Trine 4 – Játékteszt
Az előző rész a retro időket idézte fel. Azt a korszakot, amikor minden franchise megpróbált 3D-re váltani, de kevés sikerrel. Ez a Trine 3 esetében sem volt máshogy. A nem túl kedvező fogadtatás után inkább mégis visszatértek a szériára olyan jól illeszkedő 2.5D-re, és újabb varázslatos kalandra hív bennünket Amadeus, Pontius és Zoya. Hőseink az Astral Academy felkérésére a fiatal Selius herceg megmentésére indulnak, akinek szörnyű rémálmai életre keltek a világban. Ahhoz, hogy megtalálják nem csak a való világban, de az álomvilágban is helyt kell állniuk.
Amint azt már említettem Selius herceg szörnyű, sötét rémálmai életre keltek és a valós világban pusztítanak. Ezek a lények először csak szimpla lila szörnyek, de később tüzes és jeges változatot is kapnak, amiket a játék során megszerzett képességekkel kell elpusztítanunk (pl.: tüzes ellen jég nyílvessző, és fordítva). Időről-időre ránk támadnak ezek a lények ahogy a területek között mozgunk, és sajnos a játék egyik gyenge pontját is ezek alkotják. Az elején nagyon szépen, változatosan indulnak ezek a harcok. Mindig egyre nehezebb és tovább bővített csaták várnak ránk. Aztán a játék közepe felé már csak szinte ismétlődő harcok lesznek, és egy idő után unalmassá válik.
Szerencsére a játék gerincét még mindig a platformokon történő ugrálás és a puzzle megoldások adják. Erre egészen új mechanikákat kapunk, és a karakterek képességei is sokkal együttműködőbbek, mint valaha. Ez leginkább multiplayer esetén kihasználható, de ha elég ügyes az ember, akkor single playerben is kiaknázhatja ezeket a lehetőségeket. Például Amadeus, a varázsló idézhet egy kockát, amit megtart a levegőben. Zoya ezt követően egyik és másik oldalát is kikötheti a falhoz, vagy más tárgyhoz és egy rögtönzött hidat hozhat létre, amin mindenki átfuthat. Ez természetesen az egyik legalapvetőbb kombináció a játékban, de nem szeretnék senkit lespoilozni az ismertetésükkel. Nem csak hősökkel de a környezettel is jobban együtt tudunk dolgozni ebben a részben. Lesznek például mágnesezhető felületek, elektromosságot átadó felületek vagy épp napfényt visszaverő tükrök.
A világ ebben a részben is nagyon színes és valóban varázslatos kinézetű. Az intro részben mindhárom karakter saját területén külön leírás nélkül megismerhetjük a személyiségüket szimplán a környezetet nézve. Később, ahogy egyre jobban elmélyedünk a rémálmok világába, minden karakternek megjelenik a saját félelme, és ez folyamatosan megváltoztatja a környezetet ameddig le nem győzi karakterünk azt. Ahogy haladunk előre a történetben, úgy láthatjuk, hogy egyre jobban tűnnek el a színek. Minden egy sötét, lilás tónusba megy át utunk során. A környezetet és változásait ezúttal is nagyon kellemes zene kíséri, ami szinte külön történetet mond el egy-egy helyszínről. A harmadik rész esetében ugyan nem sikerült, de ebben ismét azt a gyerek meséket idéző világot kaptuk újra, mint ami a Trine széria egyik fő jellemzője.
A játék Couch Co-Op vagy online multiplayerben is tolható a single mód mellett. Leginkább több játékosra lett kitalálva, de egyedül sem okozott gondot egyetlen pálya sem. Legfeljebb négy játékossal ugrálhatunk keresztül a pályákon (ami továbbra is vicces, tekintve hogy három különböző hős van). A végigjátszás mellett rengeteg rejtett terület is található, ami nem csak XP-t ad nekünk, de háttérsztorit tartalmazó levelet és gyűjthető tárgyakat is tartalmaz. Ha minden tárgyat megtalálunk, akkor a menüben látható mapon egy nagy puzzle válik megoldhatóvá. A rejtett dolgok megkeresése és a játék solo végigjátszása ~12 órát vett igénybe. A játék árát és a multiplayer adta újrajátszási lehetőséget tekintve egy abszolút korrekt időtartam.
Értékelés
88%
Összefoglaló Az ismétlődő harcok ellenére a puzzle megoldások és a különböző platformokon való túljutás így is egyedi élményt nyújt. Ha barátunk nem túl profi játékos, akkor is könnyedén becsatlakozhat a játékba, mert a karakterek könnyedén ki tudják segíteni egymást a nehéz helyzetekben. A világ továbbra is mesés, és a co-op játék biztosan okoz majd néhány felejthetetlen pillanatot.