A Soulstice erősen DmC: Devil May Cry (Az erős vitákat keltő reboot), által inspirált, mind harcrendszerében, mind kamera-irányításban. A környezet gyönyörű, a harcrendszer easy to learn – hard to master, hasonló mechanikákat alkalmazva a korábban említett DmC-hez. 2 főszereplőnk Briar és testvére Lute akik az emberiség megmentésére képes „Chimera”-ák egyike. Ezek a harcosok, 2 lélek uniójából születnek, és az egyetlen haderőt képezik akik képesek felvenni a harcot a „Wraith”-ekkel, melyek az embereket megszállva szörnyetegekké változtatják őket.
A játék egy meglehetősen egyedi grafikai stílussal rendelkezik. A karakterek egy különleges anime stílussal rendelkeznek, bár az arcmimikák nem mindig tökéletesek, a környezet és az effektek összessége bőven kárpótol. A környezet remekül kidolgozott, egyedi és szemetgyönyörködtető, azonban nagy környezeti diverzitásra nem számíthatunk, tekintve, hogy az egész történetünk Ilden városában játszódik (1-2 meglepetésre azért számíthatunk).
A történetvezetésnek egyik legerősebb része az általunk irányított testvérpár dinamikája, az átvezetőkben és harcok közötti dialógusokban érezhető, hogy a testvérpár tagjai nem csak egy testbezárt lélekpár, hanem tényleg törődnek egymással. A Chimera-vá alakulás során Briar szupererőre és állóképességre tett szert, míg Lute teste feláldozása révén misztikus képességekhez jutott hozzá .
Játékmenet szempontjából ez úgy nyilvánul meg, hogy Lute mint egyfajta őrangyal vigyáz Briar-ra. Ez főleg azért lesz furcsa első nekifutásra, mert mindkét karakter irányítása a mi feladatunk lesz a játék során. A hasonló stílusú játékoktól eltérően a védekezésre alkalmas mozdulatainkat Lute biztosítja, aki különböző ellenség és támadástípusoknak megfelelően többféle counterrel segíti Briar épségének megőrzését. Ezen mozdulatok sikertelensége abból fakad, ha túl hamar megnyomjuk a kijelölt gombot, akkor összezavarjuk Lute-ot és amíg ő kétségbeesetten keresi az általunk rosszul jelzett támadást, a tényleges veszélytől nem fog tudni megvédeni. Briar a harc során az offenzív felünket képviseli, illetve a nem hárított / hárítható támadások elől való fizikai kitérés is az ő feladata. Míg Lute a misztikus képességeire hagyatkozik, Briar egy fegyverarzenállal lép a tettek mezejére (pl.: a kezdeti kétkezes kard és kalapács, illetve később megszerezhető ostor és íj).
Lute misztikus képességei 3 fő kategóriába sorolhatóak, ezekből az egyik a már korábban említett counterek, ezen felül aurák és támadó képességeit használhatjuk és fejleszthetjük.
Counterekből három különböző típust használhatunk:
Barrier, mely egy közelharci támadástól védő burokkal veszi körbe Briar-t
Deflection, mely a távolsági támadások ellen véd
Distruption, mely a támadást teljes mértékben semlegesíti, mielőtt az elindulna.
Aurákból egy crimson és egy cobalt aura elérhető, melyek piros és kék színt viselnek. Amíg ezen aurák egyikét körénk vonja Lute, az aurával megegyező tulajdonságú környezeti elemek használhatóvá válnak (platformok, tear maradványok) illetve egyes ellenfelek megsebzéséhez is szükségünk lesz ezen képességre.
Briar ezzel szemben új fegyverek megszerzésével oldja fel a fejlesztési lehetőségeit melyek új kombókat és támadási formákat tartalmaznak.
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…