The Mobius Machine – Játékteszt
A The Mobius Machine egy 2D metroidvania, amelyben egy idegen világot kell felfedeznünk földön, vízen és levegőben. A történetünk egy nagy generátort hajtva kezdődik, majd némi kalandozás után azzal végződik, hogy karakterünket megeszi egy űrlény. Persze mindez csak egy rossz álom volt és az űrhajónkon ébredünk. Ekkor kapunk egy vészjelzést valakitől, aki lezuhant az Ouroboros rendszer Isolaria holdján. Ezt követően indulunk egy mentőakcióra és ez indítja be a tényleges játékmenetet.
A játék során főként csápos idegen repülő lényekkel és hasonló űrlényekkel kell harcolnunk. Ehhez fő fegyverünk a játék kezdetén megkapott gépfegyver, amelyben végtelen lőszer áll rendelkezésünkre. Ehhez az előrehaladásunk során különféle módosítókat kapunk, amelyek megváltoztatják a lövésmintát és a sebzést is. A különböző hatékonyságukat kihasználva kell váltogatnunk az egyes lények elleni harc során.
Egy igazi metroidvaniahoz illően újra és újra ugyanazokat a területeket fogjuk bejárni, ahol folyamatosan újabb zónákat vagy közlekedési módokat tudunk megnyitni. Kezdetben ez csak szimpla futás és ugrás kombinációja lesz, de később mászás és jetpack is elérhető lesz számunkra. Organikus akadályok is az utunkba állnak, amelyek megsemmisíthetők fegyverünk által. Némelyik típusa regenerálódó, így egy kis időzítés is szükséges a rajtuk való áthaladáshoz. Maga a platformok közötti ugrálás elég szigorú. Egy-két alkalommal szinte pixel perfect ugrásra van szükség, hogy megoldható legyen a továbbjutás.
A játékmenet kezdetben nagyon lassan indul be, de aztán az első unlock után érezhető fejlődés indul be. A környezetek nagyon látványosak, de szerintem nem kifejezetten változatosak. Az első 10 percben vagy az utolsó órákban sincs nagy különbség a bejárt zónák között. A globális térképet felfedő konzolok elhelyezése, amelyeket aktiválhatunk a zónákon belül, azok is szerintem kicsit nagyobb számban lehetnének elérhetők. A mentő pontok száma szerintem megfelelő a Standard módban. Ebben a módban halálkor megmarad a felfedezés, a tárgyaink és a scrapünk egy része. Retro módot használva halál esetén minden mentéstől elért progress elveszlik.