Towers of Aghasba – Korai Hozzáférés betekintő
A The Legend of Zelda: Breath of the Wild mind mechanikailag, mind játékmenetileg egy korszakalkotó játék volt, azonban a Nintendo Switch exkluzivitása sokaktól elveszi a lehetőséget, hogy kipróbálják ezt a remek játékot. A Towers of Aghasba, még ha nem is ugyan az, a Breath of the Wildhoz igencsak hasonló, érzésre és élményre is. A játék története egy törzsi kultúrájú népről, a Shimuról szól, akik a játék introjában épp a szülőföldjükre érkeznek vissza, melyet egy sötét erő lepett el, arra kényszerítve őket, hogy elmeneküljenek. A szigetre visszatérve azzal szembesülnek, hogy a „Withered” -nek keresztelt gonosz energia egyes helyeken, fészek módjára a sziget élőlényeinek torz, agresszív változatait ontja magából.
A játékban így nagyon fontos szerepet kap a környezet helyreállítása, valamint az elpusztult Shimu birodalom újjáépítésé. Fákat kell ültetnünk, magokat vetnünk és etetnünk, valamint megvédenünk a még nem eltorzult állatokat, hogy újra benépesítsék az általunk gondozott kerteket. Persze azért jut részünk majd harcokból is, hiszen a Withered torz kreálmányait le kell győznünk, valamint annak a fészekszerű kinövéseit is el kell távolítanunk a szigetről.
A játék során egy fiatal, néma karakter szerepébe bújunk. Mivel a törzsünk tagjai mind maszkok mögé rejtik arcukat, így karakterünk arca is végig takarva lesz a játék során. Főszereplőnk különlegessége, hogy ő az egyetlen, aki az egyetlen, aki használni tudja az „Amity”-nek keresztelt erőt. Ha ártatlan lényeket vadászunk (ami néha elkerülhetetlen lesz, a szükséges nyersanyagok miatt), akkor Amityt vesztünk, a Withered-fészkek elpusztítása, az állatokat etetése és gyógyítása pedig Amityt nyer nekünk. Az Amity egy nagyon fontos tényező lesz a játék során, ugyanis erre van szükségünk a fák, szentélyek és gyorsutazásra használható teleport kapuk fejlesztéséhez.
A játék elején fegyvertelenül indulunk neki a szigetvilág felfedezésének. Szabadon barangolhatunk az első, békésebb szigeten. Már ez a bevezető terület is lenyűgözően nagy, tele egykor gyönyörű épületek romjaival, melyek az elveszett civilizáció hagyott hátra. A játék természetközeli stílusa és a remekül kidolgozott látványvilága remek összhangot teremt az érdekes koncepcióval.
Néhány órányi felfedezés után azonban a játék fokozatosan egyre sötétebb hangulatot vesz fel. Egyre több quest jelenik meg, és a crafting rendszer is egyre fontosabb szerepet tölt be. Fontos megjegyezni, hogy a látványos trailerekben bemutatott óriási állatok, csillogó citadellák és repülő lények csak a játék nagyon késői szakaszában érhetők el. Azért emelem ki, mert számomra is meglepő volt, hogy hány játékórába, és mennyi munkába telt, mire feltűntek a képernyőmön ezek a rendkívül látványos játékelemek.
A crafting rendszer már-már úgy tűnik, hogy szándékosan nagyon szűkmarkú, így mesterségesen megnyújtva a játékidőt. Sok időt kell gyűjtögetéssel töltenünk, ami sokszor kimerítővé válhat. Például a játék egy korai szakaszában egy híd javításához szükséges anyagok összegyűjtése akár négy órát is igénybe vehet.
Mindezek ellenére a Towers of Aghasba lenyűgöző és részletgazdag kalandot kínál, még ebben a korai állapotában is. A világ helyreállításának és fejlesztésének lehetősége szórakoztató, a későbbiekben pedig multiplayer co-op is elérhető lesz a fejlesztők ígéretei szerint.