A V Rising egy elég egyedi túlélő RPG, melyben egy alsórendű vámpírral kezdődik a kalandunk, és a játék során az lesz a feladatunk, hogy magát az éjszaka urát, Drakulát is magunk alá kényszerítsük a táplálékláncon. A játék elég lazán hinti el a történetét, azonban a V Rising fő része a harcrendszerében rejlik. Pontosabban a magas nehézségű boss harcok. A játék bázisépítés helyett egy egyszerű és nagyszerű kastélyépítést ad a kezünkbe, melyre nagy szükségünk is lesz, hiszen az éjszaka lényeiként a nap igencsak rontja a túlélési esélyeinket, ezért szükségünk van egy saját menedékre.
Bár idén nagyot hódítanak a nyílt világú túlélőjátékok, a V Rising nem ezt a hype-ot akarja meglovagolni, hiszen már 2022 óta elérhető volt Korai Hozzáférésben. Idén májusban lépett be a teljes 1.0 fázisba. A V Rising egyik legérdekesebb mechanikája a karakterünk vámpír mivoltából ered. A folklorenak megfelelő fokhagyma általi gyengeség és a nap, az ezüst, valamint a felszentelt ereklyék általi égés is mind-mind jelen vannnak és nehezítik a dolgunkat a vadászat során.
A V Rising nem mesél el konkrét történetet, hiszen ez a mi történetünk, mi alakítjuk. A világépítés a boss ellenfelekhez tartozó leírásokon keresztül történik, ők kapnak egy minimális háttértörténetet, illetve a nevük, illetve az arénáik alapján némi környezeti történetmesélést. Az ő lényegük, hogy minket erősítsenek. Minden egyes megnevezett boss egy V Blood hordozó, mely annyit jelent, hogy Drakula erejének egy töredékét hordozzák és ezt úgy lophatjuk el tőlük, ha iszunk a vérükből. Mikor ez megtörténik, akkor új képességeket kapunk, és új technológiákat is megtanulunk.
A harcrendszer a legemlékezetesebb része a V Risingnak, mivel rengeteg lehetőséget ad a kezünkbe. 11 különböző fegyvertípus, mindegyik 3-3 fegyverspecifikus támadással, 6 különböző varázsiskola, 6-6 alap és 2-2 ultimate képességgel, valamint 3-3 passzív módosítóval, és ezeken felül is számos egyedi képesség áll rendelkezésünkre az összes V Blood hordozóval szemben. A játék elején csak 4-5 fegyvertípus áll rendelkezésünkre, azoknak is csak 1-1 fegyverspecifikus támadása, és a képességeink is szépen lassan fogjuk feloldani. A harcok ahogy egyre több eszköz áll majd rendelkezésünkre úgy nehezednek, azonban nagy hangsúly van a felszerelésünk szintjén. Mivel nem kapunk tapasztalati pontokat a harcok után, így a progresszió teljes mértékben a jobb felszerelés legyártásán keresztül történik. Kellő felkészültséggel és türelemmel képesek vagyunk lehagyni V Blood hordozókat, ami kimondottan könnyűvé teszi a harcokat velük, hiszen elég erős felszereléssel sokkal kevesebb sebzést szenvedünk, és többet osztunk ki. Vannak persze hordozók, akiket semmiképp nem tudunk lehagyni, és ők a játék legnehezebb harcai lesznek.
És ha már vérszívás: a játékban helyet kapott egy egyedi vér minőség rendszer is, amely lehetővé teszi, hogy számos passzív bónuszt szerezhessünk ideiglenesen. Ha kellően legyengítünk egy ellenfelet, és kiszívjuk a vérét, akkor a saját vérünk típusa is felveszi az áldozatét, és a vér tisztaságától függő mennyiségben kapunk bónuszokat. A legtisztább, 100%-os vér például az összes bónuszt még 50%-kal erősíti minden típus esetén. A vérszint folyamatosan csökken, és ha gyógyulni szeretnénk akkor is ezt a forrást kell megcsapolnunk, ugyanis a hagyományos gyógyító eszközök kezdetben csak az életerőnk egy részét tudják visszatölteni, így adva egy balanszot a vérnek.
A Soulmask tesztemben említettem, hogy ott a szerszámok ténylegesen csak szerszámként használhatóak, a V Risingban azonban a fegyverként is használható szerszámaink abban különböznek, hogy az egyes nyersanyagokkal szemben 50-100%-os bónusz sebzést kapnak. A Fejszék rendkívül mobilisak és a fagyűjtésben páratlanok, a bunkósbotok lassabban ütnek nagyobbakat és a sziklák és érclelőhelyek aprítására kiválóak és így tovább. Maga a bázis építése minden túlélőjátékokat ismerőnek a szokásos lesz: előre gyártott falak és alapok lerakása ad meg egy szobát, az egyetlen újítás, hogy a tetőt nem nekünk kell elhelyezni, ugyanis egy falakkal teljesen körbevett és alapozott helyiségre automatikusan tető kerül. A kastélyok egyetlen megkötése, hogy nem tudjuk őket bárhol elhelyezni a térképen, csak előre megjelölt építési területeket használhatunk, és ha kettő egymás mellett van, azokat nem tudjuk összekötni. Ez egy elég nagy korlátozásnak tűnhet, azonban a játék korai szakaszában bárhová építkezhettünk és sokkal kényelmetlenebb volt a helyszínek élhetővé tétele, mint ebben a kijelölt területeket alkalmazó véglegesben.
A tárgykészítésnek 2 módja van: tényleges tárgykészítés és nyersanyagfeldolgozás. A tárgykészítés pár másodpercet vesz igénybe és a hátizsákunkban lévő tárgyakat használja. A nyersanyagfeldolgozás pedig a pályán található nyersanyagokat alakítja át a tárgykészítéshez szükséges anyagokká. Ez automatikusan történik a feldolgozóegységekben, azonban sokkal több időbe telik, mint a tárgykészítés. Érdemes minden alkalommal feltölteni a feldolgozók készleteit mikor elhagyjuk a kastélyunkat, hogy mire visszaérünk legyen elérhető alapanyagunk. A jobb receptekhez jobb anyagok kellenek, melyeket a pálya nehezebb részein fogunk megtalálni. Több kastélyunk lehet melyek között teleport kapukkal tudunk közlekedni, és a nagy pálya miatt érdemes is kihasználni legalább 2 kastély elhelyezését.
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…