Oldal kiválasztása

SHIFT87 – Betekintő

SHIFT87 – Betekintő

A SHIFT 87 egy sétaszimulátor, amely egy természetfeletti munkahelyre invitál minket mely során, hogy egy időhurokban anomáliákat keresnünk, és ezáltal kitörni belőle. A játék a műfaji határokat erősen feszegeti, és egyedi élményt kínál azok számára, nem bánják, hogy minden ellenére a játék fő stílusa végig a sétaszimulátor marad. A SHIFT 87 a maga nemében hasonló a legendás P.T. demóhoz, hiszen egy olyan cím, mely a horror és a sétaszimulátor műfajok sajátos keverékét nyújtja, a P.T.-vel szemben azonban a SHIFT87 szerencsére megélhette a megjelenése napját.

A játék kezdetén egy különleges tárggyal ébredünk, és egy titokzatos hang közli velünk a feladatunkat: jelenteni kell minden rendellenességet, amit az épületen belül érzékelünk. A kis irodaépület, ahol találjuk magunkat, két folyosót, két szobát és számtalan kisebb részeket tartalmaz. Ebben az első ránézésre nyugodtnak tűnő környezetben azonban egy dimenziós anomália húzódik meg, amelyet fel kell derítenünk és dokumentálnunk. A birtokunkban lévő eszközzel be kell szkennelnünk ezeket az anomáliákat, majd tovább kell mennünk a következő folyosóra, amely visszavezet minket a kiindulási ponthoz, a lifthez. És itt kezdődik a hurok: ha helyesen felderítettük és dokumentáltuk az anomáliát, a következő körben újakat fogunk találni, ha viszont hibáztunk, kezdhetjük elölről az egész folyamatot, azonban az anomáliák száma és elhelyezkedése minden alkalommal változni fog.

A játék viszonylag kis térképekkel dolgozik, de a különböző anomáliák megtalálása rendkívül nehéz és időigényes feladat, és gyakran azzal jár, hogy egyetlen hibás jelentés miatt mindent újra kell kezdeni. Bár a játék ötlete izgalmas, és a környezet esztétikailag gyönyörűen fest, a sikeres jelentésadás nehézsége és az ismétlődő hurok mechanikája hamar monotonná válik.

A SHIFT 87 tartalma, bár rendkívül rejtélyes és kihívást jelentő, meglehetősen csekély. A játék három óránál rövidebb idő alatt befejezhető, ami erre a hosszra rádob, hogy anomáliák jelentése minden alkalommal változik, ami hibás dokumentáláshoz vezet, ami miatt a több órányi játékidőt veszíthetünk. A klasszikus memóriajátékból vett elemeket keveri a puzzle játékok mechanikájával, de a szabályok szinte mind a játékos ellen dolgoznak. A hurok és a kis térképek ismétlődése végül egy ketrec érzését kelti, amely frusztrálóvá és fárasztóvá teszi a játékot azok számára, akik kihívást és logikát keresnek egy ilyen típusú élményben.

A játék alapötlete és esztétikai kivitele remek. Az anomáliákkal teli zónák vizuális megvalósítása nagyon sokszor a Control furcsa sci-fi világára emlékeztet, ami mindig nagy pozitívum, hiszen a Control legemlékezetesebb eleme a fantasztikus világa volt. A SHIFT 87 díszlete és hangzásvilága kiválóan sikerült, és a játék javasolja is, hogy fejhallgatóval és sötétben játsszunk, hogy teljesen belemerülhessünk ebbe a rémálomszerű világba. Ami kimondottan nagy pozitívum, és az első pár hibázásnál el is tudja terelni a figyelmet a teljes újrakezdésről, azonban hosszútávon a mechanikák, amelyekre a játék épít, komolyan próbára teszik a türelmünk. Minden egyes hiba drasztikusan büntet, és sok hibázás után sem segít, sőt, a mechanikák megkavarásával még hátráltat is.

A SHIFT 87 egy rendkívül érdekes és hangulatos játékötletet valósít meg, de a kivitelezés és a játékmenet mechanikája keményen bünteti az elkövetett hibáink.

Translate »