A Void Train egy korai hozzáférésű, vonatos túlélő játék, amely koncepciójában a Raftot idézi. Sajnos a jelenlegi fejlesztési története alapján a játék több aggodalomra ad okot, mint lelkesedésre, annak ellenére, hogy mind témában, mind megvalósításban egy zseniális játék kezdeményt kapunk, ha bevásároljuk magunkat a Korai Hozzáférésű verziójába.
A Void Train egyértelműen a játékmeneti koncepciójára helyezte a hangsúlyt, a történetet pedig utólag fűzte hozzá. Karakterünk egy mérnök, aki egy rejtélyes kabinban talált teleportkapun keresztül a címadó voidba kerül, egy apró vonat társaságában, amely a végtelen semmibe tartó síneken halad.
A Void Train lényegében egy vonatos Raft. Az voidban lebegő törmelékekből gyűjtögetjük az alapanyagainkat, hogy a vonatunkat egy magányos mozdonyból több kocsiból álló harci bázissá alakítsuk. Különféle eszközöket és létesítményeket – például kohókat, barkácsasztalt, laborokat és kutatóállomásokat – telepíthetünk, így a vonat egy állandóan mozgó erőddé válik az utunk során.
Ahogy a vonat előrehalad a különböző világok között, különböző erőforrások jelennek majd meg, például a kezdeti fa és fémhulladék mellett később megjelenik a szén, nemesfémek és az olaj is. Ezen felül találhatunk nagyobb nyersanyagtömböket, amiket egy darálóval használható darabokra apríthatunk majd.
Az voidban haladva nem kell attól tartanunk, hogy a loholó vonatunk hátrahagy minket, mert egy biztonsági kötél mindig összeköt a szerelvénnyel. Ez azonban nem jelenti azt, hogy teljes biztonságban vagyunk, a void cápái folyamatosan leselkednek ránk, és megtámadnak, ha nem kergetjük el őket időben.
A Void Train nem kényszerít túlélési problémák megoldására. Bár van éhségmechanika, annak semmilyen negatív következménye nincs. Még teljesen üres éhségállapotnál sem veszítünk életerőt, és csak annak regenerációja van a jóllakottságunkhoz kötve. Sőt, külön szomjúság mutatónk nincs, a begyűjtött ivóvíz is az éhség töltésére szolgál. Ez egy kényelmes, bár némileg fantáziátlan megoldása ennek az alapvető túlélő mechanikának.
A játék technológiai fejlődési rendszere szintén kissé fantáziátlan, valamint kellemetlenül lineáris. Egyszerre maximum két-három fejlesztést tanulhatunk ki, melyek mindegyikét ki kell kutatnunk, hogy a következő oldalon szintén ugyan ezzel szembesüljünk. Ez sokszor frusztráló, hiszen olyan fejlesztésekre is pontokat kell pazarolnunk, amelyeknek vagy kis hasznát látjuk, vagy éppen teljesen értelmetlenek.
Az építési lehetőségek sem túl változatosak. A tároló ládák kapacitása rendkívül kicsi, ezért rá leszünk kényszerítve, hogy rengeteget készítsünk belőlük. Az élelem termesztéshez szükséges magok pedig már-már komikusan ritkák. Bár lenne lehetőség növényeket ültetni egy kertbe, és a betakarítás automatizálható, számos játékóra alatt mindössze egyetlen magot találtam.
A Void Train harcrendszere remek alapokra épül, és talán a legkidogozottabb az összes rendszer közül. Moduláris fegyvereket építhetünk, valamint a mindig elérhető, végtelen lőszerrel rendelkező revolverünk is. Fegyverekből készíthetünk 4 különböző fajtát, az egyszerű shotgun és autorifle típusúaktól kezdve egészen a célkövetős lőszerrel rendelkező fegyverekig. Azonban a harc nem a voidból érkezett eldritch szörnyekkel, hanem felfegyverzett katonákkal történik, akik szinte teljesen egyformák. A harcokat pedig az ellenfelek választékának teljes hiánya gyorsan unalmassá teszi, a fegyverrendszer érdekessége ellenére is.
A Void Train jelenlegi állapotában akkor indul be igazán, mikor elérünk az elérhető tartalom végére, és nem túl bizalomgerjesztő az, hogy az 1 év alatt, amíg a játék epic store exkluzivitásban volt, semmit nem haladt a fejlesztése, és csak a steames megjelenése óta látszik bármi nyoma a játék előrehaladásának. A fejlesztők jelenleg 2 chapterrel készültek el, és összesen hármat terveznek a végleges játékban, ami az én tapasztalataim alapján arra enged következtetni, hogy egy ambiciózus projekt fog korai véget érni, a kreatív löket alábbhagyása miatt. Bár az anyaggyűjtés és a vonat építése szórakoztató elemeket kínálnak, a játék nem nyújt elég kihívást a túlélés terén, és az építési lehetőségek is sekélyesek. A harc, amely a játék fő elemei közé tartozna, koránt sem elég változatos ahhoz, hogy hosszútávon szórakoztató maradjon.
A FAIRY TAIL folytatása egy karakterközpontú, látványos harcokkal társított kalandot tartogat, melyet főleg a széria…
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…