Kategóriák: CikkekPC tesztek

Songs of Silence – Korai Hozzáférés betekintő

Az auto chess vagy auto battler műfaj eddig nagyrészt megmaradt az online pvp játékok medrében, a Chimera Entertainment ezen igyekszik változtatni következő játékukkal, mely a Songs of Silence. A játék június elején indult el Korai Hozzáférésben. A játék egy automata csatarendszert ötvöz egy Heroes-hoz hasonló, köralapú, világtérképen hősöket mozgató stratégiai játékkal. Azonban a játék legemlékezetesebb része a lehengerlően gyönyörű stílusa. A Songs of Silence teljes képi világa az Art Nouveau vibráló, színes festményei alkotják a karakterek harctéri modelljeitől kezdve a játéktéren át egészen a teljes kezelői felületig. A karakterportrék a legkiemelkedőbbek ebből, ugyanis a három játszható frakció és az egy nem játszható frakció, valamint a semleges, vad frakciók minden egyes egysége kapott egy-egy saját művészi portrét.

A látvány nem lenne elég, ha nem lenne mögötte egy kiválóan felépített világ. Ezen felül az eddig kevés karaktert felsorakoztató történet is érdekes. Bár még csak a világ alapjait bemutató első 4 küldetés érhető el, a bennük elindított szálak egy remek és érdekes kezdeményt mutatnak be, és személy szerint én alig várom a folytatást. A világ alapja egy középkori fantasy környezet, de nem a tipikus elfekkel, orkokkal és törpökkel. A három játszható frakció egymástól alapjaiban eltérő és saját, egyedi játékmechanikákkal operál, valamint az egységeik is teljesen eltérőek egymástól.

A Thousand Kingdoms Starborn frakciója lényegében az emberek, akik ebben a világban óriási bivalyokon lovagolnak a csatába, és szent, égi harcosokat idéznek meg (melyek között szintén van egy bivalylovas, mely még repülni is tud). Az emberek birodalmai a szokásoshoz hűen egymás közti harcokkal van tele, miközben a világvégét ígérő Silence a nyakukban van, fontosabb az egymás elleni harc, mint a túlélés.

A második frakció, akivel találkozunk, az Old Race, akik a Firstborn frakciót képviselik, ők az első intelligens civilizáció, akik az emberek előtt a világot uralták. Nekik az egyedi mechanikájuk abban nyilvánul meg, hogy az általuk elfoglalt telepek nyersanyagait csak akkor kapják meg, ha az kapcsolódik a fényhálózatukhoz. Az ő különleges egységeik a kontruktok, amik hatalmas, varázslat hajtotta „robotok”.

 A harmadik, és jelenleg utolsó játszható frakció, a Crusade névre hallgató vallási fanatikusok frakciója, mely az Old Race kihalásáért is felelős. Ők a Lovecrafti eldritch szörny vonalat követik, sötét, csápos teremtményeket a voidból idézik meg. Az ő egyedi mechanikájuk, hogy a bázisuk egy hatalmas voidkapu, melyet csak úgy tudnak fejleszteni, ha az elnyel elfoglalt falukat/várakat/egyéb területeket.

Ezen kívül, az egyetlen nem játszható frakció maga a Silence.  A Silence egy ősi erő mely puszta jelenlétével képes elszívni az életet a környezetéből. A Silence területei ködösek, sötétek és az eddigiek alapján sajnos helyreállíthatatlanok. A játék világának ezen sötétebb régióiban is megőrzi a vibráló és látványát, a hátborzongató tónusok és a komor világítás használatával. A Silence különlegessége, hogy az általa legyőzött ellenfeleket alakítja át szörnyetegekké, az egységeik kifacsart, groteszk nyálkalényekre emlékeztetnek.

A játék harcrendszere, bár teljesen automatikusan lejátszódó csatákból áll, nem jelenti azt, hogy ezekre semmilyen ráhatásunk nem lesz. A játék kártyarendszerének köszönhetően kapunk beleszólást a csaták kimenetelébe. Minden hadsereget vezető hős karakter saját kártyákkal rendelkezik, és szintlépések során old fel új kártyákat, melyek vagy harc közben használható pozitív vagy negatív hatásokat kifejtő lapok lesznek, vagy a világtérképen kijátszható különleges építmények vagy hadsereg buffok. A különleges építmények teszik lehetővé új egységek toborzását azon a helyszínen, ahol el lettek helyezve.

A területünk irányítása nem érthetetlenül mély, viszont kellően bonyolult ahhoz, hogy ne legyen 5 perc játék után unalmas. A különböző elfoglalható tartományok különböző nyersanyagokat és egységeket termelhetnek, és idővel prosperity-t gyűjtenek, és ha elég összegyűlt egy tartományban, akkor az fejleszthető, ami több nyersanyagot és új egységeket jelenthet számunkra. Egy tartomány maximális szintje jelenleg 3-as, és egy bónusz épületet tudunk felhúzni mindegyikben. Vannak különleges helyszínek is, mint egy mágikus erdő vagy elátkozott falvak, ahol egy expedíciót indítva, és harcban győzedelmeskedve különleges egységeket toborozhatunk a vad frakciók egyikéből.

A műfaji hátrányoktól eltekintve, és a játékmenet egyszerűbb megvalósítása ellenére a Songs of Silence egy zseniális játéknak ígérkezik, feledhetetlen képi világgal és egy érdekes fantasy kalanddal, ami több újat mutat, mint ismerőst. Remélhetőleg a Chimera Entertainment fenntartja a minőséget és egy év játéka szintű címet kaphatunk a Korai Hozzáférés elhagyásakor.

Legfrissebb bejegyzések

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11