A Shadow Tactics: Blades of the Shogun készítőinek leújabb, és sajnálatos módon utolsó játékát köszönthetjük a Shadow Gambit: The Cursed Crew-ban. A játék megjelenése után nem sokkal érkezett a hír, miszerint a stúdió bezárja kapuit a Cursed Crew 2 DLC-jének megjelenése után. Ezen teszt első felében az alapjátékról, a másodikban pedig a 2 új DLCről, a Zagan’s Ritualról és aYuki’s Wish-ről lesz szó.
Történetünk ott kezdődik, hogy Afia Manicat, az egyik általunk irányítható kalóz, a Red Marley öntudattal rendelkező hajóval (aki a mentés-mechanikát biztosítja számunkra) elindulnak a hajó előző kapitányának kincsét megkeresni. A Mimimi Games fantasztikus munkát végzett, a sztori egy varázslatos, bajtársiassággal teli, és veszélyekkel jócskán teli dark fantasy-tengeri kalandot tartogat számunkra. A játékvilág kellően változatos ahhoz, hogy a játék végéig érdekes legyen, látogatunk élő dzsungelektől, összetört emlékekkel teli szellemdimenziókig.
A repetitív játékmenet igencsak megunható lenne, azonban ez nem következik be, melyhez hatalmas mértékben hozzájárul az, hogy mennyire gyönyörű játékról beszélünk. A karakterekből sugárzik a stílus és az egyediség, elég említenünk a legénység vak mesterlövészét, a lövészt, aki a hátán viselt ágyúval csapattársait tudja magaslatokra fellőni, vagy akár a fejetlen kincsvadászunkat. A legénységen felül a játék helyszínei lélegzetelállítóan szépek, színesek és egytől egyig emlékezetesek, de úgy gondolom a cikkben látható képek magukért beszélnek a játék ezen részeit illetően.
A Shadow Gambit a Mimimi Games-től szokványos felülnézetes csapat-alapú lopakodós taktikai játék, ahol a mentés-visszatöltés rendszer egy konkrét játékmechanika. A hajónk ugyanis képes pillanatokat eltárolni, amikhez hibázás esetén visszatérhetünk, elhasználva azt a töltetet. Ez a mechanika meglepően jól bele lett építve a játék körítésébe. És ha már körítés: a Desperados és Blades of the Shogun realisztikus világai után a Shadow Gambit egy elátkozott, élőholt kalózokkal és a velük harcot felvevő inkvizícióval megfűszerezett világot építettek fel.
A játékmenet maga ismerős lesz mindenkinek, aki valaha játszott a Mimimi régebbi játékaival: a fő cél továbbra is az ellenfelek látóterének elkerülése, és azok csendes semlegesítése, miközben teljesítjük a feladatainkat és eljutunk a pálya végére. Ellenfeleink figyelmének elkerülésében segítségünkre lesznek a pályákon elhelyezett rejtekhelyek, illetve csapatunknak az a képessége, hogy megfelelő együttműködéssel egész őrjáratot ki tudunk iktatni, nincs ugyebár riadó, ha senki nem tudja fújni a kürtöt.
A küldetések során a 8 legénységtagunkból 3-at hozhatunk magunkkal a helyszínre, akik kiválasztásakor figyelembe kell vennünk mindegyikük specialitását: vannak, akik a mobilitásban jeleskednek, akik a testek elrejtésében és azok, akik a lezárt területekre való bejutásban. Ezen felül a helyszín és napszak is nagy szerepet játszik abban, hogy hogyan tudjuk megközelíteni a céljainkat. Van ugyanis olyan a legénységben, aki nem tud úszni, limitálva így a mobilitásunk, alternatív útvonalak tekintetében. Sok esetben elérhető számunkra egy biztonságosabb, de hosszabb, valamint egy rizikósabb, de sokkal gyorsabban végig járható útvonal, és csak rajtunk áll, hogy melyiket választjuk.
Az alapjáték összességében egy alsó hangon is 26 órás élményt nyújt egy érdekes történettel, emlékezetes karakterekkel és játékmenettel, valamint egy feledhetetlen és színes világgal. Nem tudom eléggé ajánlani a Mimimi games játékait, főleg a Shadow Gambit-et, képek és szavak nem tudják átadni úgy a tényleges élményt, mint a játék maga.
A Shadow Gambit két darab kiegészítőt kapott a megjelenést követő pár hónapban, cím szerint a Zagan’s Ritual-t és a Yuki’s Wish-t. Mindkettő saját különálló, a karakterre öszpontosuló történettel és új szigetekkel érkezik.
Zagan’s Ritual
Az első kiegészítő új karaktere Zagan, aki egy tudós, aki mindent megtenne az új tudás megszerzése érdekében mellesleg pedig az inkvizíció egy magas rangú tagja. Mivel a játék során az inkvizícióval harcolunk, így számos hasonló rangú ellenféllel találkozunk, főleg a játék utolsó részében, így egy érdekes csavar, hogy új legénységtagunk lényegében az egyik elit ellenfél, egy kis elátkozott csavarral.
Zagan története azzal kezdődik, hogy a saját szigetére invitál minket, ahol a gót stílusú kastélyát és annak környező területeit feltérképezve kapunk betekintést a tudós okkult kísérleteibe. A tudós a mi segítségünket kéri a legújabb kísérletével kapcsolatban, mely során a Maiden’s fire erejét akarja megszerezni magának (ami az inkvizíció legnagyobb fegyvere az elátkozottak ellen).
A történet során az új társunk interakciói alapján mélyebb betekintést nyerünk az inkvizícióba és annak alapulásának történetébe, és remekül kiegészíti az alapjáték alatt megszerzett tudásunkat. Zagan karaktere abból a szempontból rendkívül érdekes, hogy továbbra is egy antagonisztikus, és a legkevésbé sem jószándékú tudósról beszélünk, aki feladná az egész legénységet, ha olyan tudást kínálnának érte, melyet még nem tud magáénak. Emiatt viszont azt éri el a játék, hogy bár egy remekül megírt karakert kapunk, közel sem lesz olyan szerethető, mint a legénység többi tagja.
Ez a kiegészítő remek kiegészítése az eredeti sztorinak mely a fő története mellett betekintést ad az ellenséges frakció működésébe, tovább erősítve a játék világépítését.
Yuki’s wish
A másik kiegészítő szintén elérhetővé tesz számunkra egy új karaktert, ezen esetben azonban egy ismerős arccal találkozunk, már ha játszottunk a Mimimi games korábi játékaival. Yuki ugyanis a Shadow Tactics Blades of the Shogun egyik közkedvelt karaktere volt eredetileg.
Yuki hű marad az eredeti karakteréhez, és itt is egy csapdaállításon alapuló játékstílust megtartva halálosabb, mint valaha volt. Az egyik leghasznosabb képessége, melyet az átkának köszönhet, hogy az általa hatástalanított ellenfelek kis fadarabokká változnak, így semmi nyom nem marad utánunk, mely előidézhetne egy riadót. Yuki-t továbbá elkíséri Kuma, aki egy elterelésre alkalmas segítőtársaként szolgál hősünknek.
Yuki története, ahogy a kiegészítő címéből is gondolhatjuk, egy kívánságokat teljesítő szigetről szól. A történet 6 küldetésből áll és egy új, valamint három régi ismerős szigeten keresztül kalauzol minket. A Dragon’s dream nevű új sziget az egész játék leggyönyörűbb részének mondható, de szerintem a képek magukért beszélnek.
Ez a kiegészítő, inkább egy különálló élménynek érződik mintsem a világ tovább építésének, ami egyeseknek negatív élményhez vezethet.
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…