Oké, ne kerteljünk: minden mobiljáték-fejlesztő a mikrotranzakciókra hajt, de legalábbis rendes pénzt szeretne kérni a produktumáért, amit természetesen egy ingyenesen kipróbálható (vagy lebutított) verzióval alapoz meg a nagyérdeműnél. Nos, most a Nintendo is beállt ebbe a sorba, csak éppen az a baj, hogy egyáltalán nem tűnnek ki a többi versenyző közül a Super Mario Runnal.
Furcsa egy állatorvosi ló ez a Super Mario Run. Nem szokásom a többi kritikát túlságosan figyelembe venni az egyes játékok tesztjeinek írásakor, de ennél a produktumnál kivételt kellett tennem. Hogy miért? Mert kíváncsi voltam, mi a fene az, ami miatt akkora óriási a különbség a kritikusok és a játékosok véleménye között. A gond az, hogy a véleményeket elolvasva sem sikerült rájönnöm, mitől van, hogy valaki imádja a játékot, míg más inkább a pokolba kívánná. Mindenesetre a különböző érveket sorra véve talán ütköztethetjük a pro és kontra pontokat, amelyekhez a saját tapasztalatomat is hozzáadom. Kezdjük hát a legújabb Mario-kaland boncolgatását!
Ennél sokkal nagyobb probléma, hogy Mario ennyire idegesítőre talán még sosem sikerült. Bár látszik, hogy a Nintendo elég sokat fektetett a játék grafikai világába, pont a főhős karaktere sikerült annyira tenyérbemászóra, hogy az valami hihetetlen. Az egyes bevezető rövidke animációk ráadásul nem is hagyhatók ki, így a mímelt olasz akcentussal megszólaló vízvezeték-szerelőnk az egyik fő oka, ami miatt legszívesebben a negyedik pálya után hagytam volna a játékot a fenébe. Mondom mindezt úgy, hogy imádom a platformereket, és természetesen a Super Mario volt az egyik első, akinek oldalán gyerekként nekivágtam a konzolos kalandoknak.
Mindehhez érdemes még hozzátenni, hogy a játékot valamilyen fura tervezői elképzelésből kifolyólag csak és kizárólag álló tájolásban lehet játszani, így lehet, hogy félkézzel is irányítható, de csakis félkézzel! A fekvő tájolást el is felejthetjük… Továbbá azt is érdemes tudni, hogy a tutorialt, vagy éppen a Nintendo által mókásnak gondolt átvezető animációkat nem tudjuk átlépni, és csak a kínosan hosszú párbeszédeket tudjuk érintéssel gyorsabban lepörgetni. A menükezelés és minden egyéb funkció elérése hasonlóan nehézkes és lassú, arról nem is beszélve, hogy ennyire szellős Options-menüt nem is tudom, mikor láttam utoljára.
Ingyenesen kipróbálható. Ez talán a legjobb jellemzője a Super Mario Runnak, hiszen mindenki maga döntheti el, hogy hajlandó-e kifizetni érte a kért összeget, és erre egy teljes szint áll a rendelkezésére. Persze, közben többször is felhívja majd a játék a figyelmét arra, hogy csengesse ki az árát, ha maximálisan ki szeretné használni a lehetőségeket, vagy éppen könnyítéseket szeretne igénybe venni, ám az ingyenes verzió végéig biztosan kiderül, hogy halálba idegesít-e a játék, vagy éppen teljesen magába szippantott.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!