A Hadoque és El Huervo közös pszichedelikus meséjében a Szarkofágon ébredsz – egy óriási, kozmikus méhben, amely egy Ultros néven ismert ősi démoni lényt tart fogva! Örök hurok csapdájában ragadva kell felfedeznünk a Szarkofágot és találkozni az azt benépesítő karakterekkel, hogy megértsük: mi is a szerepünk ebben a körforgásban.

Alapvetően egy Metroidvania/roguelike címről beszélhetünk, melynek legnagyobb különlegessége talán a vizualitása lesz: ennyire pszichedelikus utazásban szerintem videójátékban még nem volt részünk, a színek kavalkádja egyszerűen magába szippantja az embert. Persze a külcsín nem jelent semmit, ha maga a játék játszhatatlan. Szerencsére az Ultros esetében erről szó sincs!

Feladatunk nem más, mint kideríteni hova is sodort minket a sors, a változatos flórát és faunát aprítva közben. Ultros fogva tartását sámánok segítik elő, az ő likvidálásukkal is jó pár órát fogunk eltölteni a végjátékig, bár a pontos cél még egyelőre nem ismert. A hack n’ slash elemeket rengeteg platformer rész fűszerezi, ahogy azt már megszokhattuk a zsánertől. Ami új színt visz a dologba, azok a képességeink, illetve ennek roguelike jellege: minden ciklus végén lenullázódnak, így fejlesztésükre ismét költenünk kell a pályákon található gyümölcsök és űrlény-maradványok elfogyasztásával. Utóbbiak ritkasága attól is függ milyen módon gyakjuk le őket, minél látványosabban és kombó-gazdagabb a hent, annál jobb állapotú szervet kapunk belőlük.

Azt, hogy minden képességet az elejéről kelljen felfejlesszünk, egy még ritkább eszköz segítségével részben kiküszöbölhetjük: ennek segítségével szabadon választott – és már feloldott – skill-t rögzíthetünk, így azt a következő ciklusnál se „feledjük”. Ezzel némileg könnyítik a dolgunkat, de így sem lesz egyszerű, mert ahogy a stílustól megszokhattuk, menteni sem tudunk akárhol, ám bizonyos burkokat megtalálva bekuckózhatunk egy alvásra és fejlesztésre.

Akik szó szerint vennék a farmolást, azok magokat is gyűjthetnek a pályákon, melyeket adott helyeken elültetve, a következő ciklusban új helyszíneket nyithatnak meg számunkra. Ahogy új kör kezdődik, a magocskákból hatalmas fák lesznek, amikre felugrálva addig elérhetetlennek tűnő platformokra is feljuthatunk. Így nem árt előre tervezni, mert noha a képességek nullázódnak, a térkép nem. Így visszatérve 1-1 helyszínre szembesülhetünk az azt ért változásokkal.

Tesztünk keretében az első két hurokba nyertünk betekintést, ám a játék még bőven tartogat meglepetéseket, főleg a sztori szempontjából. A grafikáról kár beszélni, inkább nézzétek meg a mellékelt képeket vagy videót, sokkal többet elárulnak a pazar látványvilágról! Hangok és zenék terén is hasonlóan jó munkát végeztek a srácok, sokszor tényleg valami idegen helyen érzi magát az ember tőlük, mégis kellemes a fülnek.

A játék 2024. február 13-án várható, PC, Playstation 4 és Playstation 5 platformokra is! Mi már alig várjuk!

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11