Az Agate által fejlesztett Valthirian Arc: Hero School Story 2 először tavaly márciusban jelent meg korai hozzáféréssel PC-n, nemrég pedig abból kilépve a PC mellett Nintendo Switchre illetve előző és jelen generációs Playstation valamint Xbox konzolokra is kiadták. A játék az előző Valthirian Arc: Hero School Story folytatásaként szolgál, illetve a flash/telefonos játék sorozat következő címeként. Javít a korábbi játékok grafikáján, azonban játékmenete ismétlődő, unalmas és nem vetkőzi le a telefonos/flash játék külsőt, ami PC-n játszva borzalmas élményt nyújt.

 A Valthirian Arc: Hero School Story 2 elindításakor egyenesen egy harci bemutatóba kerülünk. Ez azt a látszatot kelti, mintha a harc sokkal nagyobb hangsúlyt kapna a játékban, mint valójában fog. A játék tudtunkra adja, hogy mi vagyunk annak az iskolának igazgatója, ami felé épp tartunk, egyetlen tanítványunk, Rodno kíséretében, miközben végig vezetjük őt a tutorial harcokon. A játék ezután szinte azonnal behúzza a kéziféket, mivel az egyszerű harci tutorial után átvált az iskolavezetés bemutatásába. A telefonos játékokban megszokott felugró ablakos szövegdobozok és indokolatlanul nagy nyilak mutatják, hogy hova kattintsunk, a harmadik ilyen lépés után már kezdtem várni, hogy mikor dobja fel a játék egy adott folyamat felgyorsításához használandó megvehető varázskristályokat. Szerencsére ez a pillanat soha nem következett be, a játékban ugyanis nincs semmiféle mikrotranzakció.

A Valthirian Arc: Hero School Story 2 játékmenetének három fő eleme van: egy menedzsment-szimulációs aspektus, amelyben növeljük az iskolát, egy turn-based RPG rész, a küldetések teljesítése közben, és visual novel stílusú átvezetők.

A Valthirian Arc: Hero School Story 2 RPG része nagyon egysíkú. Sétálunk egy füves/havas/fás területen, szörnyeket vadászunk, és miután teljesítettünk egy-egy küldetés-célt, visszatérünk az akadémiára. Sokat kellene dolgozni a küldetéseken, és némi változatosságot vinni mind a környezetben, mind az ellenfelekbe, hogy szórakoztatóbb legyen a játék ezen része. Míg a feladatok küldetésenként változnak: almákat gyűjteni, dobozokat kinyitni, bizonyos mennyiségű szörnyet megölni, addig a térkép és a szörnyek fajtája és helye ugyanazok maradnak. A harcok unalmasak, a támadási sémák ugyanazok, és bár minden csata után jutalmazva vagyunk, nem érződik, a küldetések teljesítése előrébb vinne minket bármilyen értelemben is. A küldetésekre egy maximum 3 diákból álló csapatot küldhetünk ki, akik az általunk tanított képességek valamelyikét tudják majd használni.  Azonban a csatában a fordulójelző nem karakterre, hanem oldalra szól, ami azt jelenti, hogyha a mi körünk van a harcban, bármelyik karakterrel támadhatunk. Ez hosszútávon azt fogja jelenteni, ha egy adott harcban nincs szükség például fizikai sebzésre a harcos karakterünk egy szimpla életerőcsíkká egyszerűsödik, akinek a harcban nincs haszna, és csak sebzésfelfogásra alkalmas, már ha éppen őt ütik az ellenfelek.

A játék legkiforrottabb része az iskola irányítása, melyben az igazgató szerepét betöltve bővítjük az iskolát és irányítjuk az oktatási folyamatokat. Az iskola bővítése új kollégiumok és osztálytermek vásárlásával történik. A játék számos feladatot szab ki számunkra, azonban ezen feladatok csak az átnézeti képernyőn látható, így képesek vagyunk aktívan a feladatok ellen dolgozni, úgy, hogy a játék erről nem figyelmeztet, és csak 3-4 menüt visszalépve látjuk a feladatlistát. Nagyon kevés a rugalmasság, mind a diákok számára elérhető szakok, mind a pénzünk mennyisége már a kezdetektől fogva nagyon szűkös és sok minden a hosszútávú előrehaladás mögé zárva.

A játék grafikája egyébként meglehetősen gyenge. Talán az iskola részei rendelkeznek a legrosszabb művészeti stílussal, annak ellenére, hogy itt lett volna a legegyszerűbb valami kreatívat alkotni. Az épületek unalmasan néznek ki, és a különböző szakágak osztálytermei sokkal érdekesebb dizájnokat is kaphattak volna. A harc és a vándorlás során látható chibi modellek jól néznek ki, a chibi stílust nehéz elrontani, azonban a rossz animációk és mobiljáték kezelői felület továbbra is lehúzza a játék összképét.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11