The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II – játékteszt

A The Legend of Heroes: Trails Through Daybreak II közvetlenül az előző rész folytatása, melyről már korábban írtam is. A folytatásban jelentős játékmenetbeli fejlesztéseket és új mechanikákat kapunk, mely javít a játékmeneten, azonban a történetvezetés ez esetben hagy némi kívánnivalót maga után. A történet három hónappal az előző játék eseményei után veszi fel a fonalat. Van Arkride megszokott Spriggan életmódjába rázódik vissza, egy nap azonban Elaine felkeresi őt egy új fenyegetés, egy ismeretlen – vörös színű Grendel pusztításának hírével. Van és Elaine a nyomozásuk során felfedezik a nyolcadik Genesis darabjaira vonatkozó információkat, amelyek keresése során Van elhagyja Edith városát, ám előtte annak védelmét Swinre és Nadiára bízza.

A Trails Through Daybreak II egy új eszközzel a történetmesélés részévé teszi az idő visszatekerését. Amennyiben a karakterek egy csatában elbuknak, visszautazunk az időben egy korábbi pontra, lehetőséget adva egy másik taktika alkalmazására, az előző hibáiból tanulva, a jobb kimenetel érdekében. Bár ez segíthet a történet legjobb irányba terelésében, bizonyos események érzelmi hatását csökkenti, sőt elveszi, ha csak visszamehetünk az időben azt megakadályozni.

A Trails Through Daybreak II a széria hagyományaihoz híven a második játékok dinamizmusát követi, így történetvezetése fő feladata előkészíteni a terepet a következő rész számára, mely majd folytatja a nagyobb narratívát. A karakterek interakciói továbbra is a játék kiemelkedő pontjaiként szolgálnak, és ebben a részben a játékmenet is jelentős fejlődésen esett át. A játék számos új mechanikával bővült, amelyek finomítják az első rész által lefektetett alapokat, így a Trails Through Daybreak II egy előrelépés lesz minden téren, főleg azoknak, akik élvezték az előző részt is és kíváncsiak a történet folytatására.

A vizuális megvalósítás terén a játék grafikai minőségében egy jelentős ugrást tapasztalhatunk az előző részhez képest. Az új S-Craft animációk részletgazdagabbak, a harci és táncjelenetek látványosabbak, és a Märchen Garten környezetének megvilágítása is nagyon látványos. Bár az új helyszínek részletesek és érdekesek, a városok beltéri és csatornarendszeri helyszíneinek dominanciája a változatosságot rovására megy – főleg az előző részhez képest.

A játék egyik új mechanikája a „Paths” rendszer, amely a Trails Into Reverie játékból lehet ismerős, ugyanis az onnan ismert több perspektíván keresztül történő narratívát hozza át, azzal a limitációval, hogy a Daybreak II-ben nem lesz lehetőségünk a különböző szálak közötti tetszés szerinti váltásra. A játék során ezek a különböző utak Van kalandját és Swin, valamint Nadia tevékenységeit követik, akik Spriggan szerepben Edithben maradtak Val távozása után.

A játékmenet során Van különböző városokat jár be, ahol kisebb feladatokat teljesít és ellenségekkel küzd meg földalatti létesítményekben és csatornákban. A Trails Through Daybreak II egyik jelentős újítása a Märchen Garten, egy virtuális valóságot szimuláló rendszer, mely egyedi mechanikával és saját hálózattal rendelkezik. Játékmechanikai oldalról ez számunkra annyit jelent, hogy ebbe a szimulációba belépve több szinten keresztül kell eljutnunk főellenfelekig, a szinteken ellenfelek hullámait kell legyőznünk, és út közben rengeteg tárgyat fogunk begyűjteni, illetve ez a rendszer a képességeink fejlesztéséhez is nagy hasznunkra lesz a játék során.

A harcrendszer, mint fentebb említettem, jelentős fejlesztéseken ment keresztül. Az egyes karakterek, például Risette, gyorsabb és dinamikusabb mozdulatokat kaptak, míg az új játszható karakterek, mint Celis és Leon, egyedi képességeikkel bővítik a harc lehetőségeit. Az új mechanikák között szerepel a „Charge Artes”, amely lehetővé teszi az EP felhasználásával történő erőteljesebb varázslatok végrehajtását. A „Cross Attacks” mechanika pedig egy tökéletes kitérés után lehetőséget biztosít egy másik karakter bevonására, amely egy taktikai elemet ad a harchoz, és még látványos is.

A körökre osztott harcrendszer is bővült az „EX Chain” funkcióval, amely lehetővé teszi, hogy egy megbénított ellenségen, egy másik karakter bevonásával láncolt támadásokat vigyünk be. Az S-Craft képességek kevésbé ismételhetők, ugyanis mostantól két boost sáv felhasználása szükséges egyetlen S-Craft végrehajtásához.

Egy kisebb, de hasznos fejlesztés, hogy immár a normál tárgykészítési animációk is átugorhatók, és a boltok jelölései is egy kis változással jelzik, mikor új tárgyak válnak megvásárolhatóvá.

Legfrissebb bejegyzések

Ultra Mega Cats – demó betekintő

Ha a Risk of Rain 2 játékmenetét megtartva annak karaktereit cicákra cseréljük, akkor nem kapunk…

2025-03-17

Revenge of the Mage – Betekintő

Mágikus roguelite a multiverzumban.

2025-03-15

Virágok és rémálmok: Megérkezett a Silent Hill f új trailere

Groteszk szörnyek, burjánzó növények és pszichológiai horror vár rád egy olyan történetben, amely a szépséget…

2025-03-14

Slime Heroes – Játékteszt

Színes pacák fegyverzetben, történetük megismételhetetlen.

2025-03-13

Befutott a korai hozzáféréses Steel Hunters indulási dátuma

A Wargaming új játéka, a Steel Hunters egy online, harci robotos hősöket felvonultató lövöldözős játék,…

2025-03-12