Cikkek

Uncharted: The Lost Legacy – Játékteszt

7 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Nathan Drake ugyan boldogan éli nyugdíjas napjait a meleg tengerparton, de a széria nem pihen. Chloe Frazer visszatér, s Ganésa agyarának nyomába ered.

Bevallom, számomra nagy meglepetés volt az E3-as bejelentés. Rögtön a levetített videó elején felismertem a Naughty Dog keze nyomát, s egyből lelkesen kiáltottam volna Nathan Drake után, mikoris feltűnt, hogy nem is férfi a főszereplő, akit látunk. A kezdeti elbizonytalanodást azonban hamarosan eltűntette a második részben megismert Chloe, s izgatottan vártam a fejleményeket. Női főhős, a negyedik részben megismert, nem annyira szimpatikus, de belevaló Nadine Rossal az oldalán és a hindu mitológia? Mi rossz lehet ebből? Aki ismeri a fejlesztőket, már tudja a választ. Semmi.

A játék fél évvel-évvel az Uncharted 4 eseményei után játszódik. Chloe a Nyugati-Ghátok polgárháborúja közepette egy Asav nevű hadúrral versengve próbálja megtalálni Ganésa Arany agyarát és egyúttal feltárni a Hoysala birodalom titkait. Ennek érdekében szövetkezik Nadine-nel, az Uncharted 4 egyik főgonoszával. A két nő társulása már csak eltérő személyiségük miatt is érdekes dinamikát hoz létre, de Nadine gyakorlatiassága és Chloe tüzes, meggondolatlan természete, vakmerősége (egyszóval minden olyan tulajdonsága, ami Nate-ben is 1000 fokon lobog) számos humorforrás kiindulópontja lesz.

Na de mi változott az Uncharted-sorozatban azzal, hogy női főhőst kaptunk? A játékmenetet tekintve nem sok minden. Félreérthetetlenül női karaktert alakítunk, a harcok során inkább gyorsaságukra támaszkodnak, mintsem fizikai erejükre, előszerettel használják ki a férfiak gyengepontjait, és a többi karakter is máshogy viszonyul hozzájuk, mint Nate-hez. Ezenkívül új mechanikaként tartható számon, hogy Chloe képes különböző zárakat feltörni (ilyet már más játékban is láthattunk), illetve még az Uncharted 4 madagaszkári küldetéséhez képest is jelentősen megnövekedett a játéktér. Szinte már mellékküldetés-szerűen mászkálhatunk számunkra érdekes helyek és kincsek felé (amiket a bónuszok és a sztori mélyebb megértése érdekében érdemes is felfedezni), s a fő szál csak akkor halad előre, ha adott helyre érkezünk. Az ilyen helyeken lezárt ládákba is belefuthatunk, amelyeket kinyitva a megszokottnál erősebb fegyvereket és kincseket találhatunk. Ezeken kívül minden maradt úgy, ahogy az Uncharted 4-ben megszokhattuk: mászkálunk, osonunk, ugrálunk és felfedezünk, rendszeres időközönként agresszív véleménycserével megszakítva a békés eseményeket.

Történet tekintetében Chloe és Nadine kalandja hozza a szériától megszokott minőséget. Nem kell shakespeare-i magasságokra számítani, se áll-leejtős fordulatokra, azonban egy jól megírt és kellemes kalandra, jó karakterekkel már szabad. Chloe remekül elviszi a hátán az egész játékot, de Nadine-nel kiegészítve izgalmas duót kapunk. Ganésa agyara és a hindu körítés pedig izgalmas, kevésbé ismert fűszert ad az amúgy is kiváló recepthez.

A játékra beruházók ezenfelül hozzáférést kapnak az Uncharted 4 DLC-kkel és minden új frissítéssel ellátott verziójához, ezenfelül pedig új Survival Aréna mód várja majd a rajongókat, új karakterekkel és skinekkel egyaránt. Ehhez viszont érdemes tudni, hogy szükség van a Day One Patchre, így játék előtt érdemes letölteni ezt az adalékot is.

 

Érdekességek a játékhoz kapcsolódóan

  • Ganésa egy elefántfejű hindu istenség. Indiában és Nepálban szinte úton-útfélen találkozhatunk szobrokkal és képekkel, az egyik legjobban tisztelt és legismertebb alak a hindu panteonban. A legenda szerint ő jegyezte a Mahábháratát, s olyan lelkes volt, hogy agyarát letörve, azzal írt tovább. Ez azonban csak egy az agyarról szóló történetekről, az interneten vagy vonatkozó könyvekben keresgélve sok más érdekes sztorit is találhatunk.
  • A Mahábhárata egy körülbelül háromezer éves hindu eposz. Több mint százezer versszaka van, és így a világirodalom leghosszabb alkotása, a hindu kultúra és a hindu vallás egyik alapköve.
  • A Hoysala birodalom Dél-Indiában volt található, s körülbelül a X-XIV. század környékén létezett a mai Karnataka területén. Ma már többnyire a több száz művészien kialakított templomáról ismert. A Hoysala-uralkodók ezenkívül rajongtak a művészetekért és irodalomért.
  • A fejlesztők kísérleteztek azzal is, hogy másodlagos karakterként Nathan Drake-et is behozzák, de elmondásuk szerint felesleges adalék lett volna. Ezenkívül a tervezőasztalon főszereplőként Charlie Cutter, Cassie (Nathan lánya), valamint Sam és Sully neve is felmerült, utóbbiról azonban úgy gondolták, hogy a kora és a játékmechanikája nem összeegyeztethető.
  • Bár a játék egy rövid kiegészítőnek indult, majd 10 órás kaland lett belőle, mivel a fejlesztők úgy gondolták, a történet nem fér bele pár órába. Ha belegondolunk, hogy ráadásul nem teljesárú játékként kapunk egy közel 10 órányi minőségi kalandot, rájöhetünk, hogy nem is jártunk olyan rosszul.

Legfrissebb bejegyzések

PlayIT 2024, ősz – Élménybeszámoló

Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...

2024-11-25

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20