma felett egy nagyhatalmú démon támadása után, és ez a démon átvette az uralmat felette, megfosztva őt az erejétől. Megoldásként a trónfosztott uralkodó a legendás kínai hadvezért, Zhao Yunt hívja segítségül, hogy démonok és óriási szörnyek ellen harcolva helyreállítsa a rendet. Zhao Yun ereje azonban önmagában nem elég, de harcai során elegendő mágikus energiát generál ahhoz, hogy további legendás történelmi harcosokat idézzen meg, egyre erősebbé téve a csapatát.

A játékmenet lényege, hogy minél messzebbre jussunk az alvilág szintjei között az általunk szabadon választható harcossal, majd az egyes próbálkozások alatt megszerzett erőforrásokat új karakterek feloldására és erősítésére fordítva egyre mélyebbre jussunk. A harcok egy az egyben izometrikus nézetű Warriors-játékmenetet kínálnak, amely egyszerre dinamikus, hosszútávon azonban monoton élményt eredményeznek. A játék egyszerűsége pozitívum és negatívum is, attól függően, hogy milyen elvárásokkal közelítjük meg.

A Warriors: Abyss harcrendszere továbbra is élvezetes, a széria fő játékaihoz hasonlóan. Már a fő Warriors-játékok is gyakran negatív kritikákat kapnak az ismétlődő játékmenet miatt, az Abyss egyszerűbb mechanikai felépítése miatt itt sokkal erősebben érezhető a monotonitás, és rövidebb idő után érezhetővé vált, mint a DYNASTY WARRIORS: ORIGINS esetében. Bár minden karakter egyedi mozgáskészlettel rendelkezik, a kombó rendszer minden karakter esetében ugyan azokat a billentyűbeviteleket igénylik, az egyetlen taktikai változó közöttük a pozicionálásban rejlik. Hatalmas pozitívum viszont a választható karakterek száma. Az összes neves Dynasty Warriors és Samurai Warriors karakter (valamint pár érdekes vendég karakter is) választható, mint általunk irányított karakter már az első pillanattól, feloldásukkal azt érjük el, hogy használhatjuk őket, mint asszisztáló karakterek a harcok alatt, illetve a feloldásukkal passzív bónuszokat is kapunk. Az is figyelemre méltó, hogy a Dynasty Warriors és a Samurai Warriors karakterei közötti különbségek is megmaradtak, ami további mélységet ad a játéknak karakterválasztás során.

A Hades isteni áldásai helyett a Warriors: Abyss az általunk feloldott harcosokat mellénk állítva speciális taktikák végrehajtását teszi lehetővé. Minden teljesített pályarész után választhatunk magunk mellé egy új segítő harcost, aki a formációnkhoz csatlakozva passzív bónuszokat old fel számunkra, illetve aktívan részt vesz a csatában is: támadási kombinációkat végrehajtva aktiválhatjuk az adott kombinációhoz tartozó harcost, aki beugrik mellénk a csatatérre és extra támadásokat és képességeket hajt végre. Ez a rendszer dinamikusabbá teszi a harcokat és növeli a stratégiai lehetőségeket, különösen a nagyobb hordák ellen. A harcrendszer legnagyobb gyengesége is ebből a rendszerből ered, ugyanis minden karakternek, használjon bármilyen különböző fegyvert vagy harci stílust, mindig ugyan azokat a kombinációkat kell használnunk, így tényleges különbség csak az animációkban van, de a karakterek irányítása egyáltalán nem tér el egymástól.

Kiemelendő továbbá az, hogy az egyes karakterek, attól függően, hogy mennyire „erősek”, hatalmas hatással vannak a hatásfokunkra a harcok során. Személyes példám ezzel kapcsolatban, hogy a második próbálkozásom alatt kiválasztottam az egyik kedvenc Three Kingdoms karakteremet, Guan Yu-t, akivel annak ellenére, hogy fél órát játszottam azelőtt a játékkal, egészen a játék főellenfeléig jutottam, majd kipróbálva, hogy egy gyengébb karakterrel milyen lehet a játék, Dong Zhuo-t kipróbálva még az első terület főellenfelét sem sikerült legyőznöm. Akik kihívást szeretnének maguknak tehát megtehetik, hogy olyan karaktereket választanak, akikkel sokkal nehezebb dolguk lesz, így egy újabb nehézségi tényezőt bemutatva a játékba.

A területek főellenfelei, hogy ne végezzünk velük túl gyorsan, rendelkeznek egy pajzs mérővel, amit le kell törnünk, mielőtt valódi sebzést tudnánk bevinni az életerejükre. Ez a pajzs rövid idő után visszatöltődik, azonban amikor leütjük, a visszatöltődéséig egyhelyben maradnak a főellenfelek, és a támadásaik is szünetelnek. Ha nem sikerül egy ilyen fázis alatt végeznünk velük, akkor ezek a harcok elhúzódnak és frusztrálóvá válhatnak, azonban megfelelően tartogatott kombókkal ez szinte minden esetben kivitelezhető.

Értékelés

86%

Összefoglaló A Warriors: Abyss összességében egy érdekes, rövid távon friss, de hosszú távon monoton élményt tartogat. A harcrendszere nagyon szórakoztató, a fejlődési rendszer egyszerű, a látványvilága pedig egyedi. A karakterek hatalmas száma miatt hatalmas újrajátszhatósága van, ha valakinek jó a monotonitástűrése. A zenei aláfestés pedig, ahogy a Warriors játékoktól megszokott: zseniális.

86%
Translate »