Oké, ne kerteljünk: minden mobiljáték-fejlesztő a mikrotranzakciókra hajt, de legalábbis rendes pénzt szeretne kérni a produktumáért, amit természetesen egy ingyenesen kipróbálható (vagy lebutított) verzióval alapoz meg a nagyérdeműnél. Nos, most a Nintendo is beállt ebbe a sorba, csak éppen az a baj, hogy egyáltalán nem tűnnek ki a többi versenyző közül a Super Mario Runnal.
Furcsa egy állatorvosi ló ez a Super Mario Run. Nem szokásom a többi kritikát túlságosan figyelembe venni az egyes játékok tesztjeinek írásakor, de ennél a produktumnál kivételt kellett tennem. Hogy miért? Mert kíváncsi voltam, mi a fene az, ami miatt akkora óriási a különbség a kritikusok és a játékosok véleménye között. A gond az, hogy a véleményeket elolvasva sem sikerült rájönnöm, mitől van, hogy valaki imádja a játékot, míg más inkább a pokolba kívánná. Mindenesetre a különböző érveket sorra véve talán ütköztethetjük a pro és kontra pontokat, amelyekhez a saját tapasztalatomat is hozzáadom. Kezdjük hát a legújabb Mario-kaland boncolgatását!
Ennél sokkal nagyobb probléma, hogy Mario ennyire idegesítőre talán még sosem sikerült. Bár látszik, hogy a Nintendo elég sokat fektetett a játék grafikai világába, pont a főhős karaktere sikerült annyira tenyérbemászóra, hogy az valami hihetetlen. Az egyes bevezető rövidke animációk ráadásul nem is hagyhatók ki, így a mímelt olasz akcentussal megszólaló vízvezeték-szerelőnk az egyik fő oka, ami miatt legszívesebben a negyedik pálya után hagytam volna a játékot a fenébe. Mondom mindezt úgy, hogy imádom a platformereket, és természetesen a Super Mario volt az egyik első, akinek oldalán gyerekként nekivágtam a konzolos kalandoknak.
Mindehhez érdemes még hozzátenni, hogy a játékot valamilyen fura tervezői elképzelésből kifolyólag csak és kizárólag álló tájolásban lehet játszani, így lehet, hogy félkézzel is irányítható, de csakis félkézzel! A fekvő tájolást el is felejthetjük… Továbbá azt is érdemes tudni, hogy a tutorialt, vagy éppen a Nintendo által mókásnak gondolt átvezető animációkat nem tudjuk átlépni, és csak a kínosan hosszú párbeszédeket tudjuk érintéssel gyorsabban lepörgetni. A menükezelés és minden egyéb funkció elérése hasonlóan nehézkes és lassú, arról nem is beszélve, hogy ennyire szellős Options-menüt nem is tudom, mikor láttam utoljára.
Ingyenesen kipróbálható. Ez talán a legjobb jellemzője a Super Mario Runnak, hiszen mindenki maga döntheti el, hogy hajlandó-e kifizetni érte a kért összeget, és erre egy teljes szint áll a rendelkezésére. Persze, közben többször is felhívja majd a játék a figyelmét arra, hogy csengesse ki az árát, ha maximálisan ki szeretné használni a lehetőségeket, vagy éppen könnyítéseket szeretne igénybe venni, ám az ingyenes verzió végéig biztosan kiderül, hogy halálba idegesít-e a játék, vagy éppen teljesen magába szippantott.
Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…
Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…
A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…