The Rogue Prince of Persia – Korai Hozzáférés betekintő
A Prince of Persia széria most egy teljesen más köntösben tér vissza, mégpedig egy akciódús roguelike formájában. A perspektíva TPS-ről 2D-re váltott, ami ugyan nem idegen a sorozatnak, de a legutóbb megjelent részek már messzire elhatárolódtak ettől a vonaltól. A játék nagyon erősen hajaz a Dead Cells-re, ami nem véletlen, hiszen a játék fejlesztői vették át anno a játék fejlesztését és vitték tovább a tartalmakkal való további bővítését.
A játék története nem a megszokott sztori vonalat viszi. Kicsit a saját maga világát építi fel. Hunok általi megszállás során kell megmentenünk a családunkat és egész Perzsiát. Ehhez több halál és újrakezdés lesz szükséges, amelyre épül a gameplay loop. Természetesen az ikonikus mozgásvilág nem tűnik el, sőt, további eszközöket is kapunk az akrobatikus mozgásunk fejlesztéséhez. Falon futás, falról elrugaszkodás, csúszás, stb. továbbra is megvannak és ez az eszközkészlet némi mágiával is kiegészül.
Ahogy ebben a műfajban jellemző, itt is minden run során valami újat vagy legalább némi fejlesztést oldunk fel a következő runhoz. A pályák a runok során procedurálisan generáltak, így nem igazán lesz két tökéletesen ugyanolyan run egyhamar. Mindig vár majd valami meglepetés ránk. Számos fegyver, medál és még sok más vár ránk, amelyeket feloldhatunk a próbálkozásaink során. Érdekes mechanika az is, hogy runok közben is lehetőségünk van némileg állítani a buildünket az adott kihívásokhoz alkalmazkodóan.
A grafikai stílus nagyban eltér attól, amit eddig megszokhattunk a franchisetól. A zenei világa nagyon ütős és igazán jól kíséri a képen látható eseményeket. Érdekes karaktereket és színes, változatos zónákat találunk benne. Ezen felül a fejlesztők már korábban bebizonyították, hogy a játék elkészülte után is számos tartalmat tudnak tenni egy játékba és folyamatosan életben tudják tartani a címet jóval a kiadás után is, ezért nem kételkedem abban, hogy nagy sikere lesz a játéknak.