Kategóriák: CikkekPC tesztek

Terra Nil – játékteszt

A Terra Nil önmagát egy környezeti stratégiai játéknak nevező pihentető játékmenetet kínáló sandbox játék, ahol feladatunk a föld rendbehozása annak teljes lepusztulása után. A játék kezdetén a bolygónk egy posztapokaliptikus hely, fertőzött talaj és víz mindenütt, a mi feladatunk pedig nem kevesebb mint a környezet megtisztítása, a növényzet és élővilág visszaállítása, majd az általunk felhasznált eszközök eltűntetése.

Ezen részen mutatkozik meg a játék szépsége, míg a barna, toxikus sivárság zöldé varázslása egy egyszerű folyamat, a bonyolultabb természeti körülmények kialakítása már egy picit összetettebb. Minden természeti réteg követel különböző környezeti követelményeket, melyek be nem teljesülése esetén nem kialakíthatók, illetve ha kevés teret engedünk nekik, akkor nem lesz elég lefedettsége az általunk kialakított erdőnek/mocsárnak/mezőnek.  Az, hogy mivel kell a természet-vásznunk borítanunk, az éghajlat függvényében változik, míg a mérsékelt éghajlatú területeket erdők, mezők és mocsarak jellemzik, a trópusi területeken a mangrove-ok, esőerdők és homokos tengerpartok jellemzőek, illetve korallzátonyokat is kell majd alakítanunk. A játék ezen kívül tartalmaz sarki éghajlatú területeteket is, saját életközösségekkel, melyek csak ott alakíthatók ki.

A helyreállításban számos szerkezet lesz segítségünkre, melyek más-más feladatot látnak el. Kezdetben szélerőművek és talaj-tisztítók segítségével tudunk áramot termelni, majd annak segítségével a talajt megtisztítani a mérgező anyagoktól. A tiszta talaj ezután meglocsolva tudjuk az alapvető növényzet kinövését előidézni. Ha elegendő területet megtisztítottunk és bezöldítettünk akkor lépünk a            folyamat következő fázisába, mely a különböző életközösségek kialakítása lesz.

Ha a területi kialakítás megfelelő, elkezdhetjük az állatvilág betelepítését az új otthonukba. Éghajlatonként 6-6 állatfajt kell elhelyeznünk, melyek csak olyan körülmények közé helyezhetők, ahol fennmaradásuk garantált. Az őzek például igényelnek mind mezőket, mind erdőket a fennmaradásukhoz, ezért számukra a kedvező terület olyan, ahol a kettő találkozik. A farkasok, illetve más ragadozó állatok, pedig csak olyan területen élnek meg, ahol rendelkezésükre áll préda, jelen esetünkben az előbb említett őzek, azonban élőhely szempontjából a farkasoknak csak az erdőre van szükségük. Vannak igényes és igénytelenebb állatok, melyeknek a megfelelő környezetet nekünk kell előteremteni, ám mivel ezen igényeket előre nem tudjuk, így lehet hogy a területi kialakításunk átalakítására lesz szükség, ami további eszközök lepakolását igényli majd. Ez pedig a takarításunk utolsó szakaszában dolgozhat majd ellenünk.

A játék legérdekesebb, utoljára helyrehozandó területe egy félig elsüllyedt metropolisz helyreállítását foglalja magában. A város helyén álló tenger mélyéről kell a földet kinyernünk és szétszórnunk, majd megtisztítanunk. A játék legérdekesebb mechanikái ebben az övezetben kerülnek elő, alkalmazkodnunk kell a terület adta lehetőségekhez: bambuszerdőket kell kialakítanunk, melyeknek szüksége van felhőkarcolók megmaradt vázára, hogy állva maradjanak, ha pedig túl sok földet ásunk fel a tenger aljáról a város stabilitása romlik, és egy idő után megroppan az alapja, mely ahhoz vezet, hogy egyes pontokon radioaktív törmelék tör a felszínre, ezeket pedig napraforgóültetvényekkel kell semlegesítenünk.

A Terra Nil, bár egy pihentető sandbox játék, mint említettem, önmagát stratégiának nevezi, azon okból, hogy a helyreállítás teljesítése után, mielőtt tovább állnánk az összes, a munkánk során használt eszközt és berendezést el kell takarítanunk, és teljes mértékben átengedni a területet a természetnek. A későbbi éghajlatokon ez egyszerűen kivitelezhető, azonban az első területen, mivel csak víz közelében tudunk lebontani a drónunkkal, ha figyelmetlenek vagyunk, akkor könnyen szabotálhatjuk az összepakolást és kezdhetjük elölről a helyreállítás egészét.

Legfrissebb bejegyzések

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18

Ara: History Untold – játékteszt

Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…

2024-11-17

Metaphor ReFantazio – játékteszt

Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…

2024-11-16

Lego Horizon Adventures – Játékteszt

Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…

2024-11-15

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14