A rengeteg visszaélésre válaszlépésként átdolgozzák a Steam áruházba kerülés feltételeit. Az eddig megszokott Zöld Úton keresztül történő belépés helyett egy új módszert vezet be a Valve.
A Zöld Út lényege az volt, hogy bármilyen játékkészítő, aki egy jó ötlettel rendelkezik, felrakhatja a kreálmányát ide, ahol azt a játékosok megszavazhatják, hogy bekerüljön az áruházba.
Nem sokkal később egy 100$-os árat is szabtak a feltöltés mellé, mert rengeteg „vicces” beküldés, és szó szerint szemét érkezett, így muszáj volt megszűrni a felhozatalt.
A Steam Trading Cardok bevezetésével sok „fejlesztő” megtalálta a lehetőséget a profit termelésre.
Elkezdtek „asset flipeket” gyártani, ami annyit tesz, hogy szinte teljes egészében a játék motorjának megfelelő boltból összecsapott (többnyire Unity Asset Store-t használva) terméket, ami néha működésképtelen volt vagy épp vírust tartalmazott.
Ezekhez készítettek cserélhető kártyákat, amiket ~0,03€ áron eladhattak a játékok tulajdonosai. Nagyon gyorsan ráálltak arra, hogy a flipperek által generált rengeteg cdkulcs segítségével (amiket többnyire giveawayeken vagy reklámokra kattingatással kaptak meg az emberek) botokkal „farmolták” a kártyákat, és adták el őket Steamen profit reményében.
Ez jó volt a játékosnak, mert kapott egy kvázi ingyen játékot (még akkor is, ha sosem használta őket), és még némi pénzt is szerzett vele, amit mondjuk Dota 2 tárgyakra vagy más, általa gyűjtött kártyákra cserélhetett.
Különösen jó volt ez az asset flippernek, mert minden egyes kártyatranzakció után pénzt kap. Egy kártya akárhányszor vált tulajdonost, az minden alkalommal egy kicsiny összeggel gyarapítja a készítő zsebét. Egy jól kiépített rendszerben nem volt nehéz kitermelni ezek után az áruházba jutás árát.
Annyira szörnyűek ezek a játékok nagy részei, hogy például Jim Sterling egy teljes karriert épített fel ezen játékok tesztelésére… és a készítők feljelentései utáni pereskedésre.
Természetesen nem csak szörnyű játékokat kaptunk a Zöld Út által. Több, nagyon sikeres és népszerű játék is bekerült az áruházba általa. Csak néhányat megemlítve:
Az új rendszer hasonló elveket követ majd, mint az elődje, de annyi újítással, hogy egy-egy koncepció beküldésekor némi papírmunkát kell még elvégezni, amivel leellenőrzik, hogy valóban nem egy újabb asset flipről van csupán szó. Ráadásul (!), ha a játék jól teljesít, azaz 1000$ feletti eladást generál, akkor visszaadják a Steam Direct-re való bekerülés díját.
Reméljük az új rendszer beváltja a hozzá fűzött reményeket, visszafogja ezeket a visszaéléseket, és újra minőségi játékokat kaphatunk indie fejlesztőktől.
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…