Valefor – Játékteszt

A Valefor egy dark-fantasy világban játszódó auto-battler. Aki esetleg kimaradt a nagy autochess boom idejéből, azok számára úgy tudnám leírni a műfajt, hogy felépítünk egy csapatot valamilyen stratégia szerint és hagyjuk, hogy a gép lejátssza nekünk a csatákat. Itt is ez történik, csak egy kicsit még ki van egészítve egy roguelike és egy tárgykombinációs fejlesztési rendszerrel. Célunk, hogy a legjobb összeállítást felhasználva a mi karaktereink jöjjenek ki élve a csata végén. Ráadásul ezt PvE és „PvP” környezetben is megtehetjük.

A játékban különböző fajok és classok találhatók. Ezek együtteséből szetteket alkothatunk, amelyek valamilyen bónuszokat adnak a csoportba tartozó egységeknek vagy az egész csapatnak. Ezt tovább módosíthatjuk egy összepárosító mechanikával, ami 3 kisebbrangú dologból csinál egy jobbat. A loot, a városépítés és a karakterek fejlesztése is ezen alapszik. Random húzunk ki dolgokat dropként, amelyek automatikusan 3-as összeolvadásba kezdenek. Ha szerencsénk van, akkor nem mindenből csak egy-két darabot kapunk, mert akkor lényegében haszontalanok.

A karakterek és tárgyak képei egészen jól néznek ki, de nagy méretben eléggé érezhető, hogy inkább mobil képernyőkre tervezték őket. Az animációk lényegében nem léteznek. A csaták során a statikus képeket látjuk továbbra is, csak egy kicsit megnyúlnak valamelyik irányba jelölve a támadást. A csata sebességét felgyorsítva (amit a legutóbbi patchben már 400%-ra is húzhatunk) csak vergődő kivágott papírfigurákat látunk. Már az is sokat segíthetne rajta, ha például egy caster behajtaná a kezét majd kinyújtaná egy másik képkockában,  szemléltetve ezzel bármiféle mozgást.

A PvP mód szintén ezt a játékmechanikát viszi. Minden alkalommal a nulláról indulunk és csatákról-csatákra összeszedett dolgokból kell a legtöbbet kihoznunk. A harcok nem valós időben történnek. Mások összeállított egységeivel harcolunk. Vannak szabályok, amelyeket be kell tartanunk a csapatfelépítésünkkor. Például nem lehet egy bizonyos classt használnunk. Szomorú viszont, hogy valószínűleg nem mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak egy-egy ilyen aréna run alatt, mert az ellenségben ettől függetlenül láttam belőle. Ezt a jelenséget a Steam értékelésekben is megfogalmazták, így nem valószínű, hogy egyedi probléma lett volna.

Megosztás
Közzétette:
Cefre

Legfrissebb bejegyzések

Old Skies – Betekintő

Point and Click kalandjáték időutazással. Csak nehogy megváltoztassuk a jövőt...

2025-05-04

La Quimera – Betekintő

A La Quimera egy látványos FPS Shooter ami a Crysis játékok nyomdokaiba szeretne lépni, azonban…

2025-05-03

Chains of Freedom – játékteszt

A Chains of Freedom-ot kapjuk, ha az XCOM-ot áthelyezzük Kelet Európába, és az űrlényeket body-horror…

2025-05-03

Inhuman Resources: A Literary Machination – Betekintő

Te mit tennél meg a munkahelyed megtartásáért?

2025-05-02

Phantom Brave: The Lost Hero – Játékteszt

A Phantom Brave: The Lost Hero a 2004-es Phantom Brave folytatása, és bár a sorozat…

2025-05-02