SpellForce: Conquest of Eo – játékteszt
A SpellForce: Conquest of Eo szakítva a megszokott RTS stílustól most egy 4X-szerű formában tér vissza, amiben célunk az lesz, hogy a legnagyobb mágusok legyünk Eo földjén. Egy fix kampány helyett ebben a részben procedurálisan generált kalandokban lesz részünk, amelyek folyamatosan változnak a döntéseink alapján. A siker eléréséhez taktikusan ki kell használnunk a környezetünk, küldetéseink és saját karakterünk adta lehetőségeket. Nem kell viszont megijedni, nem bonyolították túl a „város menedzselést”.
A játék főként a nagy térképen játszódik, ahol több egységet tartalmazó „stackek” formájában tudunk felfedezni. A tornyunk egyfajta bázisként is szolgál és a környezetében lévő területek termelését megkapjuk a körök elején. Később, amikor lesznek hőseink is, azok külön-külön tudnak majd építeni maguknak egy bázist, amelyből szintén erőforrásokat kapunk. Ezeket természetesen meg is kell majd tudnunk védeni, mert előszeretettel támadják meg őket. Elég hamar kitanulhatjuk azt a képességet is, amivel lebegtetni és mozgatni tudjuk a tornyunkat, így nem leszünk a kezdőhelyünkhöz kötve.
A játéknak igényes, kézzel festett hatást keltő stílusa van, amelyek az UI elemeken és küldetés illusztráció során jelennek meg. Több, mint 100 különféle egység modell van a játékban. Nagyon élénk és színes a világ. Ehhez hozzá járul még a háttérzene, ami igazán erős fantasy hangulatot teremt. Az egységek hangjai viszont számomra kicsit gyengének érződnek. Kifejezetten az egységek futásának hangja a csata módban. Az animációk is elég lassúak, de egy kattintásra meggyorsíthatók a csaták során.
Értékelés
74%
Összefoglaló A stílusváltás nem biztos, hogy mindenkinek elnyeri a tetszését. Az autoresolve erősen ellenünk jósolja meg a kimenetelt. Számos random generált kaland és több lehetséges kimenetel. Kontrollerrel irányítva is kényelmes. Sajnos multiplayer mód nincs a játékban.