
Total War: Arena – Closed Beta vélemény

A Total War: Arena alpha tesztelése óta már eltelt két év, de most újra visszatért egy closed betával. A kezdeti spinoff játék óta már a Wargaming Alliance részeként folytatja életét a játék, akik a Creative Assemblyvel és a SEGA-val közösen megalkottak egy free-to-play 10v10 alapú multiplayer Total War játékot.
A játék során három frakció és azon belül több parancsnok közül választhatunk, akiknek megvannak a saját pozitívumai és negatívumai.
A három frakció:



Görögök
Elérhető egységek: RHODIAN SLINGERS, COMPANION CAVALRY, ROYAL SPARTANS, SCYTHIAN ARCHERS
Elérhető parancsnokok: King Leonidas, Miltiades, Alexander the Great, Cynane
Rómaiak
Elérhető egységek: LEGIONARIES, VELITES, HEAVY ONAGER, CHEIROBALLISTRA
Elérhető parancsnokok: Julius Caesar, Germanicus, Scipio Africanus
Barbárok
Elérhető egységek: NAKED WARRIORS, FALXMEN, NOBLE HORSEMEN, DECEBALUS GUARD, ARCHERS OF ULLR
Elérhető parancsnokok: Arminius, Vercingetorix, Boudica
A játék egyértelműen nem a casual rétegnek lett kitalálva, és talán még azt is kijelenthetem, hogy ha egyedül vág neki az ember a játéknak, akkor a South Parkot idézve „You’re Gonna Have a Bad Time”. Legalább egy barátot(pár csata után úgyis véget ér a barátság:D) szervezz be magadhoz, mert egyelőre nem találtam olyan meccset, ahol bármiféle jele mutatkozott volna a csapatjátéknak.
A csaták után XP-t kapnak a parancsnokaink, és in-game pénzt kapunk teljesítményünkért. A csapat replenishmentjének költsége annyira magas volt, hogy azt rövid időn belül lecsökkentették a készítők. Nagyon jó dolog lenne az, hogy ha friendly fire miatt haltak meg az egységeink, akkor a „kárt okozó” játékos fizetné meg az én költségemet vagy valami hasonló, ami precízebb taktikára kényszerítené a játékosokat. Ahhoz, hogy fejlődjünk elég erős grind szükséges, és már érezni lehet a mikrotranzakció szagát.
Összegzésként annyit tudok elmondani a closed beta alapján, hogy a játék technikailag sokat fejlődött, sokkal rövidebb betöltési időkkel és simább játékmenettel találkoztam. A hardcore játékosok nagyon komolyan veszik a dolgokat, jó ha összebarátkozunk velük :D. Egyedül nem nagyon ajánlom nekivágni a játéknak, és mindig kerüljük el a szövetséges, de random ranged egységeket.
Ha nem teszik tönkre mikrotranzakciókkal, akkor egy nagyon szolid Total War játékká nőheti ki magát.