The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel III – játékteszt

A NIS America jóvoltából újra megjelenik a Trails of Cold Steel 3 és 4 PS5 platformon, lehetőséget adva, hogy ismételten vagy teljesen újonnan felfedezzünk egy rendkívüli sorozatot.

A Trails of Cold Steel harmadik és negyedik része, mivel különálló játékok, és mindkettőhöz érkezett PlayStation 5-ös példány, két külön tesztben fogom taglalni őket. A címek végén látható 3 és 4 számok jogosan vethetik fel a kérdést, hogy a szériát nem ismerő emberek bele ugorhatnak-e a játékokba úgy, hogy érteni is fogják a történetet?  Ha a teljes Trails-sorozatot nézzük, melynek a Cold Steel játékok egy kis szegletét adják, akkor teljesen biztosan kijelenthetjük, hogy a nagy közös narratívába nem kapunk betekintést. (A Trails széria nagyjából így néz ki: 3 db in the Sky játék, majd egy from Zero, amely indítja a Cold Steel játékokat, azonban a 4 Cold Steel első és második epizódja között is egy Azure helyezkedik el, a sort pedig az into Reverie és through Daybreak 2 része zárja. Tehát egy meglehetősen terjedelmes szériáról beszélhetünk.) Azonban a játékok önmagukban is egy teljes és élvezhető történetet tárnak elénk, így nem kell tartania senkinek a játékok számozása miatt.

A Trails játékok történetei egyszerűen fenomenálisak. A világ felépítése gazdag, de soha nem vált át unalmassá vagy ismétlődővé. A karakterek könnyen kirajzolódnak a tiszta, pontos és intelligens párbeszédek által. A Cold Steel játékok legfőbb szereplője Rean Schwarzer, aki a Thors katonai akadémia fiatal kadétjait erősíti az Erebonia birodalomban dúló polgárháborúban. A Trails of Cold Steel 3 nagyjából másfél évvel az előző rész fináléja után kezdődik: Rean, akit mostanra a legtöbben Ashen Chevalier néven alatt ismernek. Később végzett, mint a Class VII. többi diákja, és úgy döntött, hogy a Leeves városában telepszik le, és elindít egy saját kiképző intézményt, ahol saját diákjainak adja át tudását. Ezt az idillt zavarja meg Osborne kancellár és az Ouroboros nevű titkos társaság mely továbbra is összeesküvést sző minden és mindenki ellen. Rean az új Class VII. kiképzését végzi, és látszólag rutinszerű küldetésekre kíséri el tanítványait, akikről a harctéren és szabadidejében egyre jobban megismeri őket. Utazásai során rengeteg különböző NPC-vel lép interakcióba, mellékküldetéseket vesz a nyakába és kapcsolatot épít a többi karakterrel.

Szerencsére a narratíva nem sieti el a dolgot, apránként rakja össze a politikai és katonai mozaikot, ezzel felépítve egy hihető, mély világot. Mindeközben a tét egyre nagyobb és nagyobb lesz a fiatal főszereplők körül. A könnyed hangvétel, néhány játékóra után átadja helyét a sürgetőbb komolyságnak, amely egy feszültséggel teli utolsó felvonásban ad méltó lezárást egy remek történetnek, amit nem igyekszem lelőni, így térjünk is rá a játékmechanikákra.

A játék harcrendszere komplex és meglepően sok stratégiát igényel, ami egy kicsit fejfájást okozhat azok számára, akik nem jártasok a műfajban. A Trails of Cold Steel 3 nem egy kegyetlenül nehéz játék, és ha úgy gondoljuk nem elég nehéz, vagy épp túl nehéz, akkor 5 különböző nehézség közül választhatunk. A felfedezés három dimenzióban zajlik, remekül kidolgozott környezetekben -, a szobákban és folyosókon mikor épp nem harcolunk ellenfeleink fel alá portyáznak, és ha érintkezünk velük az indítja el a harcot, amit egy kis előnnyel kezdhetünk, ha a Persona játékokhoz hasonlóan érintkezés helyett támadással indítjuk el a harcot a kiválasztott ellenféllel.

A csatatéren számos paramétert kell figyelembe vennünk és szem előtt tartanunk, kezdve a bevetett karaktereink – maximum négy – és ellenfeleink közötti távolsággal. A „harctér” valóban fontos, nem csak azért, hogy ne pazaroljuk a fordulókat, hanem azért is, hogy erős területi támadásokkal találjuk el az ellenséget. A fegyverek és fogyóeszközök használata mellett a karakterek különleges „Orbal Arts” képességekhez is hozzáférnek melyek támadásra, védekezésre és támogatásra használhatóak, típusoktól függően.

Az Orbal Arts-ok EP-be kerülnek, hatásuk és költségük pedig az egyes karakterek ARCUS egységébe telepített Quartz-tól függ, ezek a kristályok nem különböznek túlságosan a Final Fantasy VII Materia-jától, és lehetővé teszik a Quarz-hoz tartozó varázslatok használatát. Sokféle Quarz létezik, újakat találhatunk felfedezéssel vagy magunknak is összeállíthatjuk őket. Elhelyezésüket célszerű úgy kialakítani, hogy az egyes karakterekhez illesztett képességekkel szinergiákat alakítsunk ki, melyekkel stratégiai szabadságot adhatunk magunknak. Az ellenségek rendelkeznek egy mutatóval, melyet ha lenullázunk átmenetileg kábult állapotba (Break) kerülnek, amíg ebben az állapotban vannak, sokkal többet sebzünk rájuk.

A Trails of Cold Steel 3 persze nem lenne teljes minijátékok és gyűjtögetni valók tömkelege nélkül, a halászattól kezdve a főzésen át a Vantage Masterig: ez egy kártyajáték, amellyel úgy tűnik, Ereboniában gyakorlatilag mindenki játszik. A játszható tartalmak tekintetében gazdag és sokrétű címet kereső játékosok biztosan el lesznek ragadtatva.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11