A The Bloodline egy open world fantasy RPG, melyet a Shieldbearer Studio egyetlen fejlesztője, Miles Whittaker készít. 2023. október 5-én került Steamen elérhetővé korai hozzáféréssel. A The Bloodline egy rendkívül ambiciózus játék, ami számos más játékból vesz ötleteket és gyúrja össze, egy meglehetősen megnyerő masszává. Leginkább az Elder Scrolls és Mount & Blade szériák keverékeként tudnám leírni, erős Runescape ráhatással. Számos fejleszthető képességfa, sztori-küldetés, egy hatalmas nyitott világ, mély, tanulást engedő harcrendszer és rengeteg felfedezésre váró titok lapul a játékban már most, a korai hozzáférésben is.
Karakterünk a Harbinger vérvonal legifjabb utódja, ezt a vérvonalat egy ősi isten megajándékozott az előrelátás képességével. Látomásaink alapján az Unforgiven sereg az országunk és saját városunk végével fenyeget, így meg kell tennünk mindent, hogy felkészüljünk az érkezésükre.
Karakterünk elkészítése után, a saját kastélyunkban ébredünk, ahol számos NPC fogad minket, és mindegyiküknek van számunkra valami feladat, ami a játék alapmechanikáit fogja bemutatni számunkra. Például rúnaolvasás, fegyver és ruhakészítés vagy éppen főzés. A játék teljesen szinkronhangoktól mentes, csak egy-két mormogást hallhatunk az egyes karakterektől, a saját válaszainkat viszont kiválaszthatjuk több lehetőség közül. A Runescape és Elder Scrolls ihlet már a legelső 5-10 percben nyilvánvaló lesz, mikor a kastélyon átrohanva a futás és ugrás skilljeink kapnak 1-2 szintet, és a kastély falán kiérve rögtön favágásba és bányászásba kezdünk.
A kastély területét elhagyva egy láthatatlan fal állja az utunkat, ahol szembe találkozunk a Mount & Blade egyik ismérvével: az overworld perspektíva akkor elérhető, ha elhagyunk egy lakott területet. Segítségével gyorsabban és hatékonyabban lehet bejárni a területet a városok között, és ha valami értékes nyersanyag közelébe kerülünk, vagy épp ellenséges csapatok mellett haladunk el, visszaválthatunk a karakterünk nézetébe, hogy leszámoljunk az ellenfelekkel, vagy épp nyersanyagokat szerezzünk.
Az összegyűjtött nyersanyagok akkor kapnak szerepet, mikor elkezdünk építkezni vagy nekilátunk jobb felszerelést készíteni, ahogy korábban említettem. A kastélyunk körüli területeken számos leehtőség áll majd rendelkezésünkre: építhetünk boltot, raktárat vagy más hasonló épületeket, hogy az elhagyatott, romok helyén újra kialakítsunk egy lakható falut. Az épületeken felül lehetőségünk van dekorációk elhelyezésére is, mint kerítések és növények, ezek a dekorációk pedig meghatározzák, hogy milyen típusú NPC-k látogatják majd meg a területünk.
A belső nézetes harcot leginkább a Vermintide 2-höz tudnám hasonlítani, minden fegyvernek saját animációszettje van, és minden ütésnek súlya van. A játék továbbá számos random eventtel is feldobja a játékmenetet: a világot járva romok átkutatása közben előfordulhat, hogy egy a környéken járőröző goblin csapat megpróbálja lerohanni a területet, ahol épp tartózkodunk, így a már „kitakarított” területek sem mindig teljesen biztonságosak. Ellenfeleink néha fegyvereket és más felszerelést hagynak hátra nekünk haláluk után, és bár hátizsákunk tárhelye véges, a zsákmányunk súlya nem befolyásol minket.
Bár még csak Korai Hozzáférésben elérhető, a The Bloodline egy hihetetlenül mély és gazdag RPG, egy meglepően gazdag fő történetszállal. A grafika ugyan egyszerű, de ez teret enged a játékmechanikák mély kidolgozottságának és a történetnek.
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…