The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV – játékteszt
A Cold Steel játékok lezárása a Trails of Cold Steel 4-gyel történt, amely egy izgalmas fejezet a széria két évtizedes történetében. Már a Trails of Cold Steel 3 tesztben kifejtettem a Trails játékok hosszú történetét, amely történtetben a Trails of Cold Steel 4 egy történetszakasz lezárásaként szolgál.
A Trails of cold steel 4 néhány héttel a Trails of Cold Steel 3 befejezése után veszi fel a fonalat, amikor a világ a végéhez közeledik, a főhősünk továbbra is Rean Schwarzer lesz, aki azon ellenfél karmai közé került, aki évek óta összeesküvést szőtt egész Erebonia ellen. A történetmesélés nagyban változik, ugyanis rengeteg perspektívából fogjuk nyomon követni az eseményeket: több, mint 30 szereplőt fogunk ugyanis irányítani különböző körülmények között, miközben a sztori rengeteg elvarratlan szála elvarrásra kerül, visszanyúlva egészen a Trails in the Sky Estellejéhez és Joshuájához.
A játék során a Trails széria ismerői sokkal több nosztalgiát kapnak majd, mint a harmadik rész során, ugyanis a nagybetűs fináléra visszahoztak rengeteg szereplőt a korábbi címekből, ezáltal rengeteg karakter tűnik majd fel, akiknek semmi közük a Cold Steel részekhez. Tény, hogy a három előző Cold Steel játék karakterei természetesebben beleillenek a finálé forgatókönyvébe, mint a többi játék szereplői, de még mindig egy olyan narratíváról beszélünk, amely évtizedekre nyúlik vissza és a legújabb fejezeteiben mindig megpróbálja túllicitálni saját magát, továbbra is ragaszkodva a saját maga által lefektetett alapokhoz. A rengeteg régi szereplő mellé azért számos új karaktert is bemutat a Trails of Cold Steel 4, ezzel pedig kapcsolatok, okok és okozatok már-már átláthatatlanul sűrű hálóját vonultatja fel, amelyek az egy lélegzetelállító finálé felé konvergálnak, melynek hatása akkor is érezhető, ha az ember csak a Cold Steel részeket ismeri különösebben.
A Trails of Cold Steel 4 sok tekintetben tekinthető a Cold Steel 3 második részének: a két cím ugyanis mind technikai, mind tartalmi szempontból szinte teljesen megegyezik. Japánban eredetileg egy év különbséggel jelentek meg – a Cold Steel 3 2017-ben, a Cold Steel 4 2018-ban -, ez a narratívát nézve egy remek döntés volt, ugyanis ezt a lezárást megérdemelték mind a sorozat követői, mind a karakterei. Azonban azt eredményezi, hogy a játékmenetében a két cím gyakorlatilag megegyezik, néhány apró kivételtől eltekintve. A felfedezés ugyanígy működik, és lehetővé teszi számunkra, hogy a lineáris narratívától független pillanatokban elvesszünk a játék világában, ismételten. Az előző játékokhoz hasonlóan itt is fontos a karakterek közötti kötelékek építése és persze a készletünk rendben tartása, amelyben számos kereskedés lesz a segítségünkre.
A harcrendszer teljesen megegyezik a Cold Steel 3 harcrendszerével, csak a korai és középső szakaszában kiegyensúlyozottabb, köszönhetően a Break mechanikának, ami lehetővé teszi az ellenfelek rövid ideig tartó hatástalanítását. Egy érdekes újdonság a Cold Steel 2 féle Lost Arts visszatérése, gyakorlatilag a játék legerősebb varázslatai (melyekre mellékesen szükségünk lesz a játék „true ending” -jének megszerzéséhez), és amelyek az előző címből hiányoztak.
Értékelés
95%
Összefoglaló A Trails of Cold Steel 4 egy remek lezárást ad a Cold Steel játékoknak, előkészítve a terepet a Trails into Reverie-nek. Az egyszeri játékosnak lehetetlen kihívást jelentő vállalkozás teljes mértékben értékelni ezt a lezárást azonban, mivel, különböző platformokra szétszórt játékkal kellene bepótolni egy több évtizedes lemaradást. Bár játékmenetében nem újít, egy ilyen finálé megérdemel egy saját játékot, még akkor is, ha mechanikáiban megegyezik az őt megelőző epizóddal.