My Time At Portia – játékteszt
Mikor a szerkesztőségbe érkezett a játék, a hivatalos előzetes videó alapján rögtön lecsaptam rá. A gyors döntésem oka az volt, hogy azt mondták olyan, mint a Stardew Valley. Bevallom őszintén még soha nem játszott vele, viszont mindig csak jót hallottam róla. Nem igazán bántam meg döntésem!
Mindenekelőtt fontos tisztázni, hogy a játék jelenleg alpha 3.0 állapotban van, tehát még a nem a kész játék próbáltam ki.
Mindig is szerettem az olyan játékokat, ahol nem az élethű grafikára törekedtek, hanem a meseszerű kinézetre. Rögtön megfogott így a játék, bár a gépigény miatt voltak fenntartásaim. Mivel rengeteget utazok, így kizárólag laptopon van időm játszani, de szerencsére így is négy magot és GTX 950M-et tudok pörgetni. Az ajánlott rendszerigény amúgy a steamen található leírás alapján i7, 8 GB RAM és GTX 960.
Mikor először beléptem picit idegen volt nekem a menü és a játék kezdése, nem sok infót adtak, hogy most akkor mi van. Rögtön egy videót kapunk, ami kicsit bevezet minket, hol leszünk. Az eleje a játéknak kicsit monoton főleg úgy, hogy a rengeteg angol szöveget, nem sok kedvem volt olvasni. Bár kapunk folyamatosan könyvlapokat, ahol le van írva mit-hogy kell, mégse nyomja a képünkbe a játék a kezelési útmutatót. A első pár küldetés, ami próbál bevezetni minket Portia üzleti világába, vontatott, viszont már a legelső megbízásunk komoly kihívást jelent.
A játék egy világméretű apokalipszis után játszódik 300 évvel. Portiába érkezünk, ahol a nagyapánk egy műhely tulajdonosa volt, és most mi kapjuk meg a régi kunyhóját. Célunk, hogy minél jobb eszközöket, dolgokat készítsünk. Ehhez gyűjteni kell, fát vágni, termelni, bányászni és harcolni. Rengeteg NPC van a hatalmas pályán, akiktől küldetéseket kapunk, ha jó a kapcsolatunk. Több helyszínre mehetünk, ahol érdekes és néha veszély élőlényekkel találkozunk. Ezenkívül rengeteg szörnnyel is tudunk harcolni. A balra található videó ezeket mondják el a fejlesztők, elég látványosan.
A játék rengeteg lehetőséget tartogat. A karakterünk folyamatosan fejlődik és az eszközeinket és kénytelenek vagyunk fejleszteni. Erőseb, jobb, gyorsabb fegyvereink, baltáink, csákányaink lesznek. Minden küldetés kihívás, hiszen szinte mindig új dolgot kell készítenünk. Szerintem a rendkívül sokoldali világ meglepően szórakoztató. Mivel nem túl brutális, például a legtöbb emberrel kő-papír-ollózni tudunk harc helyett, még a kisebb korosztálynak is megfelelő. Sőt, gyakorolhat az is, aki az országos kő-papír-olló bajnokságra készül!
Összességében szerintem nagyon izgalmas a játék, bár egy-két dolgon még van mit csiszolni. Az irányítással semmi gond, talán a kontrollerrel kicsit nehézkes a fordulás, a grafika szerintem hibátlan, és még a játék fizikája/dinamikája is rendben van, esetleg az lehet idegesítő, hogy könnyű bányászás közben melléütni. Ami nekem nagyon hiányzik, az a szinkron. A játékban a karakterek nem beszélnek. Tátognak és van felirat, de semmi hang nincs. Remélem, hogy ez a végleges játékban nem lesz így.
Ettől eltekintve ritka jó játék lett, és ha azt is figyeljük hogy sandbox és még nyílt világú is, szerintem hihetetlen jó munkát végeztek a fejlesztők. A játék februárban fog érkezni PC-re, ahol először a steam early accessben lesz elérhető. Később 2018-ban érkezik majd konzolra.
Értékelés
90%
Összefoglaló Felülmúlta várakozásomat a játék. Jó grafika, jó történet, nagyon jó élmény és rengeteg szabadság. Izgalmas és jól kivitelezett játék, annak ellenére, hogy még csak alpha.