A Tyrant’s Realm egy PS1 korszakot idéző grafikával rendelkező soulslike játék, amelyben egy börtönből szabadulva kell hőssé válnunk roguelite fejlődés során. Ehhez a souls játékokból ismerős mechanikákat használhatjuk, mint például a block, dodge vagy a perfect parry. Ezt csavarja meg a játék procedurálisan generált pályákkal, hogy tényleg ne legyen két run egyforma.
A tárgyakat blueprintek alapján craftolhatjuk vagy ládából is kinyithatjuk őket. Kezdőbarátabb ebben a műfaj többi játékához képest a gearelés ugyanis egyérteműen közli velünk az UI, hogy egy-egy tárgy mennyivel jobb vagy rosszabb statot ad a mostanihoz képest és azt, hogy milyen egyedi képessége van az egyes felszereléseknek. Ezen felül koponyás oltárokat is találunk, ahol döntés elé állít minket a játék, hogy milyen fejlesztést választunk a karakterünk számára.
Én személy szerint nem vagyok túl jó a souls-szerű játékokban, így lehet csak ennek következménye, de úgy érzem, hogy elég pontatlan a játék irányítása jelenleg, hogy egy ilyen pontos parryzést igénylő harcnak megfelelő legyen. Sokkal jobban élvezhető volt a pajzsos blockolás és a bukfences kitérést választva a harc, viszont a kivégzés mechanika a perfect parry rendszerére épít. Ha a koponyával jelölt méterünk feltölt, akkor a jól időzített hárítás során egy (a limitált grafikához mérten) látványos kivégzés animációt kapunk.
A souls veteránok számára viszonylag rövid idő alatt végig lehet vinni a játékot, de ahogyan korábban említettem procedurális generálás van, így nem kell attól tartanunk, hogy azonnal el is fogy a content. Eleve úgy van felépítve, hogy sokszor meg fogunk valószínűleg halni és emiatt alapból is újra kell kezdenünk. Az ellenségekből nem túl nagy a választék, de legalább elég egyediek. A boss harcok is elég sok mechanikával rendelkeznek a válaszott PS1 stílus ellenére is. Ráadásul találhatók rejtett dolgok a pályákon (például betörhető falak), amelyek szintén a felfedezéshez adnak elég sok időt.
A Palworld univerzuma még elérhetőbbé vált!
Ha a Risk of Rain 2 játékmenetét megtartva annak karaktereit cicákra cseréljük, akkor nem kapunk…
Egy mesebeli utazás a perzsa mitológia világába: Ez a The Tale of Bistun!