Valefor – Játékteszt

A Valefor egy dark-fantasy világban játszódó auto-battler. Aki esetleg kimaradt a nagy autochess boom idejéből, azok számára úgy tudnám leírni a műfajt, hogy felépítünk egy csapatot valamilyen stratégia szerint és hagyjuk, hogy a gép lejátssza nekünk a csatákat. Itt is ez történik, csak egy kicsit még ki van egészítve egy roguelike és egy tárgykombinációs fejlesztési rendszerrel. Célunk, hogy a legjobb összeállítást felhasználva a mi karaktereink jöjjenek ki élve a csata végén. Ráadásul ezt PvE és „PvP” környezetben is megtehetjük.

A játékban különböző fajok és classok találhatók. Ezek együtteséből szetteket alkothatunk, amelyek valamilyen bónuszokat adnak a csoportba tartozó egységeknek vagy az egész csapatnak. Ezt tovább módosíthatjuk egy összepárosító mechanikával, ami 3 kisebbrangú dologból csinál egy jobbat. A loot, a városépítés és a karakterek fejlesztése is ezen alapszik. Random húzunk ki dolgokat dropként, amelyek automatikusan 3-as összeolvadásba kezdenek. Ha szerencsénk van, akkor nem mindenből csak egy-két darabot kapunk, mert akkor lényegében haszontalanok.

A karakterek és tárgyak képei egészen jól néznek ki, de nagy méretben eléggé érezhető, hogy inkább mobil képernyőkre tervezték őket. Az animációk lényegében nem léteznek. A csaták során a statikus képeket látjuk továbbra is, csak egy kicsit megnyúlnak valamelyik irányba jelölve a támadást. A csata sebességét felgyorsítva (amit a legutóbbi patchben már 400%-ra is húzhatunk) csak vergődő kivágott papírfigurákat látunk. Már az is sokat segíthetne rajta, ha például egy caster behajtaná a kezét majd kinyújtaná egy másik képkockában,  szemléltetve ezzel bármiféle mozgást.

A PvP mód szintén ezt a játékmechanikát viszi. Minden alkalommal a nulláról indulunk és csatákról-csatákra összeszedett dolgokból kell a legtöbbet kihoznunk. A harcok nem valós időben történnek. Mások összeállított egységeivel harcolunk. Vannak szabályok, amelyeket be kell tartanunk a csapatfelépítésünkkor. Például nem lehet egy bizonyos classt használnunk. Szomorú viszont, hogy valószínűleg nem mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak egy-egy ilyen aréna run alatt, mert az ellenségben ettől függetlenül láttam belőle. Ezt a jelenséget a Steam értékelésekben is megfogalmazták, így nem valószínű, hogy egyedi probléma lett volna.

Legfrissebb bejegyzések

AI Limit – játékteszt

Az AI Limit egy anime stílusú Soulslike mely a stamina rendszer kidobásával egy sokkal agresszívabb…

2025-03-27

Sports: Renovations Játékteszt

Ha szereted a szimulátorjátékokat és vonzanak a felújítási projektek, akkor a Sports: Renovations pontosan neked…

2025-03-27

Necesse – Betekintő

Építs és fedezz fel egy procedurálisan generált világot.

2025-03-27

Megjelenési dátumot kapott a Sunderfolk

Engedd, hogy elragadjon egy varázslatos fantáziavilág, ahol a hagyományos asztali játékok öröksége ötvöződik a modern…

2025-03-26

Rogue Waters – Játékteszt

Körökre osztott kalóz játék természetfeletti erőkkel. Állj bosszút és hódítsd meg a tengereket!

2025-03-25

Confronted – Early Access Játékteszt

Fedezd fel a Confronted sötét, elhagyatott kastélyának misztikus titkait, ahol minden lépés egy új rejtélyhez…

2025-03-25