Az auto chess vagy auto battler műfaj eddig nagyrészt megmaradt az online pvp játékok medrében, a Chimera Entertainment ezen igyekszik változtatni következő játékukkal, mely a Songs of Silence. A játék június elején indult el Korai Hozzáférésben. A játék egy automata csatarendszert ötvöz egy Heroes-hoz hasonló, köralapú, világtérképen hősöket mozgató stratégiai játékkal. Azonban a játék legemlékezetesebb része a lehengerlően gyönyörű stílusa. A Songs of Silence teljes képi világa az Art Nouveau vibráló, színes festményei alkotják a karakterek harctéri modelljeitől kezdve a játéktéren át egészen a teljes kezelői felületig. A karakterportrék a legkiemelkedőbbek ebből, ugyanis a három játszható frakció és az egy nem játszható frakció, valamint a semleges, vad frakciók minden egyes egysége kapott egy-egy saját művészi portrét.
A látvány nem lenne elég, ha nem lenne mögötte egy kiválóan felépített világ. Ezen felül az eddig kevés karaktert felsorakoztató történet is érdekes. Bár még csak a világ alapjait bemutató első 4 küldetés érhető el, a bennük elindított szálak egy remek és érdekes kezdeményt mutatnak be, és személy szerint én alig várom a folytatást. A világ alapja egy középkori fantasy környezet, de nem a tipikus elfekkel, orkokkal és törpökkel. A három játszható frakció egymástól alapjaiban eltérő és saját, egyedi játékmechanikákkal operál, valamint az egységeik is teljesen eltérőek egymástól.
A Thousand Kingdoms Starborn frakciója lényegében az emberek, akik ebben a világban óriási bivalyokon lovagolnak a csatába, és szent, égi harcosokat idéznek meg (melyek között szintén van egy bivalylovas, mely még repülni is tud). Az emberek birodalmai a szokásoshoz hűen egymás közti harcokkal van tele, miközben a világvégét ígérő Silence a nyakukban van, fontosabb az egymás elleni harc, mint a túlélés.
A második frakció, akivel találkozunk, az Old Race, akik a Firstborn frakciót képviselik, ők az első intelligens civilizáció, akik az emberek előtt a világot uralták. Nekik az egyedi mechanikájuk abban nyilvánul meg, hogy az általuk elfoglalt telepek nyersanyagait csak akkor kapják meg, ha az kapcsolódik a fényhálózatukhoz. Az ő különleges egységeik a kontruktok, amik hatalmas, varázslat hajtotta „robotok”.
A harmadik, és jelenleg utolsó játszható frakció, a Crusade névre hallgató vallási fanatikusok frakciója, mely az Old Race kihalásáért is felelős. Ők a Lovecrafti eldritch szörny vonalat követik, sötét, csápos teremtményeket a voidból idézik meg. Az ő egyedi mechanikájuk, hogy a bázisuk egy hatalmas voidkapu, melyet csak úgy tudnak fejleszteni, ha az elnyel elfoglalt falukat/várakat/egyéb területeket.
Ezen kívül, az egyetlen nem játszható frakció maga a Silence. A Silence egy ősi erő mely puszta jelenlétével képes elszívni az életet a környezetéből. A Silence területei ködösek, sötétek és az eddigiek alapján sajnos helyreállíthatatlanok. A játék világának ezen sötétebb régióiban is megőrzi a vibráló és látványát, a hátborzongató tónusok és a komor világítás használatával. A Silence különlegessége, hogy az általa legyőzött ellenfeleket alakítja át szörnyetegekké, az egységeik kifacsart, groteszk nyálkalényekre emlékeztetnek.
A játék harcrendszere, bár teljesen automatikusan lejátszódó csatákból áll, nem jelenti azt, hogy ezekre semmilyen ráhatásunk nem lesz. A játék kártyarendszerének köszönhetően kapunk beleszólást a csaták kimenetelébe. Minden hadsereget vezető hős karakter saját kártyákkal rendelkezik, és szintlépések során old fel új kártyákat, melyek vagy harc közben használható pozitív vagy negatív hatásokat kifejtő lapok lesznek, vagy a világtérképen kijátszható különleges építmények vagy hadsereg buffok. A különleges építmények teszik lehetővé új egységek toborzását azon a helyszínen, ahol el lettek helyezve.
A területünk irányítása nem érthetetlenül mély, viszont kellően bonyolult ahhoz, hogy ne legyen 5 perc játék után unalmas. A különböző elfoglalható tartományok különböző nyersanyagokat és egységeket termelhetnek, és idővel prosperity-t gyűjtenek, és ha elég összegyűlt egy tartományban, akkor az fejleszthető, ami több nyersanyagot és új egységeket jelenthet számunkra. Egy tartomány maximális szintje jelenleg 3-as, és egy bónusz épületet tudunk felhúzni mindegyikben. Vannak különleges helyszínek is, mint egy mágikus erdő vagy elátkozott falvak, ahol egy expedíciót indítva, és harcban győzedelmeskedve különleges egységeket toborozhatunk a vad frakciók egyikéből.
A műfaji hátrányoktól eltekintve, és a játékmenet egyszerűbb megvalósítása ellenére a Songs of Silence egy zseniális játéknak ígérkezik, feledhetetlen képi világgal és egy érdekes fantasy kalanddal, ami több újat mutat, mint ismerőst. Remélhetőleg a Chimera Entertainment fenntartja a minőséget és egy év játéka szintű címet kaphatunk a Korai Hozzáférés elhagyásakor.
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…