A Slime Rancher 2 egy varázslatos kaland játék és farm-szimulátor ötvözet, mely a színpompás Rainbow Island világának a felfedezésére invitál minket, miközben gondoskodnunk kell az azt lakó aranyos, nyálkás kis lényekről. Ez a játék a Slime Rancher 2017-ben nagy sikereket elérő első részére épít, új karakterekkel, slime szörnyekkel, kibővített farmhelyszínekkel és egy hatalmas, titkokkal teli térképpel, amely számos színes kalandot tartogat. Beatrix LeBeau ismét visszatér, hogy folytassa élő slimeokkal teli útját, és ezzel egy új korszakot nyit meg a nyálka szörnyek tenyésztésének világában.
A Slime Rancherben látott, bűbájos világ és az egyszerű, de élvezetes játékmenet mind-mind visszatér a folytatásban. A hasonló valaminek a farmolásán alapuló játékok számára sok esetben egy folytatás talán felesleges is lenne, hiszen a Slime Rancher esetében is, az eredeti játék egy teljes élményt nyújt, amire, ha megpróbálunk ráépíteni, nem biztos, a pozitív végkimenetel. A Slime Rancher 2-t kézhez kapva azonban egyértelművé vált, hogy a Monomi Park fejlesztői képesek voltak megőrizni az eredeti játék varázsát, miközben több helyen is bővítették azt.
A játék legnagyobb újítása az, hogy a slimeok fajtáinak számát hatalmasra emelték az eredeti játékhoz képest. Míg néhány korábbi nyálka, például a Quantum és a Tangle, egyelőre nem jelenik meg a folytatásban (ez valószínűleg változni fog, tekintve a játék korai hozzáférésű mivoltát), a fejlesztők több új, kreatív nyálka fajtát vezettek be, amelyek kiválóan illenek Rainbow Island színes világához. Ezek a nyálkák nemcsak esztétikailag feltűnőek és érdekesek, de új mechanikákat is bevezetnek a játékba, ezzel gazdagítva a játékmenetet. A játékban továbbra is jelen vannak a Tarr típusú nyálkák, amelyek némi veszélyérzetet hoznak a játékba, ezzel megőrizve a játékban található minimális kihívást.
Rainbow Island lenyűgöző látványvilággal bír: a táj színesebb és tágasabb, mint az első játék helyszínei. A terület bőséges lehetőséget kínál, és úgy érződik, mintha a Monomi Park szinte teljesen új, tágasabb világot alkotott volna, miközben megőrizte az eredeti játék szerethető vonásait. Az új ranch, amit ezúttal egy „Conservatory” – valójában egy hatalmas üvegház. Ez nagyobb szabadságot kínál és sokkal több helyet biztosít a fejlesztéseink és slime tárolóink számára.
A játékban elérhető dekorációk és bútorok az Animal Crossing játékmenetére emlékeztetnek. Lehetőségeink között szerepelnek dísznövényektől kezdve egészen a látványos, óriás dekorációkig minden, amit csak el tudunk képzelni. Ezeket a dekorációs tárgyakat pedig bárhol el tudjuk helyezni a farmunk területén belül. Annak alsóbb szintjein különféle gépek és kiegészítők is rendelkezésre állnak, amelyek segítenek a felfedezés gyorsításában. Mindez lehetőséget nyújt arra, hogy a farm sajátos hangulatot kapjon, és igazán személyre szabható legyen.
A játék alapjait tekintve a Slime Rancher 2 játékmenete nem sokban tér el az előző résztől. A kézben tartott porszívónk segítségével nyálkákat gyűjtünk, majd ugyan ezen eszközzel bedobáljuk őket a saját kenneljükbe és gondozzuk őket, majd az általuk termelt plortokat összegyűjtve pénzhez jutunk, amiket tetszés szerint a farm fejlesztésére vagy dekorálására költhetünk. Bár a játékmenet ismerősnek tűnhet az első rész játékosa számára, mégis kellemesebb élményt kapunk annál, ami annak köszönhető, hogy a fejlesztők az eredeti mechanikák finomítására összpontosítottak, nem pedig arra, hogy felesleges változtatásokat vezessenek be. A játék összetettségét az egyes nyálkák kémiai tulajdonságai adják: minden nyálkának saját étrendi igényei vannak, különféle viselkedési formákat mutatnak, és megfelelő tartási körülményeket igényelnek.
A játék gyengesége talán a narratíva hiányossága. Bár a Slime Rancher sosem volt különösebben történetközpontú, a játék folytatása során a fejlesztők megragadhatták volna az alkalmat, hogy érthetőbb indokokat adjanak arra, hogy miért vág bele Beatrix ebbe az új kalandba Rainbow Island-en.
A vizuális megjelenés és a hangulat szintén sokat fejlődött. A grafikai elemek letisztultabbak és továbbra is élénkek, a kis nyálka lények pedig továbbra is remek kabalákat jelentenek a játéknak. A játék hangjai és zenéje kellemes és megnyugtató atmoszférát teremtenek, és tökéletesen passzolnak a szigeten való kalandozáshoz.
A Slime Rancher 2 játékmenete összességében olyan, mint egy könnyed séta a szabadban: pihentető, és nincs igazi veszélye annak, hogy tartós kudarcot valljunk. A legrosszabb, ami történhet, hogy néha üres kézzel térünk vissza egy felfedezés után. A Tarr nyálkák fenyegetése is könnyen kezelhető, ha a odafigyelünk rájuk, így a játékban nincs valódi büntetés, ami szintén hozzájárul a relaxációs élményhez.
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…
Mit kapunk, ha a szerelmünk a horror zsáner iránt sosem szűnt meg és ezt összekeverjük…
Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…