A Terra Memoria egy RPG, amely egy mágikus világban játszódik, ahol mágikus kristályok, amelyek működtetik a világ lakóinak mindennapi életét, egyre fogynak. A játék erősen a humorosabb történetmesélés felé húz, és remekül csinálja. Az általunk irányított csapat hat főből áll, tagjai a sztori elején ismerkednek meg egymással, és azzal a céllal indulnak neki kalandjuknak, hogy kinyomozzák, mi okozza ezt a kristályhiányt, illetve utána járjon a nemrég megjelent ősi robotok felébredésének körülményeinek. Természetesen, mivel karaktereink saját személyes célokkal is rendelkeznek és persze számos mellékküldetés is megoldásra vár majd a játék során.

A játék harcrendszere körökre osztott, azonban nem a hagyományos fajta, hanem az egyik korábban általam tesztelt játékhoz (a The Thaumaturge) hasonlóan itt is az akcióink „időigényessége” határozza meg a sorrendet. Minden karakter, aki részt vesz a harcban, valamilyen mágiát használ, azonban semmilyen mana rendszer nincs, csupán a cselekvés utáni várakozás az egyetlen tényező, amivel számolnunk kell. Logikusan, egy gyengébb, egyetlen ellenfelet megcélzó varázslat elsütése után az adott karakter sokkal gyorsabban kap újra kört, mint egy olyan varázslat után, ami erősebb és/vagy több ellenfelet is eltalál. Ez nem igényel túl sok stratégiát a mi oldalunkról, az egyes varázslatok utáni várakozási idő egy táblajátékhoz hasonló kijelzőn aktívan mutatja számunkra, hogy egyes varázslatokat választva hova kerülünk a körök jelenlegi állása szerint. Egy gyengébb varázslat lehetővé teheti számunkra, hogy egy ellenfél köre előtt kétszer is elsüssük, az erősebb varázslat pedig, ha nem fejezi be az adott ellenfelet, esélyt adhat neki, hogy minket támadjon meg duplán.

Erre a rendszerre épül még egy elem alapú kő-papír-olló szerű (bár attól sokkal bővebb) gyengeségrendszer, ahol az ellenség gyengeségeinek kihasználása a sor végére tolja őket, és ami egy kellemes meglepetés, amíg össze nem szedik magukat, minden típusú támadásra gyengék lesznek. Három karakterünk lehet egyszerre harcban, de a csapat másik fele sem marad ki, támogató szerepben módosítani tudják a harcban lévő karaktereink a meglévő képességeket is. Ennek a rendszernek az egyetlen hibája, hogy nem mi választhatjuk ki, hogy melyik támogató karakter melyik harcoló karakterrel dolgozik együtt, maximum 1-1 nem tetsző kombinációt tudunk betiltani. A Terra Memoria egy érdekes, egyedi rendszert alkot meg, amely több, egyenként egyszerű rendszert egymásra építve alkot meg egy nagyfokú stratégiát megengedő harcrendszert. A játék során új varázslatokat oldhatunk fel és fejleszthetjük karaktereinket. Hátránya a rendszernek, hogy minden támadás alapvetően ugyan azt az effektet fejti ki, és a stratégia ugyanaz marad végig csatáról csatára, hosszútávon ezzel monotonná válhat (szerencsére a játék rövidebb terjedelme miatt ez nem következik be).

Mivel a játék elsődlegesen egy RPG, amit a fejlesztőcsapat nyilatkozata alapján igyekeztek pihentető játékok mintájára elkészíteni, más rendszerek is vannak a játékban, nevezetesen egy főzős minijáték, tárgykészítés és városépítő elemek. Szinte minden helyszínen találhatunk kereskedőket és vásárolhatunk alapanyagokat, valamint recepteket, emellett felfedezés során lehetőségünk van találni is. Egy fogadót vagy tábortüzet elérve, ezen talált vagy vásárolt recepteket használva főzhetünk. A főzött ételeink nagy bónuszt adnak az összes karakter életerőjéhez, szóval érdemes az alkalmat megragadni, és főzni amikor csak adott a rá a lehetőség. Az elkészült ételek kinézete az RPG játékokhoz hasonlóan meghozza az ember étvágyát.

Ha már az ételek kinézetét megemlítettem akkor folytatnám a játék grafikai megjelenésével. A Terra Memoria egy szemet gyönyörködtető pixeles megjelenési stílust használ, melyben 2 dimenziós karaktermodellek egy 3 dimenziós művészi háttereken jelennek meg. A karakter sprite-ok fantasztikusan néznek ki, mind a játszható karaktereké, mind az ellenségeseké is, de még a mellékszereplők és háttérkarakterek is részletgazdag modelleket kaptak.

A zenei aláfestés kellemes, azonban nagyon háttérbe szorul, sokszor fel sem tűnik, vannak pillanatai a játéknak, mikor kifejezetten monotonná tud válni. A hangzása a leggyengébb része a Terra Memoria-nak, ami az összképet nézve eltörpül a többi remekül összerakott elemhez képest.

Legfrissebb bejegyzések

Ara: History Untold – játékteszt

Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…

2024-11-17

Metaphor ReFantazio – játékteszt

Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…

2024-11-16

Lego Horizon Adventures – Játékteszt

Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…

2024-11-15

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14

White Day: A Labyrinth Named School – játékteszt

A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…

2024-11-13