A korábbi zárt betáról a véleményemet ezen a linken olvashatjátok.
Megnyíltak a kapuk a tömegek előtt, akik játszhatnak a játékkal, és ez kialakította a játék sajátos világát. Az előző véleményezések óta a játék mechanikája nem változott, de a játékosbázis igen. Inkább egy MOBA-játékban érzi magát az ember, mint egy csapatalapú „Total War”-játékban.
Ha egyedül játszik az ember, akkor lényegében a környezetére van utalva, hogy mi lesz a meccs kimenetele. Solo élményeim alapján elég kockadobásszerű, hogy agyonvernek minket az ellenfeleink (sok esetben még a csapattársaink is), vagy épp mi szerezzük meg ezt a pozíciót. Kinézetre ugyanolyan, mint egy felgyorsított Rome II-csata, de játékélményre semmiképp sem. Lényegében két számot figyelünk a harc alatt: morál, élet/egység szám. Amikor egy szép frontális rohamot indítasz úgy, hogy még oldalról is megrohamozod a háromból egy egységeddel az ellenfelet, az egységeid morálján kívül a sajátodat is jelentősen lecsökkenti az, amikor egy random csapattársad úgy gondolja, hogy egy nulla fejlettségű távolsági egységcsoporttal „megtámogatja” ezt, és az ellenségen kívül mindent a világon szitává lő. Szinte azonnal bedarálta mindegyik egységem morálját és életét ez a légitámogatás, majd az élet értelmén elmélkedve néztem a monitoron, ahogy már X. alkalommal a csapattársaim végeznek velem. Vannak a játékban parancsnoki és egységképességek is, de ezekre szintén az előbbi példa miatt solóban nem sok értelmes alkalmazást láttam.
A játék alapvetően arra épít, hogy játsszon az ember minél többet, lehetőleg ugyanazzal a játékosszereppel, és folyamatosan egyre jobban elsajátítsa és továbbfejlessze a szerephez tartozó képességeket. Sajnos solo-játékosként nem biztos, hogy sok ilyen élmény után egy casual f2p-játékosnak lesz kedve elsajátítani ezeket. Ha pedig támogatóegységeket szeretnél használni, például egy katapultot solóban, akkor viszont hagyj fel minden reménnyel.
A játék készítőinek védelmében legyen mondva, ha legalább egy olyan csapattársad van, akivel legalább közvetlen kommunikációd van, már hatalmas taktikai előnyben vagy a többiekhez képest. Voltak olyan csatahelyzetek, ahol szimplán a parancsnokunk képességeinek jól irányított használatával megnyerhettünk egy amúgy húzós szituációt.
Sajnos a f2p modell jellegéből adódóan „bármilyen játékos” játszhat vele, így nem biztos, hogy a stratégia mestere lesz az illető. Számos olyan alkalom volt, hogy nagyon jól csatáztak a pálya közepén, és dőltek az ellenséges katonák, de egy-két egység besétált a bázisra, kivárta míg elfoglalódott szép lassan a zászló, és vége is lett a meccsnek. Kicsit nehézkesnek érződik a relokálás lehetősége a játékban, így például a névadó játékban alkalmazott kite-olás nem nagyon opció. Ha valaki nem fordít kellő figyelmet a bázis körüli védelemre, könnyedén bukhat szimplán a lomhaság miatt.
Ezek után nem árt szót ejteni arról, hogy ha valaki free to play módon próbálja meg elérni a legmagasabb szintet, akkor igen sokat kell szenvednie, ha nem szeretne a prémiumért fizetni. Viszont nevesebb YouTube-ereknek, Twitch streamereknek vannak meghívókódjai, amivel némi pénz mellett limitált ideig prémiummá válhatunk. Ez jó lehetőség, hogy magunk is megtapasztaljuk, mit nyújthat a fizetős rendszer, és egy kis lökést adhassunk az unlock folyamatnak. Némi kétkedésre ad okot viszont ez a prémium rendszer, amit egy Reddit felhasználó elég részletesen kifejt (ezen a linken tekinthetitek meg a posztot). Bár nem 100%-ig értek vele egyet, de az alapelgondolásával igen.
Mindenesetre ingyenes létére mindenkinek ajánlom, hogy adjon neki egy esélyt. Két-három meccs után megláthatjuk, hogy az ízlésünknek megfelelő-e a játék és a stílusa. Amennyiben igen, akkor a kezdeti olyan 20-25 meccs után – tapasztalatból mondhatom, hogy – nagyot változnak a harcok (ha jól teljesítünk, és jobb játékosok közé kerülünk). Mindenképp barátokkal együtt ajánlom a játékot a taktikai lehetőségek miatt, de solóban is megpróbálkozhatunk vele. A UI elég jól átgondolt, és új játékosok is viszonylag egyszerűen beletanulhatnak az irányításba, még akkor is, ha esetleg sosem játszottak hasonló játékkal. A tutorial is elég részletes, és jól átvezeti a játékost a kezdeti információkon.
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…