Valefor – Játékteszt

A Valefor egy dark-fantasy világban játszódó auto-battler. Aki esetleg kimaradt a nagy autochess boom idejéből, azok számára úgy tudnám leírni a műfajt, hogy felépítünk egy csapatot valamilyen stratégia szerint és hagyjuk, hogy a gép lejátssza nekünk a csatákat. Itt is ez történik, csak egy kicsit még ki van egészítve egy roguelike és egy tárgykombinációs fejlesztési rendszerrel. Célunk, hogy a legjobb összeállítást felhasználva a mi karaktereink jöjjenek ki élve a csata végén. Ráadásul ezt PvE és „PvP” környezetben is megtehetjük.

A játékban különböző fajok és classok találhatók. Ezek együtteséből szetteket alkothatunk, amelyek valamilyen bónuszokat adnak a csoportba tartozó egységeknek vagy az egész csapatnak. Ezt tovább módosíthatjuk egy összepárosító mechanikával, ami 3 kisebbrangú dologból csinál egy jobbat. A loot, a városépítés és a karakterek fejlesztése is ezen alapszik. Random húzunk ki dolgokat dropként, amelyek automatikusan 3-as összeolvadásba kezdenek. Ha szerencsénk van, akkor nem mindenből csak egy-két darabot kapunk, mert akkor lényegében haszontalanok.

A karakterek és tárgyak képei egészen jól néznek ki, de nagy méretben eléggé érezhető, hogy inkább mobil képernyőkre tervezték őket. Az animációk lényegében nem léteznek. A csaták során a statikus képeket látjuk továbbra is, csak egy kicsit megnyúlnak valamelyik irányba jelölve a támadást. A csata sebességét felgyorsítva (amit a legutóbbi patchben már 400%-ra is húzhatunk) csak vergődő kivágott papírfigurákat látunk. Már az is sokat segíthetne rajta, ha például egy caster behajtaná a kezét majd kinyújtaná egy másik képkockában,  szemléltetve ezzel bármiféle mozgást.

A PvP mód szintén ezt a játékmechanikát viszi. Minden alkalommal a nulláról indulunk és csatákról-csatákra összeszedett dolgokból kell a legtöbbet kihoznunk. A harcok nem valós időben történnek. Mások összeállított egységeivel harcolunk. Vannak szabályok, amelyeket be kell tartanunk a csapatfelépítésünkkor. Például nem lehet egy bizonyos classt használnunk. Szomorú viszont, hogy valószínűleg nem mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak egy-egy ilyen aréna run alatt, mert az ellenségben ettől függetlenül láttam belőle. Ezt a jelenséget a Steam értékelésekben is megfogalmazták, így nem valószínű, hogy egyedi probléma lett volna.

Legfrissebb bejegyzések

FAIRY TAIL 2 – játékteszt

A FAIRY TAIL folytatása egy karakterközpontú, látványos harcokkal társított kalandot tartogat, melyet főleg a széria…

2024-12-25

Void Train – Korai Hozzáférés betekintő

A VoidTrain egy rendkívül ígéretes Korai Hozzáférésű játék, ami jelenleg nem tud felérni a témájában…

2024-12-24

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13