3 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A cyberpunk témájú co-op action-shooter talán az év eddigi legjobb Game Pass játéka. Olyan világot hozott létre, ami a Cyberpunk 2077-nek sem sikerült. Neon fényekkel és élettel teli térképeket kapunk, ahol nem csak tereptárgynak vannak NPC-k (igen, mindenkit lelövök aki a fegyverem elé kerül). Mindezt erősíti az ütős soundtrack és a nagyon jó kameraállások. Egyes helyszínek a 40k-s metropoliszok részletességét idézik. Sajnos a pozitívumok sorába néhány baklövés is becsúszik, amelyek elrontják az összképet.

A játék során 1-4 fő különböző küldetéseket teljesít, miközben számos élő és mechanikus ellenfelet darál le maga előtt. A gyilkolás meglehetősen brutálisra sikerült. A találatok által vérfelhők spriccelnek ki és egy augment segítségével akár felfújhatjuk áldozatunkat aki darabjaira robbanva sebzi be a körülötte állókat. Ha civilekre lövünk, akkor is kezek lábak szakadnak. Lőszerrel nem kell bajlódnunk, szerencsére csak újratöltenünk kell. Több fegyver típus is megtalálható a játékban, így mindenki a saját buildjének és játékstílusának megfelelő kombinációt választhat. Két fegyverünk mellé taktikai skilleket (gránát, heal, stb.) és augmentációkat (segítő NPC behívása, lökéshullám generálás, stb.) választhatunk. A sebzésünk típusa is számít, így érdemes kombinálni a különböző sebzésformákat.

Ahogy említettem, a világot számos precízen beállított kameraállás teszi zseniálissá. Sajnos néhol mégis ellenünk játszik. Többször előfordul, hogy egy nagyobb csata közben a művészi beállítás miatt nem látunk rá karakterünkre vagy ellenfeleinkre. Példaként egy tetőn zajló csata során a kamera túl magasan állt, így az oldalsó ponyvás tetők teljes mértékben kitakarták az összes karaktert aki épp harcolt. Ez azért is probléma, mert ugyan csapat sebzés nincs, de a lövedék megakad a társaink testén. Így ha nem látjuk, hogy társunk előttünk áll, nem vesszük észre, hogy nem sebezzük az ellenfeleinket. Főként, hogy a kamera miatt őket sem látjuk. De viszont ahol működik a kamera, ott nagyon működik. Minden helyszínen érezhetjük, hogy mennyire aprók vagyunk a terephez képest és szinte elveszlünk a városok tömegeiben.

A játékban van crossplay az Xbox és PC játékosok között, de mint utólag kiderült csak az Xbox konzol és PC app között. A Steam változat egy külön világ. Ezen felül még kiderült az is, hogy az Xbox appban található változatból valamiért hiányzik a DLSS és a ray tracing is. Valószínűleg ezzel magyarázható, hogy a két PC verzió miért nem látja egymást. Egyes felhasználók visszajelzése szerint a betöltési idő is körülbelül a duplája az Xbox appos változatnak. Elég szemét dolognak tartom, hogy egy platformon belül, ugyanazon az áron két külön boltban elértő minőségű terméket árulnak ráadásul anélkül, hogy a felhasználót erre figyelmeztetnék.

Egyelőre még bugokból is találni szép számmal a játékban, ha a co-op oldalról nézzük. Főként UI elemek tűnnek el vagy jelennek meg rosszul. Néhány game breaking bug is megtalálható a jelenlegi buildben. Például, ha egy párbeszédet elkezdünk, nagy esély van rá, hogy nem jelennek meg a választható beszédek és egy cinematic kamera állásban ragadunk. Itt hiába nyomunk bármilyen gombot, mivel az UI ki van kapcsolva nem tudunk kiszabadulni, maximum egy Alt+F4 segítségével. Mivel a játékban csak autosave rendszer van, így ha ez épp a host gépén történik meg, elég sok előrehaladást bukhat az egész party. Hozzáteszem ez mind javítható probléma, amin láthatóan szorgalmasan dolgoznak is a készítők. Folyamatosan jönnek ki a visszajelzések alapján a hotfixek.

Legfrissebb bejegyzések

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18

Ara: History Untold – játékteszt

Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…

2024-11-17

Metaphor ReFantazio – játékteszt

Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…

2024-11-16