Kategóriák: CikkekPC tesztek

Sumerian Six – játékteszt

A Mimimi Games 2023-as bezárása, mint a csapat legtöbb rajongóját, engem is szomorú érzéssel töltött el. Az Artificer csapatának új játéka, a Sumerian Six a Mimimi Games által tökéletesített izometrikus lopakodás formuláját használja. A rendszer ismerős, a körítés teljesen új, viszont a Mimimi utolsó játékához hasonlóan természetfeletti. A Sumerian Six egy alternatív történelmi világba kalauzol el minket, melyben az első világháború után néhány évvel brit tudósok egy csapata, az Enigma Squad, egy már-már varázslathoz hasonló erejű anyagot fedeztek fel, melyet Geiststoff-nak neveztek. A tudóscsapat néhány teszt után azonban úgy döntött, hogy ez az anyag túl veszélyes.

Kivéve persze egy tudóst: Hans Kammlert, aki Adolf Hitler felemelkedésekor beállt mögé, és saját SS egységével, az SS-Geistesstarke élén azt a feladatot kapta, hogy a német birodalom számára fegyvereket készítsen a Geiststoff felhasználásával. Kammler az Enigma Squadtól ellopott kutatási anyagokkal minden erejét bevetve keresi azt a csodafegyvert, ami győzelemre viheti Hitler terveit.

Ezzel a felvezetéssel indulunk neki a játéknak, melynek az első küldetése során, mely nem is lehetne más, mint egy hófedte, nácik által megszállt kastélyba való betörés. A legelső karakter, akivel találkozunk, és egyben irányításunk alá kerül, az egyik Enigma Squad tudós fia, Sid Sterling, aki apja, Alistair kérése ellenére indult el a kastély felderítésére, apja tilalmának ellenére. Sid célja a testvérének való segítség, akivel egy rövid tutorial rész után, mely egy felvonóhoz juttat minket, találkozunk is.

Isabella lesz a második játszható karakterünk, és az utolsó, akiről beszélni szeretnék, mivel mindegyikük rendkívül egyedi stílust képvisel, és 6 játszható karaktert kapunk, szeretném elkerülni a túlzott spoilereket. Haladjunk sorban. Sid, az „új Enigma Squad” erőembere, aki nem, mint tudós, hanem a csapat erőembereként van jelen, nem talál fel új kütyüket, viszont a meglévőket képes használni. Az ő arzenálja egy rendkívül hangos pisztolyból, egy csendes késből és persze a különleges vakító gránátjából áll, emellett egy speciális kémfelszerelés is rendelkezésére áll, mely segítségével ellenfelekre szállhat rá, és észrevétlenül haladhat velük együtt, majd a képesség véget érésekor pár másodpercre magatehetetlenné teszi az ellenfelet.

Ezzel szemben Isabella az abszolút kém karakter. A történet alapján egy professzornak kiadva magát korábban beszivárgott a kastélyba, ezzel is bemutatva, hogy testvérével szemben a szolidabb megoldások híve. Ő nem is rendelkezik távolsági fegyverrel, és a közelharcban is egy kalapács áll rendelkezésére, amit akkor vesz magához, mikor a libegővel a kastélyhoz érkező Sidet meg kell mentenie a libegő tetején járőröző náci katonáktól. Isabella leghasznosabb képessége egy láthatatlanná tévő készülék, mely, ha egyhelyben áll, akármeddig láthatatlanná teszi. Amíg Isabella a csapatunkban van továbbá rendelkezésünkre áll egy csalogatásra alkalmas kristályszerű eszköz és egy olyan dobóeszköz, mely megcseréli az eltalált ellenfél és Isabella helyzetét, melyet megfelelően kihasználva számos ellenfelet kiiktathatunk észrevétlenül.

A játék során számos különleges karakterrel kell majd szembe néznünk, illetve náluk sokkal több, gyalogként működő, de a különleges egységektől karaktereinkre cseppet sem veszélytelenebb hétköznapi katonákkal. A hétköznapi katonák minden képességünkkel befolyásolhatóak, hallásuk és látásuk ugyan olyan éles, mint bármelyik különleges egységeknek, így, ha elsütünk egy fegyvert a csendes közelharci támadások helyett, hatalmas túlerő fog a nyakunkba szakadni, és azon karaktereink, akik nincsenek elég jól eldugva gyorsan halálukat lelhetik. A különleges egységek azon kívül, hogy a katonáikhoz hasonlóan le fognak minket vadászni, ha meglának vagy hallanak, teljesen immunisak, mind a tudatot befolyásoló képességekre, mind a figyelemelterelő kütyüinkre. Ez sokszor ahhoz vezet, hogy egy sima katonára van szükségünk ahhoz, hogy őt befolyásolva lecsaphassunk a felettesére.

A játék képi világa egyedi, változatos és rendkívül részletes. A karakterek animációi és modelljei remekül kiemelik a különbségeiket. Például, amíg Sid állva, a vállán cipeli a holttesteket miközben elrejti azokat, addig a szolid Isabella gugolás közben tudja maga után vonszolni azokat, sokkal kevesebb zajt csapva. A környezet pedig az első küldetés havas kastélyától, sivatagi területeken át egészen elátkozott romokig terjed majd. Minden környezet egyedi, és különösen a náci bázisok tudományos létesítményeiben találhatunk nagyon kidolgozott részeket. A zenei aláfestés hozzájárul a kor hangulatának egy könnyed ábrázolásához, mert bár rengeteg sötét témát szerepeltet, a végeredmény koránt sem olyan komor, mint a legtöbb második világháborút feldolgozó játék. A legnagyobb szerepet ebben pedig a játék széles színskálájának köszönheti. A Sumerian Six szépsége főleg abban rejlik, hogy a fejlesztők nem ijedtek meg a színektől.

Legfrissebb bejegyzések

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18

Ara: History Untold – játékteszt

Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…

2024-11-17

Metaphor ReFantazio – játékteszt

Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…

2024-11-16

Lego Horizon Adventures – Játékteszt

Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…

2024-11-15

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14