Oldal kiválasztása

Sumerian Six – játékteszt

Sumerian Six – játékteszt96% XP96% XP

A Mimimi Games 2023-as bezárása, mint a csapat legtöbb rajongóját, engem is szomorú érzéssel töltött el. Az Artificer csapatának új játéka, a Sumerian Six a Mimimi Games által tökéletesített izometrikus lopakodás formuláját használja. A rendszer ismerős, a körítés teljesen új, viszont a Mimimi utolsó játékához hasonlóan természetfeletti. A Sumerian Six egy alternatív történelmi világba kalauzol el minket, melyben az első világháború után néhány évvel brit tudósok egy csapata, az Enigma Squad, egy már-már varázslathoz hasonló erejű anyagot fedeztek fel, melyet Geiststoff-nak neveztek. A tudóscsapat néhány teszt után azonban úgy döntött, hogy ez az anyag túl veszélyes.

Kivéve persze egy tudóst: Hans Kammlert, aki Adolf Hitler felemelkedésekor beállt mögé, és saját SS egységével, az SS-Geistesstarke élén azt a feladatot kapta, hogy a német birodalom számára fegyvereket készítsen a Geiststoff felhasználásával. Kammler az Enigma Squadtól ellopott kutatási anyagokkal minden erejét bevetve keresi azt a csodafegyvert, ami győzelemre viheti Hitler terveit.

Ezzel a felvezetéssel indulunk neki a játéknak, melynek az első küldetése során, mely nem is lehetne más, mint egy hófedte, nácik által megszállt kastélyba való betörés. A legelső karakter, akivel találkozunk, és egyben irányításunk alá kerül, az egyik Enigma Squad tudós fia, Sid Sterling, aki apja, Alistair kérése ellenére indult el a kastély felderítésére, apja tilalmának ellenére. Sid célja a testvérének való segítség, akivel egy rövid tutorial rész után, mely egy felvonóhoz juttat minket, találkozunk is.

Isabella lesz a második játszható karakterünk, és az utolsó, akiről beszélni szeretnék, mivel mindegyikük rendkívül egyedi stílust képvisel, és 6 játszható karaktert kapunk, szeretném elkerülni a túlzott spoilereket. Haladjunk sorban. Sid, az „új Enigma Squad” erőembere, aki nem, mint tudós, hanem a csapat erőembereként van jelen, nem talál fel új kütyüket, viszont a meglévőket képes használni. Az ő arzenálja egy rendkívül hangos pisztolyból, egy csendes késből és persze a különleges vakító gránátjából áll, emellett egy speciális kémfelszerelés is rendelkezésére áll, mely segítségével ellenfelekre szállhat rá, és észrevétlenül haladhat velük együtt, majd a képesség véget érésekor pár másodpercre magatehetetlenné teszi az ellenfelet.

Ezzel szemben Isabella az abszolút kém karakter. A történet alapján egy professzornak kiadva magát korábban beszivárgott a kastélyba, ezzel is bemutatva, hogy testvérével szemben a szolidabb megoldások híve. Ő nem is rendelkezik távolsági fegyverrel, és a közelharcban is egy kalapács áll rendelkezésére, amit akkor vesz magához, mikor a libegővel a kastélyhoz érkező Sidet meg kell mentenie a libegő tetején járőröző náci katonáktól. Isabella leghasznosabb képessége egy láthatatlanná tévő készülék, mely, ha egyhelyben áll, akármeddig láthatatlanná teszi. Amíg Isabella a csapatunkban van továbbá rendelkezésünkre áll egy csalogatásra alkalmas kristályszerű eszköz és egy olyan dobóeszköz, mely megcseréli az eltalált ellenfél és Isabella helyzetét, melyet megfelelően kihasználva számos ellenfelet kiiktathatunk észrevétlenül.

A játék során számos különleges karakterrel kell majd szembe néznünk, illetve náluk sokkal több, gyalogként működő, de a különleges egységektől karaktereinkre cseppet sem veszélytelenebb hétköznapi katonákkal. A hétköznapi katonák minden képességünkkel befolyásolhatóak, hallásuk és látásuk ugyan olyan éles, mint bármelyik különleges egységeknek, így, ha elsütünk egy fegyvert a csendes közelharci támadások helyett, hatalmas túlerő fog a nyakunkba szakadni, és azon karaktereink, akik nincsenek elég jól eldugva gyorsan halálukat lelhetik. A különleges egységek azon kívül, hogy a katonáikhoz hasonlóan le fognak minket vadászni, ha meglának vagy hallanak, teljesen immunisak, mind a tudatot befolyásoló képességekre, mind a figyelemelterelő kütyüinkre. Ez sokszor ahhoz vezet, hogy egy sima katonára van szükségünk ahhoz, hogy őt befolyásolva lecsaphassunk a felettesére.

A játék képi világa egyedi, változatos és rendkívül részletes. A karakterek animációi és modelljei remekül kiemelik a különbségeiket. Például, amíg Sid állva, a vállán cipeli a holttesteket miközben elrejti azokat, addig a szolid Isabella gugolás közben tudja maga után vonszolni azokat, sokkal kevesebb zajt csapva. A környezet pedig az első küldetés havas kastélyától, sivatagi területeken át egészen elátkozott romokig terjed majd. Minden környezet egyedi, és különösen a náci bázisok tudományos létesítményeiben találhatunk nagyon kidolgozott részeket. A zenei aláfestés hozzájárul a kor hangulatának egy könnyed ábrázolásához, mert bár rengeteg sötét témát szerepeltet, a végeredmény koránt sem olyan komor, mint a legtöbb második világháborút feldolgozó játék. A legnagyobb szerepet ebben pedig a játék széles színskálájának köszönheti. A Sumerian Six szépsége főleg abban rejlik, hogy a fejlesztők nem ijedtek meg a színektől.

Értékelés

96%

Összefoglaló A Sumerian Six egy rendkívül izgalmas és egyedi játékstílust helyez egy érdekes környezetbe, és gyönyörű, színekben gazdag képi világa egy zseniális együttest alkot. Emlékezetes karakterei és helyszínei miatt nem tudom eléggé ajánlani a játékot.

96%
Translate »