PC tesztek

Total War: Arena Open Beta

7 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A korábbi zárt betáról a véleményemet ezen a linken olvashatjátok.

Megnyíltak a kapuk a tömegek előtt, akik játszhatnak a játékkal, és ez kialakította a játék sajátos világát. Az előző véleményezések óta a játék mechanikája nem változott, de a játékosbázis igen. Inkább egy MOBA-játékban érzi magát az ember, mint egy csapatalapú „Total War”-játékban.

Ha egyedül játszik az ember, akkor lényegében a környezetére van utalva, hogy mi lesz a meccs kimenetele. Solo élményeim alapján elég kockadobásszerű, hogy agyonvernek minket az ellenfeleink (sok esetben még a csapattársaink is), vagy épp mi szerezzük meg ezt a pozíciót. Kinézetre ugyanolyan, mint egy felgyorsított Rome II-csata, de játékélményre semmiképp sem. Lényegében két számot figyelünk a harc alatt: morál, élet/egység szám. Amikor egy szép frontális rohamot indítasz úgy, hogy még oldalról is megrohamozod a háromból egy egységeddel az ellenfelet, az egységeid morálján kívül a sajátodat is jelentősen lecsökkenti az, amikor egy random csapattársad úgy gondolja, hogy egy nulla fejlettségű távolsági egységcsoporttal „megtámogatja” ezt, és az ellenségen kívül mindent a világon szitává lő. Szinte azonnal bedarálta mindegyik egységem morálját és életét ez a légitámogatás, majd az élet értelmén elmélkedve néztem a monitoron, ahogy már X. alkalommal a csapattársaim végeznek velem. Vannak a játékban parancsnoki és egységképességek is, de ezekre szintén az előbbi példa miatt solóban nem sok értelmes alkalmazást láttam.

A játék alapvetően arra épít, hogy játsszon az ember minél többet, lehetőleg ugyanazzal a játékosszereppel, és folyamatosan egyre jobban elsajátítsa és továbbfejlessze a szerephez tartozó képességeket. Sajnos solo-játékosként nem biztos, hogy sok ilyen élmény után egy casual f2p-játékosnak lesz kedve elsajátítani ezeket. Ha pedig támogatóegységeket szeretnél használni, például egy katapultot solóban, akkor viszont hagyj fel minden reménnyel.

A játék készítőinek védelmében legyen mondva, ha legalább egy olyan csapattársad van, akivel legalább közvetlen kommunikációd van, már hatalmas taktikai előnyben vagy a többiekhez képest. Voltak olyan csatahelyzetek, ahol szimplán a parancsnokunk képességeinek jól irányított használatával megnyerhettünk egy amúgy húzós szituációt.

Sajnos a f2p modell jellegéből adódóan „bármilyen játékos” játszhat vele, így nem biztos, hogy a stratégia mestere lesz az illető. Számos olyan alkalom volt, hogy nagyon jól csatáztak a pálya közepén, és dőltek az ellenséges katonák, de egy-két egység besétált a bázisra, kivárta míg elfoglalódott szép lassan a zászló, és vége is lett a meccsnek. Kicsit nehézkesnek érződik a relokálás lehetősége a játékban, így például a névadó játékban alkalmazott kite-olás nem nagyon opció. Ha valaki nem fordít kellő figyelmet a bázis körüli védelemre, könnyedén bukhat szimplán a lomhaság miatt.

Ezek után nem árt szót ejteni arról, hogy ha valaki free to play módon próbálja meg elérni a legmagasabb szintet, akkor igen sokat kell szenvednie, ha nem szeretne a prémiumért fizetni. Viszont nevesebb YouTube-ereknek, Twitch streamereknek vannak meghívókódjai, amivel némi pénz mellett limitált ideig prémiummá válhatunk. Ez jó lehetőség, hogy magunk is megtapasztaljuk, mit nyújthat a fizetős rendszer, és egy kis lökést adhassunk az unlock folyamatnak. Némi kétkedésre ad okot viszont ez a prémium rendszer, amit egy Reddit felhasználó elég részletesen kifejt (ezen a linken tekinthetitek meg a posztot). Bár nem 100%-ig értek vele egyet, de az alapelgondolásával igen.

Mindenesetre ingyenes létére mindenkinek ajánlom, hogy adjon neki egy esélyt. Két-három meccs után megláthatjuk, hogy az ízlésünknek megfelelő-e a játék és a stílusa. Amennyiben igen, akkor a kezdeti olyan 20-25 meccs után – tapasztalatból mondhatom, hogy – nagyot változnak a harcok (ha jól teljesítünk, és jobb játékosok közé kerülünk). Mindenképp barátokkal együtt ajánlom a játékot a taktikai lehetőségek miatt, de solóban is megpróbálkozhatunk vele. A UI elég jól átgondolt, és új játékosok is viszonylag egyszerűen beletanulhatnak az irányításba, még akkor is, ha esetleg sosem játszottak hasonló játékkal. A tutorial is elég részletes, és jól átvezeti a játékost a kezdeti információkon.

Legfrissebb bejegyzések

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19