A Steel Hunters a Wargaming következő új játéka: a World of Tanks, Warplanes és Warships sikerei után a stúdió most egy új, de mégis ismerős irányba mozdul el.
A Steel Hunters egy ingyenesen játszható, PVPVE stílusú, extraction elemeket vegyítő lövölde, ahol nem egyszerű mechák, hanem személyiséggel és egyedi jellemzőkkel bíró óriásrobotok csapnak össze. A játék karakterválasztéka inkább emlékeztet hero shooter sokszínű hőseire, mint egy klasszikus mecha játék választékaira. Jelenleg 7 különböző Hunter elérhető, de a korai hozzáférés során ez a szám nőni fog. A választható mechák mind más játékstílust képviselnek, egyedi fegyverzetük és képességeik vannak. A legérdekesebb bennük, hogy a fejlesztők elrugaszkodtak a kizárólag kétlábú, emberi formára emlékeztető mechdizájntól.
Természetesen találunk példát ilyenre is, például Razorside, a játék egyik „reklámarca”, illetve a healer játékstílust képviselő Trenchwalker és a sniper Heartbreaker. Ezen három karakter képviseli a hagyományosabb military shooter vonalat. Prophet szintén egy emberszabású hunter, azonban karaktere a legérdekesebb az összes közül.
Azonban rajtuk túllépve találjuk a legérdekesebb karakterdizájnokat, amit a játék kínál: Fenris, Weaver és Ursus egy-egy állat jegyeit viselik magukon és más-más játékstílust képviselnek. Fenris egy farkas mintájára készült, így gyorsaság, mozgékonyság és az ellenfél meglepése a fő erősségei. Ursus egy medve jeleit viseli, lassabb mozgási sebességgel, rengeteg életerővel és pusztító erővel felszerelve egy mozgó erődként kell rá tekinteni. Weaver pedig egy pókszabású mech, aki minigunnal pusztít mobil fedezéket tud telepíteni.
A Steel Hunters egyik legnagyobb erőssége az, ahogyan különböző játékélményeket kínál a különféle mechákkal – mindenki megtalálhatja a neki legszimpatikusabbat. A játékmenet kicsit mindenből merít: van benne egy kis Overwatch, illetve MOBA mechanikák is, de érződik benne az Armored Core hatása is.
A meccsek során 6 darab két fős csapat csap össze. A játék harmadik személyű nézetet használ, és a meccsek során a célunk vagy a sikeres kimenekülés, vagy az ellenséges csapatok kiiktatása. Egy-egy meccs, a Wargamingtől megszokottan csupán 10-15 percet vesz igénybe, így kifejezetten barátságos azok számára is, akiknek kevés az idejük, de intenzív élményre vágynak. Ami a többi játékuktól eltér, az az, hogy az akció mögött érdekes sci-fi történet is húzódik, amely szerint egy katasztrofális esemény kiirtotta az emberiség nagy részét, és csak a „hunter-mechákba” ültetett különleges emberek révén maradhat fenn a fajunk. Ennek az építését a különböző karakterek személyiségei segítik elő.
A meccsek első fázisában különböző buffokat és mecha fejlesztéseket kell gyűjtenünk, amelyek erősítik a képességeinket és alap statisztikáinkat, így könnyebbé téve a harcokat az ellenfelekkel és a pályán található PVE célpontokkal. A térképeken NPC drónok védik azokat a fejlesztéseket, ezeket levadászva tudunk azokhoz hozzáférni. Különböző események is történnek játék közben – például nagy loot ládák esnek le, melyeket speciális drónok védenek, és a kinyitásuk időbe telik, ami alatt meg kell védenünk a pozícióját, illetve találkozhatunk különösen veszélyes „legendás drónokkal”, miközben persze mindig ott lebeg a fejünk felett, hogy az ellenséges csapatok bármikor hátba lőhetnek minket.
Az extraction mechanika annyiban nyilvánul meg, hogy egy bizonyos idő elteltével megjelenik középen egy kvázi „foglalási pont”. Ide belépve elindíthatunk egy pár percig tartó számlálót, és ha az idő lejárta előtt nem kényszerítenek ki minket a körből, akkor automatikusan megnyerjük a meccset.
A pályák megvalósítása látványos: tele vannak romos épületekkel, ipartelepekkel, víztisztítókkal, bányákkal, dombokkal, akadályokkal, ami nagyon változatossá és emlékezetessé teszi őket. Ez, és persze az, hogy a pályán elhelyezett tereptárgyak nagyrésze rombolható, és a World of Tanksban már látott módon rendkívül látványosan törnek amikor nekik sétálunk. A fejlesztők elmondása alapján több pálya valódi helyszínek – például angliai vagy walesi tájak – alapján készült. Egyetlen komolyabb megkötése a mozgási rendszernek az energiafelhasználás: korlátozott energia áll rendelkezésünkre, ami harc közben lehetővé teszi a sprintelést, viszont, ha egy nyílt terepen támadnak ránk, ezt elfogyasztva könnyen egy kellemetlen helyzetben ragadhatunk.
A Steel Hunters rengeteg különböző mechanikát sorakoztat fel, a hősalapú lövöldözős játékokon keresztül a MOBA-féle meccs közbeni szintlépés és fejlődésen keresztül egészen az extraction mechanikáig. Bár ez elsőre kicsit zavaros lehet, a játékmenete egyszerű és lendületes, a világ érdekes és látványos, a karakterek személyisége pedig elég különböző és emlékezetesek ahhoz, hogy rávegyenek a kipróbálásukra.
Újabb élőszereplős adaptáció érkezett a mozikba a Disney kínálatából. Ezúttal a korai 2000-es évek egyik…
Száz nap. Egy iskola. Egy világ, amely csendben várja a pusztulását – vagy a megváltását.
Nézzük, hogyan sikerült a Misterial Gamesnek Lovecraft örök titkait életre kelteni a Stygian: Outer Gods-ban.