A The Legend of Zelda: Breath of the Wild mind mechanikailag, mind játékmenetileg egy korszakalkotó játék volt, azonban a Nintendo Switch exkluzivitása sokaktól elveszi a lehetőséget, hogy kipróbálják ezt a remek játékot. A Towers of Aghasba, még ha nem is ugyan az, a Breath of the Wildhoz igencsak hasonló, érzésre és élményre is. A játék története egy törzsi kultúrájú népről, a Shimuról szól, akik a játék introjában épp a szülőföldjükre érkeznek vissza, melyet egy sötét erő lepett el, arra kényszerítve őket, hogy elmeneküljenek. A szigetre visszatérve azzal szembesülnek, hogy a „Withered” -nek keresztelt gonosz energia egyes helyeken, fészek módjára a sziget élőlényeinek torz, agresszív változatait ontja magából.
A játékban így nagyon fontos szerepet kap a környezet helyreállítása, valamint az elpusztult Shimu birodalom újjáépítésé. Fákat kell ültetnünk, magokat vetnünk és etetnünk, valamint megvédenünk a még nem eltorzult állatokat, hogy újra benépesítsék az általunk gondozott kerteket. Persze azért jut részünk majd harcokból is, hiszen a Withered torz kreálmányait le kell győznünk, valamint annak a fészekszerű kinövéseit is el kell távolítanunk a szigetről.
A játék során egy fiatal, néma karakter szerepébe bújunk. Mivel a törzsünk tagjai mind maszkok mögé rejtik arcukat, így karakterünk arca is végig takarva lesz a játék során. Főszereplőnk különlegessége, hogy ő az egyetlen, aki az egyetlen, aki használni tudja az „Amity”-nek keresztelt erőt. Ha ártatlan lényeket vadászunk (ami néha elkerülhetetlen lesz, a szükséges nyersanyagok miatt), akkor Amityt vesztünk, a Withered-fészkek elpusztítása, az állatokat etetése és gyógyítása pedig Amityt nyer nekünk. Az Amity egy nagyon fontos tényező lesz a játék során, ugyanis erre van szükségünk a fák, szentélyek és gyorsutazásra használható teleport kapuk fejlesztéséhez.
A játék elején fegyvertelenül indulunk neki a szigetvilág felfedezésének. Szabadon barangolhatunk az első, békésebb szigeten. Már ez a bevezető terület is lenyűgözően nagy, tele egykor gyönyörű épületek romjaival, melyek az elveszett civilizáció hagyott hátra. A játék természetközeli stílusa és a remekül kidolgozott látványvilága remek összhangot teremt az érdekes koncepcióval.
Néhány órányi felfedezés után azonban a játék fokozatosan egyre sötétebb hangulatot vesz fel. Egyre több quest jelenik meg, és a crafting rendszer is egyre fontosabb szerepet tölt be. Fontos megjegyezni, hogy a látványos trailerekben bemutatott óriási állatok, csillogó citadellák és repülő lények csak a játék nagyon késői szakaszában érhetők el. Azért emelem ki, mert számomra is meglepő volt, hogy hány játékórába, és mennyi munkába telt, mire feltűntek a képernyőmön ezek a rendkívül látványos játékelemek.
A crafting rendszer már-már úgy tűnik, hogy szándékosan nagyon szűkmarkú, így mesterségesen megnyújtva a játékidőt. Sok időt kell gyűjtögetéssel töltenünk, ami sokszor kimerítővé válhat. Például a játék egy korai szakaszában egy híd javításához szükséges anyagok összegyűjtése akár négy órát is igénybe vehet.
Mindezek ellenére a Towers of Aghasba lenyűgöző és részletgazdag kalandot kínál, még ebben a korai állapotában is. A világ helyreállításának és fejlesztésének lehetősége szórakoztató, a későbbiekben pedig multiplayer co-op is elérhető lesz a fejlesztők ígéretei szerint.
Gyönyörű világba hívlak meg Téged, ahol hiába győznek le, sosem lesz véged.
Kacsák, akik ijesztő élőlényeknek öltöztek, most futnak, de nem azért, mert költöznek.
Gyermeki elme erejének keveredése a szürke hétköznapi valósággal. Ez maga a művészet.