A Hadoque és El Huervo közös pszichedelikus meséjében a Szarkofágon ébredsz – egy óriási, kozmikus méhben, amely egy Ultros néven ismert ősi démoni lényt tart fogva! Örök hurok csapdájában ragadva kell felfedeznünk a Szarkofágot és találkozni az azt benépesítő karakterekkel, hogy megértsük: mi is a szerepünk ebben a körforgásban.
Alapvetően egy Metroidvania/roguelike címről beszélhetünk, melynek legnagyobb különlegessége talán a vizualitása lesz: ennyire pszichedelikus utazásban szerintem videójátékban még nem volt részünk, a színek kavalkádja egyszerűen magába szippantja az embert. Persze a külcsín nem jelent semmit, ha maga a játék játszhatatlan. Szerencsére az Ultros esetében erről szó sincs!
Feladatunk nem más, mint kideríteni hova is sodort minket a sors, a változatos flórát és faunát aprítva közben. Ultros fogva tartását sámánok segítik elő, az ő likvidálásukkal is jó pár órát fogunk eltölteni a végjátékig, bár a pontos cél még egyelőre nem ismert. A hack n’ slash elemeket rengeteg platformer rész fűszerezi, ahogy azt már megszokhattuk a zsánertől. Ami új színt visz a dologba, azok a képességeink, illetve ennek roguelike jellege: minden ciklus végén lenullázódnak, így fejlesztésükre ismét költenünk kell a pályákon található gyümölcsök és űrlény-maradványok elfogyasztásával. Utóbbiak ritkasága attól is függ milyen módon gyakjuk le őket, minél látványosabban és kombó-gazdagabb a hent, annál jobb állapotú szervet kapunk belőlük.
Azt, hogy minden képességet az elejéről kelljen felfejlesszünk, egy még ritkább eszköz segítségével részben kiküszöbölhetjük: ennek segítségével szabadon választott – és már feloldott – skill-t rögzíthetünk, így azt a következő ciklusnál se „feledjük”. Ezzel némileg könnyítik a dolgunkat, de így sem lesz egyszerű, mert ahogy a stílustól megszokhattuk, menteni sem tudunk akárhol, ám bizonyos burkokat megtalálva bekuckózhatunk egy alvásra és fejlesztésre.
Akik szó szerint vennék a farmolást, azok magokat is gyűjthetnek a pályákon, melyeket adott helyeken elültetve, a következő ciklusban új helyszíneket nyithatnak meg számunkra. Ahogy új kör kezdődik, a magocskákból hatalmas fák lesznek, amikre felugrálva addig elérhetetlennek tűnő platformokra is feljuthatunk. Így nem árt előre tervezni, mert noha a képességek nullázódnak, a térkép nem. Így visszatérve 1-1 helyszínre szembesülhetünk az azt ért változásokkal.
Tesztünk keretében az első két hurokba nyertünk betekintést, ám a játék még bőven tartogat meglepetéseket, főleg a sztori szempontjából. A grafikáról kár beszélni, inkább nézzétek meg a mellékelt képeket vagy videót, sokkal többet elárulnak a pazar látványvilágról! Hangok és zenék terén is hasonlóan jó munkát végeztek a srácok, sokszor tényleg valami idegen helyen érzi magát az ember tőlük, mégis kellemes a fülnek.
A játék 2024. február 13-án várható, PC, Playstation 4 és Playstation 5 platformokra is! Mi már alig várjuk!
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!