Ship of Heroes – betekintő
A Ship of Heroes, a City of Heroes egyfajta spirituális örököse szeretne lenni, és bár a CoH rajongói nagyon várják a következő nagy szuperhősös MMO-t, az első benyomások alapján a Ship of Heroes nem tűnik a jó örökösnek. A Heroic Games nagy léptekkel halad előre a játék piacra juttatásában, bár a teljes verzió még nagyon messze van, az általuk publikált frissítések egyre kisebb volumenűek, így valószínűsíthető, hogy közel vannak már a játék véglegesítéséhez. Nemrég kaptunk egy meghívót, hogy kipróbáljuk a játékot, és bepillantást nyerjünk a játék világába.
Minden City of Heroes veterán tudja, hogy egy szuperhősös MMO alapja a részletes és mély testre szabást lehetővé tevő karakterkészítő. Ebben a tekintetben a Ship of Heroes nem hagy kívánni valót maga után. A játékot elindítva lehetőségek bőséges tárháza áll rendelkezésünkre, és a karakterünk külsőjét és kosztümét is saját ízlésünkre alkothatjuk meg, az egyetlen előre meghatározott tényező a karakterünk testfelépítése, mely estén 4 előre elkészített közül választhatunk. A karakterünk harci stílusát és képességeit is itt választhatjuk ki, mely a City of Heroes formula alapján egy elsődleges és egy másodlagos harci stílust választhatunk, melyek akár ütközhetnek akár épülhetnek egymásra is. Lehetünk mindenható mágusok, akik még gyógyítani is képesek, lehetünk technológiai géniuszok, akik fegyverekkel és találmányaikkal harcolnak. A választási lehetőségek mindenképp érdekesek és remek ösztönzés arra, hogy új karaktereket készítsünk és kipróbáljuk a különböző képességfák keverését.
A varázslat nagyrésze sajnos a játékba lépéssel szerte foszlik. A képességeink és adottságainkat megtekintve minden karakter lehetőséget kap super speed és repülés használatára. A super speed segítségével könnyedén szaladhatunk át a városunk egyik részéről a másikra, a repüléssel pedig nincs olyan magaslat, amit ne tudnánk elérni. Mindkettő közlekedési mód hordozza magával a negatívumait: A repülés nehezen irányítható, szaggatott és az interaktív elemek, mint például az automatikus ajtók, nem mindig működnek – ez a super speedre is érvényes, azonban az még képes minket kilőni, ha nekiszaladunk bizonyos tereptárgyaknak.
Ezek azonban a kisebb problémák amellett, hogy a felhasználói felület szinte teljesen olvashatatlan. A képességek és tárgyak leírása sok helyen hiányzik, a mechanikák nincsenek elmagyarázva és mindenre magunknak kell rájönnünk. A haj és a köpeny fizikája teljes mértékben kikapcsol, ha egy kicsit eltávolodik a kamera a karakterünktől, és azt a látszatot kelti, mintha a karakterünk egy falapot a hátára kötve rohangálna a város körül. És ha már a város. A játék világa a központi várost és a körülötte elhelyezkedő különböző kerületeket foglalja magában. Ezek a kerületek rendkívül változatosak, azonban kísértetiesen üresek, a harcok jelenleg csak a belső területeken történnek, azonban maga a harc is borzalmasan „lebegős” semmiféle visszajelzés nincs arról, hogy az ellenfeleink épp egy tűzkör közepén állnak, vagy arról, hogy épp valaki hátba lő minket. Előfordult, hogy egy ellenfél úgy ölt meg, hogy észre sem vettem, hogy rám támadott, csak a csökkenő életerőcsíkom tűnt fel, és mire megtaláltam a támadót már éledhettem is újra.
A játék küldetéseit a hősök főhadiszállásán osztják ki ránk, és választhatunk a hajó különböző kerületein elhelyezkedő küldetések közül. A tesztelés során nem találtam csatlakozási pontot a különböző kerületek történetei között, nem tűnik úgy, hogy a Heroic Games Corporation egy nagy átfogó narratívát tervezne a játékuknak.
A küldetések a hagyományos MMO formulákat követik, a legelső, amit személy szerint felvettem a Mágusok Tanácsának kérése volt. A Tanács épülete érdekes látványvilágot kínált, de úgy éreztem, mintha egy korai 2000-es évekbeli MMO látványát kelti. Ide érkezve azt az utasítást kapjuk, hogy számoljuk fel a városban működő fekete piacot. Megérkezve kimentjük a Tanács erekjéit, és felperzseljük az üzemeltető gengsztereket. Azonban ez a folyamat is akadályokba ütközik, ugyanis a fekete piac pincéje közös a játékosok között, és nagyon kevés ellenfél helyezkedik el benne, így ha csak 1-2 ellenfelet mások tesznek a hűvösre, akkor percekig várnunk kell arra, hogy újraéledjenek, ugyanis ha elhagyjuk a fekete piacot, akkor a küldetés már befejezett részeit is újra kell csinálnunk, ami az ellenfelek különböző típusa miatt még több várakozást eredményez.
Összességében a játék jelenleg egy vegyes élményt nyújt. A karakterkészítés és a képességek egy érdekes játékkal kecsegtetnek, azonban a játékmenet nagyon csiszolatlannak érződik, a látványvilág pedig a 2000es évek kevés részletességű és a modern unity asset flip játékok egy nagyon bizarr szerelemgyerekére emlékeztetnek. Ezen felül a játékot meg is kell majd vennünk megjelenés után, majd a további játékhoz elő kell fizetnünk, azonban a fejlesztők elmondása szerint semmilyen más in-game vásárlási lehetőségünk nem lesz, és minden elérhető lesz számunkra, amíg az előfizetés tart.