Kategóriák: CikkekPC tesztek

Sker Ritual – játékteszt

Akik ismerik a Wales Interactive korábbi játékát, a Maid of Skert, számos ismerős elemmel fognak találkozni a Sker Ritualban, ugyani elődje nagyban járult hozzá a játék alapozásához, mely egy kooperatív FPS spin-off, amely a szorongást és a horrort a Call of Duty Zombies és Killing Floor játékok által népszerűvé tett köralapú túlélésre cseréli, bár az ellenfeleket és pályákat az elődjétől veszi kölcsön.

A Sker Ritualban, jelenleg négy pálya áll a játékosok rendelkezésére, amelyeken 1-1 egyedi küldetésszál vihető végig, mely a Call of Duty Zombipályáival ellentétben küldetésjelölőkkel és feladatleírásokkal segít minket a végig játszásukban. Egyedül vagy akár három másik játékossal online játszva, a megszokott pisztolyos kezdéssel indít az összes pálya, és ahogy haladunk előre pontokat gyűjtünk, amiket fegyverekre válthatunk be, fejleszthetjük a már meglévőket, és Call of Duty inspirált perkeket vehetünk, melyek segíthetnek túlélni az egyre nehezedő hullámokat. A pontokért vásárolt perkeken kívül egy szintlépés alapú fejlődési rendszer is van a játékban, melyen keresztül számos bónuszt és változtatást választhatunk az aktív képességünknek, a gránátunknak és a gyógyító elixírünk számára.

Ahogy telik az idő, az ellenséges hullámok egyre félelmetesebbek lesznek. Kezdetben csak alapszintű zombihoz hasonló „Quite One”-ok támadnak ránk, de rövid idő alatt megjelennek a fejlettebb ellenségtípusok, akik tüzet dobálnak és elektromos íveket húznak felénk, később előjönnek groteszk banyák, láthatatlan Killing Floor-ra emlékeztető lények, búvársisakos szörnyek és még sok más. Hogy még rosszabb legyen a helyzet, időnként elit ellenségeket is rád dobnak, akiknek a legyőzéséhez jelentős tűzerőre van szükség, ezen ellenfelek ugyanis boss mennyiségű életerővel rendelkeznek, és néhány esetben külön mechanikái vannak a megölésüknek.

A Sker Ritual, bár darabosabb, mint egy átlag AAA kategóriás lövöldözős játék, remek játékélményt nyújt egy olyan műfajban, ami nem lett túlságosan képviselve az utóbbi években (bár a Killing Floor 3 rövidesen megjelenik, így változtatva ezen a helyzeten). Ez az élmény azonban nem mentes a problémáktól. A PS5 konzolon játszva, amikor az akció kellően hektikussá válik, még a Performance beállítással játszva is észrevehető lassulás tapasztalható. Az ellenfelek és a játékosok erőssége nem igazán kiegyensúlyozott, különösen akkor, ha egyedül vagy hiányos partival játszunk. Kiemelkedően frusztráló az, hogy a játék nem dedikált szervereket használ, tehát hogyha nem mi vagyunk a host egy matchmade játékban, és a host játékos kilép játék közben, mindenki más kikerül a főmenübe.

A játékban négy „Sker Pass” elérhető, melyekkel kozmetikai jutalmakat oldhatunk fel, mint például maszkokat a karakterünk számára, menüháttereket és még sok mást. Ezek mind ingyenesen elérhetők azok számára, akik megvették a játékot, és kiválaszthatjuk milyen sorrendben kívánjuk feloldani őket, valamint menet közben is tudjuk váltogatni, hogy melyikkel haladunk. Ezen kívül vannak megvásárolható pakkok is, melyek egy adott tematikát követve adnak ki egy szettet, azonban a játékmenetre ezeknek sincs semmi hatása.

Legfrissebb bejegyzések

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11