Az idei túlélőjáték lavinát folytatva, idén februárban hagyta el a korai hozzáférést és jelent meg teljes értékű játékként a Smalland: Survive the Wildshoz, mely a Groundedhez hasonlóan azt a kérdést teszi fel, hogy vajon milyen is lenne egy túlélőjáték a hátsó kertben? A Groundeddel ellentétben azonban a Smalland nem emberek, hanem tündérszerű aprólények (ténylegesen ez a nevük, smallfolknak hívják őket) bőrébe bújva kell egy, az emberek által hátrahagyott barátságtalan területen.
A játék elején testre szabhatjuk a smallfolkunk kinézetét, néhány opcióval játszhatunk csak, hisz nem a legmélyebb karakterkészítőt kapjuk, viszont olyan érdekes beállításaink is lesznek, mint például a karakterünk antennájának alakja, és világításának színe. Ez után rögtön a történet intrójába csöppenünk, ahol megtudjuk, hogy a smallfolk közösségek már egy jó ideje rejtőzködnek a külvilág elől, biztonságban elrejtőzve a The Burrow nevű bázisukon. A játék elején parancsnokunkkal éppen a Burrow-on kívül felderítést végzünk, ugyanis a Burrow lakói szeretnének visszatérni a felszínre. A mi feladatunk a világ felderítése, és annak megállapítása, hogy élhető-e a felszín. Közben pedig számos fontos smallfolk fog küldetéseket biztosítani számunkra, melyek egyrészt a történetet görgetik tovább, másrészt oldanak fel jobb felszerelést számunkra. A világot járva számos különböző frakcióval fogunk találkozni, amelyekből mindegyik számára segítséget nyújthatunk, és a területüket feltérképezve előkészíthetjük sajátjaink visszatérését.
Nyilvánvaló, hogy ez nem egy egyszerű feladat. Ahogy felfedezünk és haladunk előre a kampányban, rengeteg veszéllyel fogunk találkozni, rögtön a játékba csöppenésünkkor például megvadult lódarazsak támadnak ránk és sebesítik meg a vezetőnket. A világban a darazsakon túl számos ellenséges és barátságos teremtménnyel találkozhatunk, például pókokkal, kisebb méretű állatokkal (pl. békák és cinegék) és még ellenséges smallfolk törzsekkel is. És ha ez még nem lenne elég, a viharok, az eső – nem hangzik durvának, de gondoljunk bele, hogy a smallfolkban akkora teretménnyel játszunk, mint egy fémkupak -, az időjárás, a hőmérséklet és az évszakok múlása is ellenünk dolgozik majd, és arra kényszerít, hogy alkalmazkodjunk a túléléshez. Szerencsére a Smalland számos eszközt és segítséget biztosít számunkra, melyek segítségével megbirkózhatunk az elénk kerülő akadályokkal.
A saját táborunk megszervezése, nyersanyagok begyűjtése és receptek tanulása lesz a játékélmény központi tevékenyége, különös hangsúlyt fektetve az olyan elemek megszerzésére, mint a szárnyak, az első lovagolható rovarok és a jobb nyersanyagok begyűjtéséhez és a fejlettebb épületek megépítéséhez szükséges eszközök. A különböző frakciók, által adott küldetések szővik a történetet, miközben a saját tempónkban fedezzük fel a világot, és az eltűnt óriás civilizáció által hátrahagyott romokat.
Lévén, hogy pici teremtmények vagyunk egy hatalmas világban, a használt nyersanyagaink egy picit eltérnek azoktól, amiket a hasonló játékokban megszokhattunk. Az apró ágak képezik a fát és a fű a rostot, apró köveket gyűjtünk, majd nagyobb köveket törünk össze, végül pedig eldobott fém kupakokat gyűjtve készítünk fém eszközöket. A szarvasbogarak és a hangyák, amelyek a kaland elején megkeserítik az életünket, hamarosan kitin és bogárdarabok forrásává válnak, amelyekkel jobb fegyvereket és szerszámokat építhetünk.
A játék egyik leglenyűgözőbb része az élőlények változatossága. Minden rovarnak több fajtája van, és lehet, hogy egy amúgy szelídíthető rovar épp egy nem szelídíthető verzióját próbáljuk meg befogni, miközben az vadul az életünkre tör. A szelídítés folyamata nagyon egyszerű, ha megtanuljuk milyen eledelre van szükség az adott rovarhoz, a csali kifőzése után csak annyi dolgunk van, hogy megmutatjuk nekik, hogy mi vagyunk a főnök (jól ellátjuk a bajukat), majd dobunk neki egy kis csalit. A legjobb, hogy egy nemrég kiadott frissítésnek hála, van egy party limitünk, mely lehetővé teszi, hogy egynél több szelídített kísérőnk legyen.
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…