Kategóriák: CikkekPC tesztek

Tavern Manager Simulator – játékteszt

A Tavern Manager Simulator egy olyan játék, amely tele van szeretnivaló elemekkel, a színes fantasy esztétikától kezdve, a rengeteg más játékokra való kisebb-nagyobb utalásokon, a jól kidolgozott minijátékokon át a folyamatos fejlesztési lehetőségekig, amelyek során berendezhetjük, díszíthetjük és fejleszthetjük a tavernánkat. Az ehhez hasonló játékok nagy veszélye, hogy észre sem vesszük, és könnyedén eltűnik tíz, sőt akár több tucat óra is, ahogy elérjük az újabb fejlesztési szinteket, és egyre több nyílik meg a játékból.

A játék alapja a rengeteg minijáték, melyek könnyedek, szórakoztatóak és rengeteg időt fel fognak emészteni, amíg nem tudjuk őket automatizálni. Egy korsó sör megtöltése például nem nehéz, és odafigyelés nélkül is könnyen elvégezhető, azonban a tökéletes korsótöltés, melyet megfelelő időzítéssel tudunk elérni, nem csak különleges kinézetet ad a korsónak, hanem másfélszeres hasznot jelent számunka annak felszolgálásakor. Ugyanez igaz a később feloldott zöldségleves fazékban való kevergetésére és a húsok serpenyőben történő grillezésére is. A mosogatás minijátéka, főleg arról szól, hogy húzza az időnket a rengeteg rendelés között, mikor elfogynak a tiszta edényeink. Nem véletlen tehát, hogy a mosogatás lesz a legelső minijáték amire segítőket tudunk majd felfogadni.

A környezet, a taverna körül rengeteg apró utalást tartalmaz számos más játékra és világra. A Tavern Manager Simulator területi főszereplője azonban a saját tavernánk, így ez a területrész lesz a legtartalomgazdagabb az összes közül. A középkori kocsmahelyszín rendkívül egyedi hangulatot ad a játéknak, és bár a bejárható környezet nem tartogat az utalásokon kívül sokat, az üzlethelyiségünk és a hozzá tartozó udvar nagy figyelmet kapott a részletek terén. Minden tárgy, bögre, edény, még a mosogatóban található szappan is gondosan kidolgozott, a dekorációk szabadon mozgathatók, és még a berendezést is mi helyezhetjük el, ezzel egy teljesen egyedi tavernát felépítve.

A fejlesztések is nagy szerepet játszanak a játékmenetben. A népszerűségünk növekedésével egyre több embert fogunk érdekelni, így újabb fejlesztéseket oldunk fel, és egyre nagyobb társaságok fogják felkeresni a tavernánkat. Ezek a fejlesztések rengeteg új funkciót oldanak fel számunkra, mint a különböző társaságok fogadásához szükséges nagyobb asztalok, több korsó és tányér a konyhába, illetve a felbérelhető tündér segítők.

A játékmenet kezdetben nagyon türelmes velünk, ugyanakkor lassú. Ahogy előre haladunk, és a sörök csapolása mellett ételeket is főznünk kell, a vendégek között egyre több sürgősen kiszolgálandó, fontos személy jelenik majd meg, akiknek a rendelését, ha nem teljesítjük időre, akkor távoznak. Ezek mellett, az első segítők felbérléséig az edényeket továbbra is manuálisan, egyesével kell elmosogatnunk, a raktárkészletet is szemmel tartanunk, illetve az épülethez tartozó mellékhelyiséget is nekünk kell felügyelnünk. A játék későbbi részében kialakuló frenetikus tempó biztosítja, hogy ne unatkozzunk, az egyetlen probléma, hogy ez csak a későbbi szakaszokban alakul ki.

A mellékhelyiség karbantartása és a felmosás is fontos szerepet kap, mivel a taverna tisztasági értékének csökkenésével, (érthetően) kevesebben akarnak majd nálunk étkezni. Erre még egy réteget húznak a büdös, szemetelő vendégek, akik betérnek és a fogyasztás előtt és után is, rengeteg szemetet és sáros lábnyomokat hagynak maguk mögött, amit mindet nekünk kell feltakarítanunk. Ezek a vendégek ugyan bosszantóak, viszont nincsenek hatással a többi vendégre, úgy, mint a boszorkányok, akiket aktívan el kell zavarnunk, egy serpenyővel, ugyanis ők elijeszthetik a többi vendéget.

A játékban, ahogy korábban említettem, nem közönséges segítőket alkalmazunk, hanem tündéreket, akik különböző munkaállomásokra oszthatóak be, addig, amíg megfelelő mennyiségű tündérport tudunk számukra biztosítani. Ez a fejlesztők számára volt a legnagyobb segítség, ugyanis így komolyabb animálás nélkül alkották meg az egyes munkahelyek automatizálását. Az első dolog, amit rájuk bízhatunk a mosogatás, később azonban a sörcsapolás, főzés és még a felszolgálás is automatizálható rajtuk keresztül. A tündérek nagyon hasznosak és fenntartásuk sem túlságosan drága, főleg a játék későbbi részeiben.

Talán a legnagyobb hátránya a játéknak az újrajátszhatóság és a lezárás teljes hiánya. A legutolsó fejlesztési szintet elérve a valószínűleg teljesen optimalizált taverna akár a mi beavatkozásunk nélkül is működne, így rövid idő alatt unalmassá válik amint mindent megszereztünk. Emellett, nincs ok amellett, hogy újrakezdjük a játékot. Nem oldunk fel semmi újat, és egy új játék kezdésekor nem tarthatunk meg semmit az előzőből, így teljesen feleslegesnek érződne ugyan azt az utat végig járni másodszorra.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11