Furcsán alakult az elmúlt években a normál VR headsetek piaca, a HTC Vive és az Oculus Rift nem tud kellő számú felhasználóhoz eljutni, míg a PlayStation VR gyakorlatilag a legtöbb háztartásban ott virít a konzol mellett. Legalábbis semmiképp sem elhanyagolható, hogy már 2 milliónál is több ilyen headsetet vásároltak a játékosok, miközben reklámja szinte semmi nem volt. Jobban terjedt szájról szájra, mintsem tényleges hirdetés által. Persze a játékkínálat lehetne nagyobb, de a Sony tesz róla, hogy ami érdemes rá, azt átportolják, és mindemellett saját címekkel is szédítik a a PlayStation szerelmeseit. Mint például a Farpoint vagy a The Inpatient, tehát a rendszerrel nincs gond, és a játékosok elégedettek. Ám a japán vállalat igen sokáig félt attól, hogy a HTC Vive és az Oculus Rift kínálatával szemben elmarad a felhasználói érdeklődés, így nagyon visszafogottak voltak. Úgy gondolták, ha nem jön be, legalább nem kavar majd nagy port.
Ám az eszköz nem, hogy nem bukott meg, de a VR-t használók közel felének van PS VR-ja. Nemrég bejelentették a VR 2.0-t, ami alapvetően semmi különlegeset nem tartalmaz, csak kicsit kényelmesebb kialakítást és egy picit más formát. Maximum azoknak lehet érdekes, akik még csak tervezik a beszerzését, szinte biztos, hogy az aktív használók csak ezért nem fogják lecserélni.
Mivel sikeresnek bizonyult komolyabb támogatás nélkül is, ezért a Sony úgy döntött, hogy az idei év végére el szeretnék érni, hogy legalább 280 játék legyen játszható a virtuális valóságban.
Emellett szeretnének terjeszkedni is, így a legtöbb viszonteladójuknál a következő hónap közepéig akciósan vásárolható meg maga a PlayStation VR, illetve különböző csomagok. Elmondásuk szerint a legkisebb összeállítás akár 199 $-ért, azaz körülbelül 50 000 forintért is hazavihető. (Ami közel a harmada az eredeti indulóárának.)
4 millió háztartásba szeretnék, ha eljutna a sisak az év végéig, ez az a határ, amire már megéri a Sony támogatása nélkül is fejleszteni. Mindemellett a piaci verseny szempontjából a Sonynak fontos, hogy már eleve jelentős lemaradásból induljon a Microsoft a VR-piacon, hiszen a Windows Mixed Reality platform mögött még közel sincsen akkora felhasználóbázis, amivel bármelyik jelenlegi VR-t gyártó cég rendelkezik, vagyis az óriáscégnek innentől kezdve az üldöző szerepét kell játszania. Ez az Xbox One és a PlayStation 4 csatáján látszik, hogy elég kellemetlen feladat, és félreértés ne essék, nem állítjuk, hogy a PlayStation jobb, mint az Xbox, ezt mindenki döntse el maga, de az tény, hogy a virtuális valóság piacán jelenleg a Sony uralkodik, ez pedig annak köszönhető, hogy megfizethető áron minőséget biztosít. És most, hogy komolyabban is veszik, ki tudja, mit fognak még alkotni. Mindemellett a Microsoft biztosan nem fogja annyiban hagyni, hogy a Sony elfoglalja az egész piacot, teljesen egyedül. Hogy mik a terveik, ezt sajnos nem tudhatjuk, de egy biztos…. Mi, játékosok csak jól járhatunk az óriások küzdelmével.
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…