Cikkek

Uncharted: The Lost Legacy – Játékteszt

7 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Nathan Drake ugyan boldogan éli nyugdíjas napjait a meleg tengerparton, de a széria nem pihen. Chloe Frazer visszatér, s Ganésa agyarának nyomába ered.

Bevallom, számomra nagy meglepetés volt az E3-as bejelentés. Rögtön a levetített videó elején felismertem a Naughty Dog keze nyomát, s egyből lelkesen kiáltottam volna Nathan Drake után, mikoris feltűnt, hogy nem is férfi a főszereplő, akit látunk. A kezdeti elbizonytalanodást azonban hamarosan eltűntette a második részben megismert Chloe, s izgatottan vártam a fejleményeket. Női főhős, a negyedik részben megismert, nem annyira szimpatikus, de belevaló Nadine Rossal az oldalán és a hindu mitológia? Mi rossz lehet ebből? Aki ismeri a fejlesztőket, már tudja a választ. Semmi.

A játék fél évvel-évvel az Uncharted 4 eseményei után játszódik. Chloe a Nyugati-Ghátok polgárháborúja közepette egy Asav nevű hadúrral versengve próbálja megtalálni Ganésa Arany agyarát és egyúttal feltárni a Hoysala birodalom titkait. Ennek érdekében szövetkezik Nadine-nel, az Uncharted 4 egyik főgonoszával. A két nő társulása már csak eltérő személyiségük miatt is érdekes dinamikát hoz létre, de Nadine gyakorlatiassága és Chloe tüzes, meggondolatlan természete, vakmerősége (egyszóval minden olyan tulajdonsága, ami Nate-ben is 1000 fokon lobog) számos humorforrás kiindulópontja lesz.

Na de mi változott az Uncharted-sorozatban azzal, hogy női főhőst kaptunk? A játékmenetet tekintve nem sok minden. Félreérthetetlenül női karaktert alakítunk, a harcok során inkább gyorsaságukra támaszkodnak, mintsem fizikai erejükre, előszerettel használják ki a férfiak gyengepontjait, és a többi karakter is máshogy viszonyul hozzájuk, mint Nate-hez. Ezenkívül új mechanikaként tartható számon, hogy Chloe képes különböző zárakat feltörni (ilyet már más játékban is láthattunk), illetve még az Uncharted 4 madagaszkári küldetéséhez képest is jelentősen megnövekedett a játéktér. Szinte már mellékküldetés-szerűen mászkálhatunk számunkra érdekes helyek és kincsek felé (amiket a bónuszok és a sztori mélyebb megértése érdekében érdemes is felfedezni), s a fő szál csak akkor halad előre, ha adott helyre érkezünk. Az ilyen helyeken lezárt ládákba is belefuthatunk, amelyeket kinyitva a megszokottnál erősebb fegyvereket és kincseket találhatunk. Ezeken kívül minden maradt úgy, ahogy az Uncharted 4-ben megszokhattuk: mászkálunk, osonunk, ugrálunk és felfedezünk, rendszeres időközönként agresszív véleménycserével megszakítva a békés eseményeket.

Történet tekintetében Chloe és Nadine kalandja hozza a szériától megszokott minőséget. Nem kell shakespeare-i magasságokra számítani, se áll-leejtős fordulatokra, azonban egy jól megírt és kellemes kalandra, jó karakterekkel már szabad. Chloe remekül elviszi a hátán az egész játékot, de Nadine-nel kiegészítve izgalmas duót kapunk. Ganésa agyara és a hindu körítés pedig izgalmas, kevésbé ismert fűszert ad az amúgy is kiváló recepthez.

A játékra beruházók ezenfelül hozzáférést kapnak az Uncharted 4 DLC-kkel és minden új frissítéssel ellátott verziójához, ezenfelül pedig új Survival Aréna mód várja majd a rajongókat, új karakterekkel és skinekkel egyaránt. Ehhez viszont érdemes tudni, hogy szükség van a Day One Patchre, így játék előtt érdemes letölteni ezt az adalékot is.

 

Érdekességek a játékhoz kapcsolódóan

  • Ganésa egy elefántfejű hindu istenség. Indiában és Nepálban szinte úton-útfélen találkozhatunk szobrokkal és képekkel, az egyik legjobban tisztelt és legismertebb alak a hindu panteonban. A legenda szerint ő jegyezte a Mahábháratát, s olyan lelkes volt, hogy agyarát letörve, azzal írt tovább. Ez azonban csak egy az agyarról szóló történetekről, az interneten vagy vonatkozó könyvekben keresgélve sok más érdekes sztorit is találhatunk.
  • A Mahábhárata egy körülbelül háromezer éves hindu eposz. Több mint százezer versszaka van, és így a világirodalom leghosszabb alkotása, a hindu kultúra és a hindu vallás egyik alapköve.
  • A Hoysala birodalom Dél-Indiában volt található, s körülbelül a X-XIV. század környékén létezett a mai Karnataka területén. Ma már többnyire a több száz művészien kialakított templomáról ismert. A Hoysala-uralkodók ezenkívül rajongtak a művészetekért és irodalomért.
  • A fejlesztők kísérleteztek azzal is, hogy másodlagos karakterként Nathan Drake-et is behozzák, de elmondásuk szerint felesleges adalék lett volna. Ezenkívül a tervezőasztalon főszereplőként Charlie Cutter, Cassie (Nathan lánya), valamint Sam és Sully neve is felmerült, utóbbiról azonban úgy gondolták, hogy a kora és a játékmechanikája nem összeegyeztethető.
  • Bár a játék egy rövid kiegészítőnek indult, majd 10 órás kaland lett belőle, mivel a fejlesztők úgy gondolták, a történet nem fér bele pár órába. Ha belegondolunk, hogy ráadásul nem teljesárú játékként kapunk egy közel 10 órányi minőségi kalandot, rájöhetünk, hogy nem is jártunk olyan rosszul.

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01