A Tavern Manager Simulator egy olyan játék, amely tele van szeretnivaló elemekkel, a színes fantasy esztétikától kezdve, a rengeteg más játékokra való kisebb-nagyobb utalásokon, a jól kidolgozott minijátékokon át a folyamatos fejlesztési lehetőségekig, amelyek során berendezhetjük, díszíthetjük és fejleszthetjük a tavernánkat. Az ehhez hasonló játékok nagy veszélye, hogy észre sem vesszük, és könnyedén eltűnik tíz, sőt akár több tucat óra is, ahogy elérjük az újabb fejlesztési szinteket, és egyre több nyílik meg a játékból.
A játék alapja a rengeteg minijáték, melyek könnyedek, szórakoztatóak és rengeteg időt fel fognak emészteni, amíg nem tudjuk őket automatizálni. Egy korsó sör megtöltése például nem nehéz, és odafigyelés nélkül is könnyen elvégezhető, azonban a tökéletes korsótöltés, melyet megfelelő időzítéssel tudunk elérni, nem csak különleges kinézetet ad a korsónak, hanem másfélszeres hasznot jelent számunka annak felszolgálásakor. Ugyanez igaz a később feloldott zöldségleves fazékban való kevergetésére és a húsok serpenyőben történő grillezésére is. A mosogatás minijátéka, főleg arról szól, hogy húzza az időnket a rengeteg rendelés között, mikor elfogynak a tiszta edényeink. Nem véletlen tehát, hogy a mosogatás lesz a legelső minijáték amire segítőket tudunk majd felfogadni.
A környezet, a taverna körül rengeteg apró utalást tartalmaz számos más játékra és világra. A Tavern Manager Simulator területi főszereplője azonban a saját tavernánk, így ez a területrész lesz a legtartalomgazdagabb az összes közül. A középkori kocsmahelyszín rendkívül egyedi hangulatot ad a játéknak, és bár a bejárható környezet nem tartogat az utalásokon kívül sokat, az üzlethelyiségünk és a hozzá tartozó udvar nagy figyelmet kapott a részletek terén. Minden tárgy, bögre, edény, még a mosogatóban található szappan is gondosan kidolgozott, a dekorációk szabadon mozgathatók, és még a berendezést is mi helyezhetjük el, ezzel egy teljesen egyedi tavernát felépítve.
A fejlesztések is nagy szerepet játszanak a játékmenetben. A népszerűségünk növekedésével egyre több embert fogunk érdekelni, így újabb fejlesztéseket oldunk fel, és egyre nagyobb társaságok fogják felkeresni a tavernánkat. Ezek a fejlesztések rengeteg új funkciót oldanak fel számunkra, mint a különböző társaságok fogadásához szükséges nagyobb asztalok, több korsó és tányér a konyhába, illetve a felbérelhető tündér segítők.
A játékmenet kezdetben nagyon türelmes velünk, ugyanakkor lassú. Ahogy előre haladunk, és a sörök csapolása mellett ételeket is főznünk kell, a vendégek között egyre több sürgősen kiszolgálandó, fontos személy jelenik majd meg, akiknek a rendelését, ha nem teljesítjük időre, akkor távoznak. Ezek mellett, az első segítők felbérléséig az edényeket továbbra is manuálisan, egyesével kell elmosogatnunk, a raktárkészletet is szemmel tartanunk, illetve az épülethez tartozó mellékhelyiséget is nekünk kell felügyelnünk. A játék későbbi részében kialakuló frenetikus tempó biztosítja, hogy ne unatkozzunk, az egyetlen probléma, hogy ez csak a későbbi szakaszokban alakul ki.
A mellékhelyiség karbantartása és a felmosás is fontos szerepet kap, mivel a taverna tisztasági értékének csökkenésével, (érthetően) kevesebben akarnak majd nálunk étkezni. Erre még egy réteget húznak a büdös, szemetelő vendégek, akik betérnek és a fogyasztás előtt és után is, rengeteg szemetet és sáros lábnyomokat hagynak maguk mögött, amit mindet nekünk kell feltakarítanunk. Ezek a vendégek ugyan bosszantóak, viszont nincsenek hatással a többi vendégre, úgy, mint a boszorkányok, akiket aktívan el kell zavarnunk, egy serpenyővel, ugyanis ők elijeszthetik a többi vendéget.
A játékban, ahogy korábban említettem, nem közönséges segítőket alkalmazunk, hanem tündéreket, akik különböző munkaállomásokra oszthatóak be, addig, amíg megfelelő mennyiségű tündérport tudunk számukra biztosítani. Ez a fejlesztők számára volt a legnagyobb segítség, ugyanis így komolyabb animálás nélkül alkották meg az egyes munkahelyek automatizálását. Az első dolog, amit rájuk bízhatunk a mosogatás, később azonban a sörcsapolás, főzés és még a felszolgálás is automatizálható rajtuk keresztül. A tündérek nagyon hasznosak és fenntartásuk sem túlságosan drága, főleg a játék későbbi részeiben.
Talán a legnagyobb hátránya a játéknak az újrajátszhatóság és a lezárás teljes hiánya. A legutolsó fejlesztési szintet elérve a valószínűleg teljesen optimalizált taverna akár a mi beavatkozásunk nélkül is működne, így rövid idő alatt unalmassá válik amint mindent megszereztünk. Emellett, nincs ok amellett, hogy újrakezdjük a játékot. Nem oldunk fel semmi újat, és egy új játék kezdésekor nem tarthatunk meg semmit az előzőből, így teljesen feleslegesnek érződne ugyan azt az utat végig járni másodszorra.
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…